  • 1. Data: 2002-06-26 07:54:57
    Temat: jaki jest status prawny problemu SPAM?
    Od: edward <e...@s...net.pl>

    Witam,
    Mam pytanie dotyczące polityki ...
    Czy mogę się tutaj dowiedzieć lub gdzie moge się tego dowiedzieć
    jaki jest aktualny stan prawny problemu jak w temacie powyżej,
    w szczególności:
    1. Czy brak ochrony antyspamowej skrzynki użytkownika przez prowajdera
    jest naruszeniem prawa czy nie?
    2. Czy jest to naruszenie tajemnicy korespondencji, czy nie?
    3. Czy jest naruszeniem prywatności zasobów poczty elektronicznej
    użytkownika czy nie?

  • 2. Data: 2002-06-26 08:37:13
    Temat: Re: jaki jest status prawny problemu SPAM?
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "edward" <e...@s...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam pytanie dotyczące polityki ...
    > Czy mogę się tutaj dowiedzieć lub gdzie moge się tego dowiedzieć

    "Bezpieczeństwo publiczne czy ochrona prywatności - kontrowersje wokół
    dyrektywy o ochronie prywatności i przetwarzaniu danych osobowych w sektorze
    komunikacji elektronicznej" - artykuł autorstwa Igora Kowalewskiego,
    czerwiec 2002. "...Na podstawie nowych przepisów tworzonych w atmosferze
    obaw odnośnie bezpieczeństwa publicznego, każdy pracownik dostawcy usług
    internetowych będzie ponosić odpowiedzialność w przypadku nie spełnienia
    wymogów w zakresie przechowywania danych
    http://www.vagla.pl/skrypts/ochrona_prywatnosci.htm

    Niektóre prawne aspekty spamu - artykuł autorstwa Piotra Waglowskiego - luty
    2001. "...Czy tego typu aktywność jest lub powinna być przedmiotem
    zainteresowania norm prawnych? Niniejszy artykuł ma na celu wykazanie, że
    sytuacja faktyczna polegająca na rozsyłaniu lub otrzymywaniu niechcianej
    korespondencji - nie pozostaje bez znaczenia z punktu widzenia systemu
    prawnego państwa...."
    http://www.vagla.pl/skrypts/spam_prawo.htm

    Spam - niechciana reklama - artykuł autorstwa Krzysztofa Gienasa - luty
    2001. "...Poza tym wykorzystywany jest tzw. direct-mailing czyli
    bezpośrednie przesyłanie na skrzynki pocztowe materiałów reklamowych.
    Właśnie z tą metodą reklamy coraz częściej kojarzone jest pojęcie SPAM,
    czyli Stupid Persons Advertisement..."
    http://www.vagla.pl/skrypts/spam_prawo1.htm

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-06-26 10:02:52
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    > 1. Czy brak ochrony antyspamowej skrzynki użytkownika przez prowajdera
    > jest naruszeniem prawa czy nie?

    _wszystko_ zalezy od regulaminu providera ktory zaakceptowales.
    Inna sprawa, ze nikt nie jest w stanie zagwarantowac Ci pelnej
    ochrony antyspamowej, bo nikt nie jest w stanie okreslic, co
    jest dla Ciebie spamem, a co nie. Spam to przeciez _niechciana
    przez uzytkownika_ poczta, a tej nikt nie jest w stanie okreslic.

    > 2. Czy jest to naruszenie tajemnicy korespondencji, czy nie?

    Naruszeniem tajemnicy bylaby sytuacja w ktorej Twoj provider
    rozsylalby kopie wszystkich Twoich przyc/wych/odzacych maili
    w swiat. Reszta j/w (regulamin).
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 4. Data: 2002-06-26 16:07:26
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    edward napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >2. Czy jest to naruszenie tajemnicy korespondencji, czy nie?
    >3. Czy jest naruszeniem prywatności zasobów poczty elektronicznej

    Zaszkodzilo Ci cos. Jest dokladnie odwrotnie. Nie przekazywanie
    wyslanych do Ciebie e-majli mozna by uznac za naruszenie prawa.

    miab

  • 5. Data: 2002-06-27 09:47:48
    Od: radi <r...@N...interror.org>

    edward wrote:

    > 1. Czy brak ochrony antyspamowej skrzynki użytkownika przez prowajdera
    > jest naruszeniem prawa czy nie?

    Sugerujesz ze provider ktory nie uniemozliwia dotarcie do jego serwerow
    spam`u narusza prawo? Patrzysz ze zlej strony - problem prawny powoduje
    to ze ktos taka korespondencje wysyla. A przeciez nie usuwa sie skutkow
    problemu, tylko zrodlo. To tak jakbys oskarzyl spoldzielnie mieszkaniowa
    o to, ze powodz zalala Ci mieszkanie. Prawnie nie odpowiada, co najwyzej
    moze istniec odpowiedzialnosc za zobowiazania okreslone w umowie.

    > 2. Czy jest to naruszenie tajemnicy korespondencji, czy nie?

    naruszeniem korespondencji jest uzyskanie i wykorzystanie dostepu do
    niej,
    zwiazane z przekroczeniem okreslonych granic (czytanie korespondencji
    uzytkownikow bez ich zgody, takze uzycie zdobytych w ten sposob danych).
    We wspomnianym przez Ciebie przypadku nadeslanie komus spamu musialo
    byc miec ktorys ze wspomnianych skutkow, a czy bywaja takie sytuacje?

    > 3. Czy jest naruszeniem prywatnosci zasobów poczty elektronicznej
    > użytkownika czy nie?

    narusza to w jakis sposob dobra osobiste, ale poczytaj sobie o tym
    szerzej na http://www.vagla.pl/skrypts/spam_prawo.htm , bo tego Vagla
    wyzej nie wymienil :)

    Graf Oman

    --

    elmer radi radisson. irc: #radiostacja ; #polishscene ; icq: 3190852
    * RP7442-RIPE * e-mail: radi<at>klosz.art.pl ; radi<at>radiostacja.pl

  • 6. Data: 2002-06-27 17:21:18
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "radi" <r...@N...interror.org> napisał w wiadomości
    > narusza to w jakis sposob dobra osobiste, ale poczytaj sobie o tym
    > szerzej na http://www.vagla.pl/skrypts/spam_prawo.htm , bo tego Vagla
    > wyzej nie wymienil :)

    wymienil :) i jeszcze jeden rowniez wymienil ;)
    v.

  • 7. Data: 2002-06-27 19:40:48
    Od: "Andrzej J. Piotrowski" <a...@o...pl>

    edward wrote:
> [...]
    > w szczególności:
    > 1. Czy brak ochrony antyspamowej skrzynki użytkownika przez prowajdera

    Nie, ISP zobowiązuje się do tego co zaproponuje w swoim regulaminie.
    Jest to całkowicie dowolnie kształtowane przez zawieraną umowę
    użytkownik - ISP.

    > 2. Czy jest to naruszenie tajemnicy korespondencji, czy nie?

    Nie bo to nie jest usługa pocztowa. Co więcej tradycyjny e-mail to
    usługa zupełnie nie gwarantowana (a więc, ze dotrze, ze nie będzie
    dostępny dla osób trzecich itp.). Tajemnicę można sobie zapewnić
    decydując się na szyfrowanie (także z udziałem strony trzeciej - patrz
    dokument i podpis elektroniczny).

    > 3. Czy jest naruszeniem prywatności zasobów poczty elektronicznej
    > użytkownika czy nie?

    Jeszcze raz podkreślam nie jest to usługa pocztowa w sensie ustawy.
    Ewentualnego naruszenia prywatności można dochodzić jedynie na zasadach
    ogólnych.

    RGDS
    AJP

  • 8. Data: 2002-07-12 15:26:08
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Wed, 26 Jun 2002 16:07:26 +0000 (UTC), niejaki(a)
    miab <m...@s...pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <afcd7i$das$1@news.tpi.pl>, co następuje:

    > Zaszkodzilo Ci cos. Jest dokladnie odwrotnie. Nie przekazywanie
    > wyslanych do Ciebie e-majli mozna by uznac za naruszenie prawa.

    Zaraz zaraz. Jakiego prawa? Jaka ustawa precyzuje, że maile muszą
    dochodzić i już? Wszystko zależy od umowy.

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 9. Data: 2002-07-13 14:37:13
    Od: jerzy szczudłowski <j...@j...net.pl>

    ... and edward disseminated foul capitalist propaganda:

    http://www.vagla.pl

    --
    If Bill Gates had a dime for every time a Windows box crashed...
    ...Oh, wait a minute, he already does.

  • 10. Data: 2002-07-13 14:38:15
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Fri, 12 Jul 2002 15:26:08 +0000 (UTC), Jan Srzednicki
    <w...@n...303.krakow.pl> wrote:

    >Zaraz zaraz. Jakiego prawa? Jaka ustawa precyzuje, że maile muszą
    >dochodzić i już? Wszystko zależy od umowy.

    moze da sie to podciagnac pod ograniczanie dostepu do informacji do
    której ma sie prawo?

    --
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64