  • 1. Data: 2016-04-24 11:00:11
    Temat: Podlaczenie do samochodowego komputera - ELM327
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chciałbym podłaczyc sie do komputera samochodu aby moc z niego wyczytać
    wszystko co tylko sie da.

    Kupiłem interfejs ELM327, niestety na USB zamiast na bluetooth :)
    Dokupie taki na bluetooth ale na razie walcze z tym na USB.

    Zainstalowałem sterowniki na lapku.

    Zainstalowałem program OBD Auto Doctor ale tam niestety w opcjach
    polaczenia tylko bluetooth albo wifi.

    No to zainstalowałem MultiEcuScan ale ten niestety połączyc sie nie chce.

    Dodatkowo czytajac o tym programie widze, ze albo kupuje pełna wersje, albo
    w wersji free musze korzystać z przejsciówek aby dobrać się do niektorych
    opcji. Tak czy siak - nie działa w ogóle.

    Co robię zle? Może ktoś z Poznania mógłby zrobić małe szkolenie za jakis
    symboliczny alkoholik :)

    Pacjent to Ducato 2.0 multijet z 2012 roku.

    Takie info czym i do czego mozna sie podlaczyc, znalazłem na stronie
    multiecuscan:

    http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.as
    px

    Bosch EDC17C49 CF5/CF5+/EOBD Diesel Injection (2.0) |INFO|DTC|DTC
    Bosch ABS 9 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
    Bosch ABS 9 ESP |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
    TRW Airbag (Ep - PROXI) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELM C19OBDKey C19 A3
    TRW Airbag 2 (Ep - PROXI) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELM C19OBDKey C19 A3
    TRW MY05 Airbag (Ep - PROXI) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELM C19OBDKey C19 A3
    SAGEM Power Steering |INFO|DTC|PRM| KL 12ELM 12OBDKey 12 A3
    Service Interval Reset |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
    Convergence Lauberhorn (Blue&Me) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
    Instrument Panel Marelli |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
    Body Computer Marelli (250FL) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey
    C19 A3
    CAN Info |INFO| ELM C19OBDKey C19 A3
    CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
    Denso climate control (Single zone) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
    Parking Control BOSCH |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3

  • 2. Data: 2016-04-24 17:34:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    zacznij od zmiany programu - uzyj fiat ecu scan
    za darmo do wlasnych celow możesz używać z pewnymi ograniczeniami ale
    mozna zrobic prawie wszystko co potrzeba:)

  • 3. Data: 2016-04-24 17:47:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-04-24 o 17:34, sirapacz pisze:
    > zacznij od zmiany programu - uzyj fiat ecu scan
    > za darmo do wlasnych celow możesz używać z pewnymi ograniczeniami ale
    > mozna zrobic prawie wszystko co potrzeba:)
    nie doczytałem, że bawiłeś się już multiecuscanem
    porada1:
    http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=14
    93
    porada2: upewnij się że numer portu i jego przepływność się zgadzają (i
    sprawdz rozne predkosci - u mnie afair lata na 36600 i też się bujałem
    zanim zagadało).
    porada3: do innych modułów typu kierownica czy poduchy musisz kupić
    kabel k-line z przełącznikiem (ze 30pln kosztuje). na allegro zatrzęsienie.
    porada4: nie połączysz się, jeśli kluczyk nie będzie przekręcony w
    pozycję MAR lub włączony silnik.

    jak będzisz mial dalej problem to wal na grupę - pomogę.

    multiecuscan warto zarejestrować. to tylko nieco ponad 2 stówki a
    program WARTY jest swojej ceny.

    jak bedziesz sie bawil przez elma bt to zainteresuj sie aplikacją TORQUE
    na androida :) fajna zabawka:)

  • 4. Data: 2016-04-24 19:00:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > porada2: upewnij się że numer portu i jego przepływność się zgadzają
    > (i sprawdz rozne predkosci - u mnie afair lata na 36600 i też się

    Popróbuje - dzieki

> [...]
    > zatrzęsienie. porada4: nie połączysz się, jeśli kluczyk nie będzie
    > przekręcony w pozycję MAR lub włączony silnik.

    Probowałem przy włączonym silniku.
    Przejsciówke kupie chetnie, ale pogubiłem sie jak zaczałem o tym czytac,
    ktora do czego i po co.
    Poszukam po nazwie k-line - dzieki

    > jak będzisz mial dalej problem to wal na grupę - pomogę.
    >
    > multiecuscan warto zarejestrować. to tylko nieco ponad 2 stówki a
    > program WARTY jest swojej ceny.

    Nie mówie ze na tym sie nie skonczy - chciałbym obcykac mozliwości jakie
    daje ten program w 100%.

    > jak bedziesz sie bawil przez elma bt to zainteresuj sie aplikacją
    > TORQUE na androida :) fajna zabawka:)

    Tez mam taki plan - wersje na USB kupiłem przez przypadek - chciałem
    własnie na bluetootha :))))))

  • 5. Data: 2016-04-24 19:32:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przejsciówke kupie chetnie, ale pogubiłem sie jak zaczałem o tym czytac,
    > ktora do czego i po co.
    > Poszukam po nazwie k-line - dzieki

    takie coś:
    http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecu
    scan-fiat-diag-i5215112828.html

  • 6. Data: 2016-04-24 22:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > takie coś:
    > http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecu
    scan-fiat-diag-i521
    > 5112828.html

    aaaa! Czyli to nie jest zadna przejsciowka do elma tylko osobny interfejs?
    Rozumiem.
    I jak mniemam, chcac dostac sie do róznych modułów w samochodzie (can, abs
    etc), bede musiał przełącznik ustawić w okresloną pozycję?
    Juz kupuje - dzieki!

  • 7. Data: 2016-04-25 09:00:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > I jak mniemam, chcac dostac sie do róznych modułów w samochodzie (can, abs
    > etc), bede musiał przełącznik ustawić w okresloną pozycję?

    prosze:)

    dziala bez zająknięcia :)