  • 1. Data: 2016-04-24 12:19:31
    Temat: Fiat - jak skasować wymianę oleju?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czy da się samodzielnie skasować komunikat o wymianie oleju?
    Fiat Doblo 2008, 1,9 multijet.
    Ewentualnie co mam kupić/pożyczyć, żeby pokasować tego typu komunikaty?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-04-24 13:00:16
    Temat: Re: Fiat - jak skasować wymianę oleju?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Czy da się samodzielnie skasować komunikat o wymianie oleju?
    > Fiat Doblo 2008, 1,9 multijet.
    > Ewentualnie co mam kupić/pożyczyć, żeby pokasować tego typu komunikaty?

    Jestes chyba na tym samym etapie co ja - musisz podlaczyc sie do komputera
    i skasowac inspekcje olejowa czy jakis inny serwis. :)
    Sam zmieniałes olej?

    Pisałem własnie w osobnym watku, ze nie moge sie jednak podlaczyc.

  • 3. Data: 2016-04-24 17:35:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pisałem własnie w osobnym watku, ze nie moge sie jednak podlaczyc.

    Fiat Ecu Scan - nic lepszego nie ma uwierz mi:)
    nazywa się to to teraz multiecuscan ale to to samo
    http://www.multiecuscan.net/

  • 4. Data: 2016-04-24 17:52:27
    Od: Witak <d...@g...com>

    W dniu 2016-04-24 o 17:35, sirapacz pisze:

    > Fiat Ecu Scan - nic lepszego nie ma uwierz mi:)
    > nazywa się to to teraz multiecuscan ale to to samo
    > http://www.multiecuscan.net/

    a nie skasuje tego byle urządzeniem OBD za 30zł???

    gdzieś mi leży w szafie OBD na blutuf, na razie nie mam ale jak kupie
    nowy samochód (planuje TIPO haczbak) to myślałem że się przyda

  • 5. Data: 2016-04-24 17:53:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > a nie skasuje tego byle urządzeniem OBD za 30zł???
    >

    > gdzieś mi leży w szafie OBD na blutuf, na razie nie mam ale jak kupie
    > nowy samochód (planuje TIPO haczbak) to myślałem że się przyda

    ależ oczywiście - interfejs obd jest niezbedny zeby multiecuscan sie
    polaczyl z ecu :)

  • 6. Data: 2016-04-24 18:12:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-24 o 17:53, sirapacz pisze:

    > ależ oczywiście - interfejs obd jest niezbedny zeby multiecuscan sie
    > polaczyl z ecu :)
    Objaśnij (ale łopatologicznie).
    Ten program Miltiecuscan to wystarczy w wersji free, czy trzeba wysupłać
    jakieś $$ ?
    A ten interfejs OBD to muszę sobie kupić?
    Jacek

  • 7. Data: 2016-04-24 18:21:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > jakieś $$ ?
    > A ten interfejs OBD to muszę sobie kupić?

    1.kupujesz na allegro czy innym sklepie internetowym elm327 na usb lub
    bluetooth
    2.jak chcesz podpiac sie do wszystkiego do czego sie da we fiacie to
    jeszcze kabel k-line (taki z przełącznikiem abs/airbag). czesto opisane
    w aukcjach jako kable do FES lub MES
    3.kupujesz MES(wszystkie opcje) lub pobierasz darmowa wersje (silnik i
    cos tam jeszcze tylko)
    4.instalujesz na kompie interfejs i sprawdzasz jego numer COM (menadzer
    urzadzen, porty com/lpt i szukasz tego z największą liczbą(zazwyczaj).
    Potem troche kombinacji z ustawieniem baud rate w programie (9600 33600
    czy 115200 czy jaki ci tam zadziala i uzywasz:)

  • 8. Data: 2016-04-24 19:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Fiat Ecu Scan - nic lepszego nie ma uwierz mi:)
    > nazywa się to to teraz multiecuscan ale to to samo
    > http://www.multiecuscan.net/

    No własnie tym próbowałem tylko ze przez USB i nie chce sie polaczyc.
    Dodatkowo na stronie programu piszą, że trzeba miec albo pełna wersje
    programu albo jakies przejsciówki zeby dostać się do bardziej
    szczegołowych danych takich jak np. ABS.
    Ale do wymiany oleju powinno wystarczyc, tyle ze u mnie nie działa.

  • 9. Data: 2016-04-24 19:24:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-04-24 o 18:21, sirapacz pisze:

> [...]
    > Potem troche kombinacji z ustawieniem baud rate w programie (9600 33600
    > czy 115200 czy jaki ci tam zadziala i uzywasz:)

    A naprawdę nie ma analogowego trybu typu silnik na biegu luzem,
    skręcić koła maksymalnie w prawo, nacisnąć hamulec
    i trzykrotnie włączyć światła długie?

  • 10. Data: 2016-04-24 19:24:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    szanse na wadliwy elm masz raczej małe - podalem link jak rozpoznac.
    sprawdz numer portu i prędkosć