  • 1. Data: 2015-04-22 14:15:49
    Temat: Podobno cz 4 wypadek spowodowany jest używaniem telefonu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jakoś ciężko mi w to uwierzyć.
    Podobno wystawiono już 120 tys mandatów za te telefony (w roku 2014) a
    wypadków jest bardzo niewiele w porównaniu to liczby mandatów.

    Jak dla mnie to "fakt medialny" dla zamydlenia oczu.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-04-22 16:19:12
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-22 o 14:15, Marcin N pisze:
> [...]
    > wypadków jest bardzo niewiele w porównaniu to liczby mandatów.
    >
    > Jak dla mnie to "fakt medialny" dla zamydlenia oczu.

    A gdzie tam. Jak widzę "komórczaka" to włączam kamerę i przywalam. Jego
    wina :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 3. Data: 2015-04-22 16:24:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

> [...]
    > wypadków jest bardzo niewiele w porównaniu to liczby mandatów.
    >
    > Jak dla mnie to "fakt medialny" dla zamydlenia oczu.

    generalnie mandaty są za trzymanie telefonu w ręku.
    Natomiast rozmowa przez telefon jest równie rozpraszająca niezależnie od
    tego czy się gada z ręki czy przez zestaw/słuchawkę. A za to drugie
    mandatu nie ma

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-04-23 11:28:52
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-22 o 16:24, masti pisze:

    > generalnie mandaty są za trzymanie telefonu w ręku.

    I dobrze.

    > Natomiast rozmowa przez telefon jest równie rozpraszająca niezależnie od
    > tego czy się gada z ręki czy przez zestaw/słuchawkę. A za to drugie
    > mandatu nie ma

    Tego u siebie nie zauważam. Rozmawiając przez słuchawkę BT, zachowuję
    się dokładnie tak samo, jak rozmawiając ze współpasazerem a co
    najważniejsze to nie mam ograniczeń w widocznosci (ruchy głową) i wolne
    ręce.

    --
    LordBluzg(R)

  • 5. Data: 2015-04-23 13:28:58
    Od: p...@g...com

    http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/111432,Kampani
    a-spoleczna-quotNie-przydzwon-za-kierownicaquot.html

    Z badań wynika, że ponad 47% ankietowanych kierowców rozmawia przez telefon w czasie
    jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe

    czy mozna poznac zrodlo tych rewelacji ?

    PS paparazzo ma oko trzeba przyznac :-)

  • 6. Data: 2015-04-23 14:25:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 13:28, p...@g...com pisze:
> [...]
    czasie jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe

    > czy mozna poznac zrodlo tych rewelacji ?

    Te statystyki dowodzą, że rzekome zagrożenie rozmawianiem przez telefon
    jest mocno przejaskrawione.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-04-23 20:40:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-23 11:28, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > się dokładnie tak samo, jak rozmawiając ze współpasazerem a co
    > najważniejsze to nie mam ograniczeń w widocznosci (ruchy głową) i wolne

    To uważaj - jednak rozprasza. Ja osobiście staram się unikać. Nawet
    bardziej "poważnych" rozmów z pasażerem. Jak gadasz o dupie maryni, to
    raczej problemów nie ma. Jak zaczynasz się zastanawiać co robisz za dwa
    dni wieczorem, to już mniej skupiasz się na drodze. A że na ogół przez
    telefon nie gadam o pierdołach, tylko żeby coś ustalić/załatwić, to
    staram się tego unikać.

    BTW - często jak ktoś jedzie "dziwnie", to potem okazuje się, że gada
    przez komórkę, więc _chyba_ coś może być na rzeczy.

    Shrek.

  • 8. Data: 2015-04-23 21:12:56
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Marcin N wrote:

    >generalnie mandaty są za trzymanie telefonu w ręku.
    >Natomiast rozmowa przez telefon jest równie rozpraszająca niezależnie od
    >tego czy się gada z ręki czy przez zestaw/słuchawkę.

    Niezupełnie. Bez zajmowania ręki człowiek jest jednak nieco bardziej
    rozgarnięty.

  • 9. Data: 2015-04-23 23:03:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ghost"

> [...]
    >tego czy się gada z ręki czy przez zestaw/słuchawkę.

    Niezupełnie. Bez zajmowania ręki człowiek jest jednak nieco bardziej
    ---
    Tylko rozmowa się nie klei

  • 10. Data: 2015-04-24 00:25:01
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 16:24, masti pisze:
    /..

> [...]
    > Natomiast rozmowa przez telefon jest równie rozpraszająca niezależnie od
    > tego czy się gada z ręki czy przez zestaw/słuchawkę. A za to drugie

    Myślę, że wątpię