  • 1. Data: 2006-05-22 09:15:28
    Temat: Podszywający sie wpis w DNS
    Od: Bartek <bartek@wytnijto_apic.pl>

    Witam,

    Nie wiem czy piszę na odpowiednią grupę ale wydaje mi się, że będą tutaj
    osoby, które będą potrafiły pomóc w moim problemie.
    Jestem właścicielem klasy adresowej 195.66.68.0/24. Ktoś posiadający
    domenę safestart.info robi sobie wpis w swoim serwerze DNS:
    visionsfcu.safestart.info has address 195.66.68.2
    Przez ten wpis pojawiają sie różne problemy min. z serwerem mailowym.
    Czy istnieje jakiś sposób w jaki mogę skutecznie zareagować? Napisać
    maila do właściciela domeny czy może lepiej do abuse rejestratora domeny?

    Proszę o jakieś sugestie.

    b.

  • 2. Data: 2006-05-22 09:34:18
    Temat: Re: Podszywający sie wpis w DNS
    Od: z...@n...iq.pl (Robert Jaroszuk)

    On Mon, 22 May 2006, Bartek wrote:

> [...]
    > Czy istnieje jakiś sposób w jaki mogę skutecznie zareagować? Napisać
    > maila do właściciela domeny czy może lepiej do abuse rejestratora domeny?

    Chyba nie bardzo rozumiem - *jakie* problemy pojawiają się w wyniku
    tego, że ktoś sobie dodał wpis u siebie w DNS w *SWOJEJ* domenie?

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d? s: a-- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E--- W- K- N+ DI+ V-

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 3. Data: 2006-05-22 09:52:00
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl> wrote:

    > Chyba nie bardzo rozumiem - *jakie* problemy pojawiają się w wyniku
    > tego, że ktoś sobie dodał wpis u siebie w DNS w *SWOJEJ* domenie?

    Przychodzą do niego dziwne maile? ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 4. Data: 2006-05-22 10:08:01
    Od: z...@n...iq.pl (Robert Jaroszuk)

    On Mon, 22 May 2006, Krzysztof Oledzki wrote:

    > Przychodzą do niego dziwne maile? ;)

    Ale co to ma wspolnego z domeną?
    Jego serwer pocztowy nie wie jakie domeny ma obslugiwac i przyjmuje
    wszystko jak leci?

  • 5. Data: 2006-05-22 11:45:11
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Robert Jaroszuk na pl.internet.polip:
    > Chyba nie bardzo rozumiem - *jakie* problemy pojawiają się w wyniku
    > tego, że ktoś sobie dodał wpis u siebie w DNS w *SWOJEJ* domenie?

    np. trafia do piszącego poczta, a zwł. spam.

    --
    Ziemek

  • 6. Data: 2006-05-22 12:00:42
    Od: Stanisław Halik <s...@t...lain.pl>

    Ziemek Borowski <z...@z...waw.pl> wrote:

    > np. trafia do piszącego poczta, a zwł. spam.

    jeśli dobrze zrozumiałem: odbijaj w sesji SMTP, nie ślij zwrotek.

    -- sh

  • 7. Data: 2006-05-22 12:19:09
    Od: z...@n...iq.pl (Robert Jaroszuk)

    On Mon, 22 May 2006, Ziemek Borowski wrote:

    > Robert Jaroszuk na pl.internet.polip:
    >
    > np. trafia do piszącego poczta, a zwł. spam.

    To niech skonfiguruje sobie prawidłowo serwer pocztowy, żeby
    przyjmował maile kierowane do tylko na te domeny, które na które
    powinien, a nie na wszystko.

  • 8. Data: 2006-05-22 20:14:29
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Robert Jaroszuk napisał(a):
    > To niech skonfiguruje sobie prawidłowo serwer pocztowy, żeby
    > przyjmował maile kierowane do tylko na te domeny, które na które
    > powinien, a nie na wszystko.
    To tylko polowa rozwiazania - a co z sytuacja kiedy spamerzy maja w
    bazach adresy w tamtej domenie? Gosciu bedzie mial zalew sesji smtp,
    ktore moga mu przeciazyc lacze/maszyne.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2006-05-22 23:43:49
    Od: "gefek" <t...@s...wp.pl>

    In news:e4t673$b91$1@nemesis.news.tpi.pl, Jaroslaw Berezowski wrote:
    > To tylko polowa rozwiazania - a co z sytuacja kiedy spamerzy maja w bazach
    > adresy w tamtej domenie? Gosciu bedzie mial zalew sesji smtp, ktore moga
    > mu przeciazyc lacze/maszyne.
    Wszystko fajnie, ale wtedy to będzie miało na prawdę nikły związek z
    "podszywaniem się" pod domenę ;]
    --
    Grzesiek

  • 10. Data: 2006-05-23 12:32:43
    Od: z...@n...iq.pl (Robert Jaroszuk)

    On Mon, 22 May 2006, Jaroslaw Berezowski wrote:

    > To tylko polowa rozwiazania - a co z sytuacja kiedy spamerzy maja w
    > bazach adresy w tamtej domenie? Gosciu bedzie mial zalew sesji smtp,
    > ktore moga mu przeciazyc lacze/maszyne.

    Ale co to ma do pierwotnego pytania na poczatku dyskusji?