  • 1. Data: 2018-02-23 15:31:32
    Temat: Polak potrafi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/polak-spo
    wodował-w-wielkiej-brytanii-największy-wypadek-od-24
    -lat-na-jaw-wychodzą-nowe-fakty/ar-BBJuFvi

    "Polak spowodował w Wielkiej Brytanii największy wypadek od 24 lat.

    Ryszard M. miał doprowadzić do śmierci 8 osób. W zeszłym roku
    zatrzymał ciężarówkę na autostradzie w Wielkiej Brytanii i zasnął.
    Doprowadziło to do największego wypadku od 24 lat. Wczoraj odbyła się
    rozprawa.
    Do tej tragedii doszło w sierpniu ub. roku. 32-letni Ryszard M. jechał
    autostradą M1, w pewnym momencie zatrzymał się na prawym pasie i
    poszedł spać. Jadący prawem pasem kierowca minibusa włączył światła
    awaryjne i czekał na możliwość wyminięcia ciężarówki. W tym momencie w
    tył minibusa uderzyła inna ciężarówka, prowadzona przez 54-letniego
    Davida W. Samochód został niemal wciśnięty pod ciężarówkę Ryszarda M.
    Po przebadaniu polskiego kierowcy okazało się, że ma ponad 1 promil
    alkoholu w wydychanym powietrzu."

    Nie rozumiem, czemu sie czlowieka czepiaja.
    Poki mogl, to jechal, a jak nie mogl, to zatrzymal pojazd i poszedl
    spac.

    Brytyjczyka niech sie czepiaja, co nie umie z tempomatu korzystac :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-02-23 19:35:53
    Temat: Re: Polak potrafi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Feb 2018 15:31:32 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie rozumiem, czemu sie czlowieka czepiaja.

    Bo zatrzymał się na prawym (u nich najszybszym)?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2018-02-23 19:56:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2018 19:35:53 +0100, Marek napisał(a):

    > Bo zatrzymał się na prawym (u nich najszybszym)?

    No ale bus za nim jakos nie mial problemow z zatrzymaniem, a i
    ostrzegal innych swiatlami awaryjnymi ...

    J.

  • 4. Data: 2018-02-23 20:58:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2018 o 19:56, J.F. pisze:

    > No ale bus za nim jakos nie mial problemow z zatrzymaniem, a i
    > ostrzegal innych swiatlami awaryjnymi ...

    O co Ci chodzi?
    Próbujesz bronic pijanego debila, który spowodował katastrofę swoim
    idiotycznym zatrzymaniem?

  • 5. Data: 2018-02-23 22:26:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 lutego 2018 20:58:39 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > O co Ci chodzi?
    > Próbujesz bronic pijanego debila, który spowodował katastrofę swoim
    > idiotycznym zatrzymaniem?

    Problemem wg mnie są "niekapeluszniki" typu B Cavallino którzy w dupie maja
    przestrzeganie przepisów
    A gdyby ta ciężarówka staneła nie dlatego ze gość był wypity ale np żle się
    poczuł/zawał serca?

  • 6. Data: 2018-02-23 22:27:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2018 20:58:37 +0100, Cavallino napisał(a):

    > O co Ci chodzi?
    > Próbujesz bronic pijanego debila, który spowodował katastrofę swoim
    > idiotycznym zatrzymaniem?

    A jakby sie zatrzymal, bo tam korek stoi czy wypadek byl ?

    Kto tu ten wypadek tak naprawde spowodowal, i czemu nam brytyjskie
    zbrodnie przypisuja :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-02-24 02:47:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-23, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Problemem wg mnie są "niekapeluszniki" typu B Cavallino którzy w dupie
    > maja przestrzeganie przepisów A gdyby ta ciężarówka staneła nie

    JF robi tradycyjnie za advocatus diaboli a wina zarówno Polaka jak tego
    Brytyjczyka jest raczej bezsporna. Zresztą z tego co czytam prokurator
    Brytyjczyke też zj.....
    Nb. tam się też jakiś taksówkarz zatrzymał i pytał Polaka, czy coś
    się stało, na co ten stwierdził, że nie. Ciekawe czy ten taksówkarz
    powiadomił potem służby.

    > dlatego ze gość był wypity ale np żle się poczuł/zawał serca?

    To byłby stan wyższej konieczności i wtedy MZ Brytyjczyk byłby winny
    pewnie w 100%. Nawalenie się i prowadzenie w takim stanie, ze wszystkimi
    tego konsekwencjami, stanem wyższej konieczności raczej nie bywa.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-02-24 07:20:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2018 o 22:27, J.F. pisze:

    > A jakby sie zatrzymal, bo tam korek stoi czy wypadek byl ?

    To wtedy nie byłby winien.
    A gdyby babcia miała wąsy....

    Zatrzymał się bo był schlany jak świnia, a każdy kto próbuje bronić
    wieprza w takiej sytuacji, jest równie porąbany jak on.

  • 9. Data: 2018-02-24 08:19:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-24 o 07:20, Cavallino pisze:

    > To wtedy nie byłby winien.
    > A gdyby babcia miała wąsy....
    >
    > Zatrzymał się bo był schlany jak świnia, a każdy kto próbuje bronić
    > wieprza w takiej sytuacji, jest równie porąbany jak on.

    No ale trochę logiki w obronie jest. Jakby go tam nożem zabili, to też
    winę sprawcy umniejszałoby to, że ofiara była nachlana jak świnia?

    Rozważania mamy dwa - albo najeżdżający miał prawo nie spodziewać się
    stojącej ciężarówki, i winny jest polski kierowca, ale wówczas
    dochodzimy do wniosku, że w UK legalnie można jeździć tak, że nie można
    się zatrzymać widząc korek na autostradzie, i właściwie trzeba
    uniewinniać wszystkich tych, co się rozbijają w karambolach, albo
    uznamy, że jednak obowiązkiem najeżdżającego jest tak jechać, aby się
    zatrzymać, w wówczas uznanie, że sprawcą jest Polak jest wątpliwe. Można
    mu dać mandat za zatrzymanie, ale nie za spowodowanie wypadku.

    Tertium non datur.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-02-24 09:26:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-24, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > zatrzymać, w wówczas uznanie, że sprawcą jest Polak jest wątpliwe. Można
    > mu dać mandat za zatrzymanie, ale nie za spowodowanie wypadku.

    No ale też można przyjąć, że jest to kombinacja 2ch czynników: (1)
    nieuwagi tego co wjechał i (2) obecności samochodu Polaka. Tylko
    jednoczesne zaistnienie obu czynników skutkuje wypadkiem, przy czym
    żaden z tych czynnów nie jest dozwolony (jazda bez wystarczajacej uwagi
    / parkowanie na pasie ruch), to dlaczego tylko albo jeden albo drugi ma
    tu być wyłącznym sprawcą?

    --
    Marcin