  • 1. Data: 2018-02-21 16:48:28
    Temat: Elektryfikacji cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pol
    ska-chce-produkować-własne-ogniwa/ar-BBJoqYq

    "Pod patronatem Ministerstwa Energii w środę zostanie zawiązane
    Polskie Konsorcjum Elektrochemicznego Magazynowania Energii - czyli
    PolStorEn. Pierwszymi sygnatariuszami będą: Politechnika Warszawska,
    Politechnika Poznańska, Politechnika Gdańska, Uniwersytet
    Jagielloński, Uniwersytet Warszawski, Akademia Górniczo-Hutnicza oraz
    Instytut Metali Nieżelaznych.
    Inicjator projektu prof. PW Władysław Wieczorek wyjaśnia, że
    konsorcjum powinno funkcjonować 10-15 lat, aby opracować własne ogniwa
    do akumulatorów.

    - Chodzi o połączenie sił instytutów i uczelni z przemysłem.
    Konsorcjum jest otwarte, a umowa opisuje warunki przystąpienia.
    Idealnie, gdyby przemysł zdefiniował swoje potrzeby i finansował te
    prace. Chodzi o 20 mln zł rocznie - szacuje prof. Wieczorek. - Finałem
    prac powinno być stworzenie dwóch-trzech prototypowych linii
    produkcyjnych ogniw akumulatorów nowej generacji, co zamknie się kwotą
    80 mln zł."

    No coz, z jednej strony nadal smierdzi Misiem, z drugiej ... raczej
    popieram.
    Chyba to lepsze, niz placic za puste publikacje.

    J.

  • 2. Data: 2018-02-21 16:54:08
    Temat: Re: Elektryfikacji cd
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-21 o 16:48, J.F. pisze:

    > No coz, z jednej strony nadal smierdzi Misiem, z drugiej ... raczej
    > popieram.
    > Chyba to lepsze, niz placic za puste publikacje.

    Niekoniecznie.
    "Puste publikacje" są tanie i sa obowiązkowe.
    Tutaj organizatorzy nie ukrywają że liczą na spore pieniądze od przemysłu.
    A jak przemysł nie będzie zainteresowany to za konsorcjum zapłacimy
    tylko my.
    Ja bym wolał nie płacić za drugie pensje panów profesorów z wymienionych
    uczelni którzy dopchają się do etatów w tym konsorcjum.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-02-21 17:21:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-02-21 o 16:54, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Ja bym wolał nie płacić za drugie pensje panów profesorów z wymienionych
    > uczelni którzy dopchają się do etatów w tym konsorcjum.

    Też takich intencji doszukiwałbym się. Zakładając nawet dobre intencje,
    to pomysł, że coś naszego pozostanie u nas wydaje mi się mocno naiwny.

    A tak na marginesie: przed ostatnimi wyborami słyszałem zapowiedzi, że
    polski prąd węglem ma stać. Więc nasze elektryki powinny wytwarzać prąd
    z węgla? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-02-21 17:43:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    To sie dopchaja do innych, i zaplacisz tyle samo :-(

    A tak, to moze jednak konsorcjum cos opracuje, albo przynajmniej
    bedzie wiadomo ze beda wyniki, to bedzie premia.

> [...]
    >A tak na marginesie: przed ostatnimi wyborami słyszałem zapowiedzi,
    >że polski prąd węglem ma stać. Więc nasze elektryki powinny wytwarzać

    Jedno drugiemu przeciez nie przeczy, bo to tylko akumulatory.
    Zreszta niech zrobia weglowe - tzn grafenowe :-)

    Ale i elektrownia jadrowa sie przebija w rzadowych mediach.

    J.

  • 5. Data: 2018-02-21 18:06:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-21 o 17:43, J.F. pisze:

    > To sie dopchaja do innych, i zaplacisz tyle samo :-(

    Problem że nie mają gdzie się dopychać, dlatego inicjatywa powstania
    konsorcjum wychodzi od dupy strony zamiast od strony zainteresowanego
    przemysłu.

    > A tak, to moze jednak konsorcjum cos opracuje, albo przynajmniej bedzie
    > wiadomo ze beda wyniki, to bedzie premia.

    Konsorcjum jako twór finansowo administracyjny nie ma szans na
    opracowanie czegokolwiek poza własnym statutem.

    > Jedno drugiemu przeciez nie przeczy, bo to tylko akumulatory.
    > Zreszta niech zrobia weglowe - tzn grafenowe :-)
    >
    > Ale i elektrownia jadrowa sie przebija w rzadowych mediach.

    Nie przebije się.
    Nikt rozsądny nie zaryzykuje budowę obiektu gdzie z powodu niedoróbek
    grozi poważna katastrofa ekologiczna a zamieszanych w aferę nie tylko
    posadzą ale i pozbawią majątku.
    Bezpieczniej budować autostrady, jak spierdolą to się zrobi kolejny
    przetarg na remont a winnych przeniesie do innego ministerstwa.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-02-21 18:59:32
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.02.2018 o 18:06, RadoslawF pisze:

    > Nikt rozsądny nie zaryzykuje budowę obiektu gdzie z powodu niedoróbek
    > grozi poważna katastrofa ekologiczna a zamieszanych w aferę nie tylko
    > posadzą ale i pozbawią majątku.

    Może nie mieści się to w twoim pojęciu rozsądku, ale są tacy którzy
    uważają, że ryzyko jest na tyle znikome, a potencjalne korzyści na tyle
    duże, że są w stanie podjąć taką decyzję.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2018-02-21 19:47:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-21 o 18:59, LEPEK pisze:

    > Może nie mieści się to w twoim pojęciu rozsądku, ale są tacy którzy
    > uważają, że ryzyko jest na tyle znikome, a potencjalne korzyści na tyle
    > duże, że są w stanie podjąć taką decyzję.

    Chcesz porozmawiać o rozsądku jak rozumiem.
    Elektrownię taką już kiedyś budowano, fundamenty zrobili.
    I jak zaczęła się dyskusja przerywać czy nie przeciwnicy
    mieli argument którego nikt nie potrafił zbić:
    podali jaki cement był potrzebny zgodnie z dokumentacją
    i dodali że w kraju takiego nikt nie produkuje.
    A fundamenty już wylane i brak papierów że cement sprowadzono
    spoza kraju. Co na to twoje pojęcie rozsądku?
    Bo jak napiszesz że tym razem będzie inaczej to tylko
    udowodnisz własną naiwność a może i głupotę.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-02-21 21:01:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > popieram.
    > Chyba to lepsze, niz placic za puste publikacje.

    A ja dzisiaj słyszałem ze jakies inne konsorcjum ma stworzyc polski
    pociag.
    Za 3 latam a jezdzic... :)
    Profesor ktory wypowiadał się w tej kwestii powiedział, ze ma byc bardzo
    opływowy... SIC!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 9. Data: 2018-02-21 22:18:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-02-21 o 17:43, J.F. pisze:

    > Jedno drugiemu przeciez nie przeczy, bo to tylko akumulatory.
    > Zreszta niech zrobia weglowe - tzn grafenowe :-)

    A po co tak kombinować! Śląsk pozbywa się "kopciuchów" - będą za darmo
    dostępne. Wrzucić taki do auta, jakaś turbina i mamy prąd :-D

    > Ale i elektrownia jadrowa sie przebija w rzadowych mediach.

    Wiesz... węgiel to już mamy i działa. A elektrownia jądrowa to póki co
    propaganda. Niestety nie wynaleziono jeszcze aut napędzanych propagandą :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-21 23:57:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-21, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> [...]
    > Tutaj organizatorzy nie ukrywają że liczą na spore pieniądze od przemysłu.
    > A jak przemysł nie będzie zainteresowany to za konsorcjum zapłacimy

    A jak przemysł nie będzie zainteresowany to nie powinno być konsorcjum i
    tyle. Przemysł, ma tą fajną cechę, że stąpa dobrze po ziemi i nie da się
    zainteresować jakimś gównianym pomysłem ludzi, którzy walą
    bezwartościowe publikacje.

    No chyba, że ten przemysł jest sterowany.

    --
    Marcin