  • 31. Data: 2012-09-11 21:11:59
    Temat: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-11 21:05, Krzysztof 45 pisze:
    > Ja przykładam może chorą wagę do pewnych rzeczy które mają być perfekcyjne.

    Zdaje się, że nie to jest problemem...

  • 32. Data: 2012-09-12 09:39:04
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-11 20:54, lukz pisze:

    > No i zrob tak samo jak oni, moze wyjdzie ;)

    Ale Ty jesteś mundry... Niech Cię pies.

  • 33. Data: 2012-09-12 09:45:26
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-11 20:56, Krzysztof 45 pisze:

    > Dodam że bardziej problem miałem z odbłyśnikami niż ze szkłem.

    Samemu odbłyśnika nie zrobisz..

    > Wiesz jak z forami jest. Jak takiemu jednemu z drugim zaparkuje auto z
    > perfekcyjnymi lampami, to dopiero zauważy różnicę. I ilu jest takich że
    > potem przyznaje się że jednak nie jest tak jak powinno być.

    No właśnie.

    > A co to jest rok czasu. To jest nic. Co roku robi się badanie techniczne
    > a nie regeneruje lampy. Taka regeneracja ma wytrzymać lata a nie rok.

    > Rozklejenie lamp i dokładne sklejenie takim samym klejem.

    A miałeś sklejone klejem czy masą klejąco-uszczelniającą?

    > Regeneracja
    > odbłyśników i lekka polerka szkła.

    Regeneracja odbłyśnika kosztuje ca. 100 zł.

    Polerowanie szkła czy plastiku? Jeśli plastiku to to nic nie daje, tzn.
    daje ale bardzo malutko. Jakieś 5 do 10%. Mało zauważalne dla oka.

    > Zaoszczędziłem +-1500,-?
    Jeśli w ogóle można kupić. Bo do mojego to graniczy z cudem.

    > Jeszcze raz dodam że po dwóch latach wyglądają jak nówki z półki ze
    > sklepu i świecą jak nówki Hella.--
    > Krzysiek
    > http://www.zmieleni.pl/

    Ja wczoraj założyłem moje nieszczęsne reflektory i jestem miło
    zaskoczony, efekt świecenia: 100% lepiej! Wieczorem reflektory z metra
    wyglądają jak nowe... z 30 cm widzę sporo jeszcze do zebrania... :/ W
    dzień z 2-3 metrów wyglądają jak nowe, bliżej już widać lipe. Nie jestem
    do końca zadowolony. Będę powtarzał operację na reflektorach, tym razem
    z lepszymi papierami (niebieskimi).

  • 34. Data: 2012-09-12 12:04:03
    Od: Filip <b...@m...pl>

    > A co tutaj udowadniać? Zakładasz, jedziesz na stację ustawić światła
    > i dużo widać. Diagnosta ci odpowie.

    Tutaj pozwolę się wtrącić. Żaden diagnosta nie ma odpowiednich
    przyrządów do tego aby ustawić prawidłowo światła w samochodzie.
    To co robią w tym śmiesznym wózeczku na kółkach w szybce, który nie jest
    ustawiony w żaden sposób do -> samochodu a kręcą regulatorami, to istny
    cyrk i "naciągactwo".
    Jak założyłem moje reflektory, to miałem ustawione tak, że prawy świecił
    prawie w miejsce lewego. I tak samo wyjechałem z ustawionym reflektorem
    ze stacji! Mało tego, powiedział mi że jeden regulator jest rozwalony bo
    nie reaguje (jakoś na podwórku udało mi się bez najmniejszego problemu
    ustawić prawidłowo światła). Oba światła świeciły na max 12 metrów do
    przodu. Za usługę skasował mnie 14 zł.

  • 35. Data: 2012-09-12 16:58:02
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu środa, 12 września 2012 12:04:12 UTC+2 użytkownik Filip napisał:
    > W dniu 2012-09-11 18:11, Artur Maśląg pisze:

    > Tutaj pozwolę się wtrącić. Żaden diagnosta nie ma odpowiednich
    > przyrządów do tego aby ustawić prawidłowo światła w samochodzie.

    Nieprawda. Mają sprzęt - powinni najpierw odpowiednio ustawić wysokość tej ichniej
    głowicy wózka (na reflektorze jest krzyżyk w kółku), odpowiedni kąt opadania linii
    odcięcia (przy halogenach 1.5%, przy ksenonach nierzadko 1%).

    Problem w tym, że im się nie chce.

    pozdr
    AA

  • 36. Data: 2012-09-12 18:51:02
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-12 12:04, Filip pisze:

    > Tutaj pozwolę się wtrącić. Żaden diagnosta nie ma odpowiednich
    > przyrządów do tego aby ustawić prawidłowo światła w samochodzie.

    Owszem, ma. Problem tylko w tym czy chce. Przy okazji może sprawdzić
    parę rzeczy (też powinien) i też tego wielu nie robi.

    > To co robią w tym śmiesznym wózeczku na kółkach w szybce, który nie jest
    > ustawiony w żaden sposób do -> samochodu a kręcą regulatorami, to istny
    > cyrk i "naciągactwo".

    Jw.

> [...]
    > nie reaguje (jakoś na podwórku udało mi się bez najmniejszego problemu
    > ustawić prawidłowo światła). Oba światła świeciły na max 12 metrów do

    Nie zaskoczysz mnie - soczewki i H1 włożone odwrotnie. Tak, przegląd
    przeszedł :>

  • 37. Data: 2012-09-12 18:53:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-12 16:58, Adam Adamaszek pisze:

> [...]
    głowicy wózka (na reflektorze jest krzyżyk w kółku), odpowiedni kąt opadania linii
    odcięcia (przy halogenach 1.5%, przy ksenonach nierzadko 1%).

    Taka rzeczywistość. Później się dziwić, że na drogach mamy tyle
    samochodów z "zenex xenex", świecących po oczach itd. Panie, kto by
    tam choćby homologację sprawdzał...

  • 38. Data: 2012-09-12 19:20:17
    Od: <1...@1...invalid>

    Artur Maśląg w <news:k2qehq$d79$1@node1.news.atman.pl>:

    > Nie zaskoczysz mnie - soczewki i H1 włożone odwrotnie. Tak, przegląd
    > przeszedł :>

    Mnie sie kiedyś udało H7 włożyć odwrotnie (nie wykręcałem reflektora
    (kluczyka 10 nie miałem, a nawet jakbym miał, to było ciemno i piź...),
    tylko ręką -- po włosku nacelowałem ;D), ale cosik mi migali, więc
    następnego dnia podjechałem do pierwszej z brzegu stacji uprawnionej do
    robienia przeglądów rejestracyjnych.
    No i wyjechałem bez ustawionych świateł, bo "się Panie nie da, masz pan
    nietypowy reflektor).

    W domu odkręciłem reflektor, obejrzałem dokładnie i okazało się, "nóżka"
    żarówki idealnie wpasowała się we wspornik osłony "krótkich", wszystko się
    pięknie zapięło. :)

    --
    'Tom N'

  • 39. Data: 2012-09-12 19:58:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2012 12:04:03 +0200, Filip napisał(a):

    > Tutaj pozwolę się wtrącić. Żaden diagnosta nie ma odpowiednich
    > przyrządów do tego aby ustawić prawidłowo światła w samochodzie.

    Ciekawe....

    > To co robią w tym śmiesznym wózeczku na kółkach w szybce, który nie jest
    > ustawiony w żaden sposób do -> samochodu a kręcą regulatorami, to istny
    > cyrk i "naciągactwo".

    Może czas do diagnostów jechać, a nei do podbijaczy?
    --
    ___________ (R)

  • 40. Data: 2012-09-12 21:39:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-12 19:20, 1...@1...invalid pisze:

> [...]
    > żarówki idealnie wpasowała się we wspornik osłony "krótkich", wszystko się

    Wiesz, H1 włożyć odwrotnie się "prawie" "da". Zapiąć też - jak ktoś
    nietechniczny i niekoniecznie zainteresowany to jest ok. Owszem, wiele
    rzeczy nie pasuje, ale cóż tam - w końcu nie oczekujmy od przeciętnego
    użytkownika samochodu cudów. No, ale obowiązkowe badanie techniczne
    powinno to wykazać. Kupowałem od znajomego używany (cóż, jak sam wiesz
    w pewnym momencie kupuje się nie tylko ten jedyny wymarzony, ale taki,
    który pozwoli na regularne dojazdy do pracy/szkoły/zakupów). Jednym
    z warunków były właśnie badania :) Samochód w zakresie technicznym bez
    zastrzeżeń (zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami). Jakiś czas po kupnie
    pojechałem gdzieś nocną porą i stwierdziłem słabe świecenie jednego
    reflektora. Kupiłem nawet jakieś Philipsy + 50%. W wolnej chwili
    polazłem wymienić żarówkę, a tam Panie cuda :) Żarówka odwrócona 180%.
    Tak, z czymś takim badania przeszło. Znajomy był (i jest) jak
    najbardziej w porządku - ja żarówkę potrafię wymienić oraz ocenić
    różne kwestie techniczne (no, ale nie wymagajmy tego od większości),
    ale nie wymagam tego np. od żony, czy młodych, czy innych ludzi
    użytkujących samochód jak mikrofalę. To tylko przykład "jakości"
    obowiązkowych badań technicznych w Polsce. Nawet nie chce mi się
    komentować podejścia niektórych osób, które będą dzwonić na policję
    jak ktoś spożył i pojechał, ale same badania techniczne realizują w
    formie diagnostyki DR ....