  • 1. Data: 2002-09-28 19:49:45
    Temat: Polka TPSA
    Od: y...@o...arg.invalid

    Pewne sdi w bolkowie (pax.bolkow.sdi.tpnet.pl):
    bash-2.05$ traceroute -n 194.204.159.1
    traceroute to 194.204.159.1 (194.204.159.1), 64 hops max, 40 byte packets
    1 10.0.0.1 19.936 ms 28.280 ms 20.135 ms
    2 213.25.32.201 31.783 ms 31.715 ms 31.921 ms
    3 213.25.5.125 32.289 ms 33.496 ms 39.589 ms
    4 194.204.175.158 35.236 ms 34.696 ms 35.735 ms
    5 194.204.158.66 39.593 ms 38.101 ms 41.749 ms
    6 194.204.159.1 38.345 ms 39.618 ms 37.41 ms
    bash-2.05$

    bash-2.05$ telnet 10.0.0.1
    Trying 10.0.0.1...
    Connected to 10.0.0.1.
    Escape character is '^]'.
    TELNET session now in ESTABLISHED state

    Bolkow_1 login:

    I tak na wszystkich SDI w tym miescie... Tepsie zabraklo numerkow?

    --
    * Lukasz Biegaj * y...@o...arg ROT13 *
    echo 'request-info' | mail pio@[2002:d962:976f::1]

  • 2. Data: 2002-09-29 09:27:43
    Temat: Re: Polka TPSA
    Od: "Olek" <o...@p...onet.pl>

    Pewnego razu y...@o...arg.invalid <yhxnfm-
    ABFCNZ@ovrtnw.arg.invalid> napisał:

    > I tak na wszystkich SDI w tym miescie... Tepsie zabraklo numerkow?

    Podoba mi się to, nie zaloguje się na półkę nikt
    kto nie jest do niej podłączony.
    --
    Olek =============================
    W nagłówku jest adres antyspamowy.

  • 3. Data: 2002-09-29 09:27:56
    Od: "Tomasz Torcz, BG" <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    begin http://www.oe.faq.net.pl/bledy.html
    y...@o...arg.invalid <y...@o...arg.invalid> :
> [...]
    > 2 213.25.32.201 31.783 ms 31.715 ms 31.921 ms
    > I tak na wszystkich SDI w tym miescie... Tepsie zabraklo numerkow?

    pewnie w koncu pomysleli, albo ktos potrzebowal.
    u mnie (w bydgoszczy) bardzo by sie to przydalo -
    drugi koniec lacza ppp ma taki sa adres IP jak
    ppp0 na kompie, i freeswan glupieje, bo nie
    umie routingu zrobic. zmiana ipka na koncu z polka
    bardzo by mnie uszczesliwila ;)

    --
    Tomasz Torcz Zjadanie martwych dzieci
    z...@i...pl jest barbarzynstwem!

  • 4. Data: 2002-09-29 14:24:11
    Od: y...@o...arg.invalid

    Olek <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Podoba mi się to, nie zaloguje się na półkę nikt
    > kto nie jest do niej podłączony.

    A mi sie nie podoba! NAT w OpenBSD przestal dzialac ;).

  • 5. Data: 2002-09-30 07:39:25
    Od: m...@a...gda.pl

    Olek <o...@p...onet.pl> wrote:
    :
    : Podoba mi się to, nie zaloguje się na półkę nikt
    : kto nie jest do niej podłączony.

    Półka ma też inny IP, widziany z zewnątrz - tutaj 213.25.32.202 :)
    a najlepsza ochrona przed logowaniem na półkę osób niepowołanych
    to dobre hasła. Nie np. takie same jak login - miałem tak kiedyś,
    dość długo nie mogłem doprosić się o zmianę... ale w końcu obsługą
    SDI w mojej okolicy zajęli się jacyś chyba nowi ludzie, uprzejmi
    i nie stwarzający problemów. Zadzwoniłem, wyjaśniłem o co chodzi,
    potwierdziłem hasła emailem, zmienili - po sprawie...

    Natomiast co do 10.x.x.x - jeśli TPSA ma zamiar to robić wszędzie,
    dobrze by było gdyby podali jakie zakresy IP "prywatnych" (mogą
    być te same w całym kraju) będą w ten sposób wykorzystywać, po to
    by użytkownik w swojej wewnętrznej sieci przydzielał inne.

    Marek

  • 6. Data: 2002-09-30 07:39:45
    Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>

    "Olek" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > Pewnego razu y...@o...arg.invalid <yhxnfm-

    > Podoba mi się to, nie zaloguje się na półkę nikt
    > kto nie jest do niej podłączony.
    zaloguje sie - z drugiej strony ;-)

    pzdr

  • 7. Data: 2002-09-30 10:57:23
    Od: "Tomasz Torcz, BG" <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    begin http://www.oe.faq.net.pl/bledy.html
    m...@a...gda.pl <m...@a...gda.pl> :
> [...]
    > i nie stwarzający problemów. Zadzwoniłem, wyjaśniłem o co chodzi,
    > potwierdziłem hasła emailem, zmienili - po sprawie...

    kiedys juz pisalem, ale...
    dostawszy neostrade w lutym zeszloeg roku oprocz
    umowy otrzymalem kartke zatytulowana "Zmiana hasla dostepowego",
    gdzie bylo dokladnie opisane gdzie zatelnetowac, co
    wpisac, zeby zmienic haslo.
    a pol roku pozniej przyszla z rachunkiem informacja, ze _trzeba_
    sobie zmienic haslo, bo standardowe nie sa bezpieczne.
    slowem - zmiana hasla samemu, bez zadnego dzwonienia

  • 8. Data: 2002-10-01 07:20:15
    Od: m...@a...gda.pl

    Tomasz Torcz, BG <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl> wrote:

    : dostawszy neostrade w lutym zeszloeg roku oprocz

    To juz wtedy byla Neostrada? Chyba jeszcze pilotowa, ze stalymi IP...
    Pierwsze SDI mialem od stycznia zeszlego roku.

    : umowy otrzymalem kartke zatytulowana "Zmiana hasla dostepowego",
    : gdzie bylo dokladnie opisane gdzie zatelnetowac, co
    : wpisac, zeby zmienic haslo.

    Na polke HiS tez mozna sie zatelnetowac by zmienic haslo, ale zmiana
    dziala tylko do najblizszego restartu polki, pozniej wraca stare.
    Funkcja w tej postaci jest w sumie malo przydatna, wiec nie informuja.

    Poczatkowo o tym nie wiedzialem, zainstalowali mi SDI tuz przed moim
    wyjazdem ta tegoroczne Pingwinaria, od razu zmienilem haslo, jestem
    w Krynicy a tu nagle telefon z domu ze "Internet sie popsul". Byl tam
    dostep do sieci, wiec sprawdzam - faktycznie ping nie wraca, no to
    telnet na polke... nowe haslo nie dziala, probuje stare - zadzialalo :)

    Zmienilem haslo znowu, za chwile sie podnioslo, awaria usunieta :)
    Dzwonie nastepnie do POLPAK-u (numer podali mi przy instalacji),
    mowie co jest (ze zmienilem haslo i zmienilo mi sie z powrotem) -
    pan z drugiej strony oburzony, jak w ogole moglem sam sobie zmienic
    haslo, ze musza to zablokowac, conajmniej jakbym sie gdzies wlamal ;)

    Jakis miesiac pozniej mialem drobna awarie SDI - dzwonie na ten sam
    numer i sie dowiaduje, ze to juz nie do nich (podali mi inny numer).
    Pod tym innym numerem - jakby zupelnie inni ludzie, mimo ze niby ta
    sama firma. Traktuja klienta normalnie, mimo ze ma tylko skromne SDI
    a nie drogi POLPAK...

    Marek