  • 41. Data: 2018-05-21 19:51:11
    Temat: Re: Polonez
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2018 12:09:08 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Powitanko,
    >
    > Wiele jest przykładów takiego postępowania, ale wątpię, żeby akurat
    > Poloneza to dotyczyło. Udupiliśmy projekt na własne życzenie.
    > Kilka lat leżał u mnie na działce stary grill. Pewnie jakaś najtańszy.
    > Skorodowany niemiłosiernie, cienka blacha, ale perforacji nie było, jak
    > go na złom wywiozłem. Polonez miał perforację po 4 -5 latach.
    > Czesi/Słowacy mieli Skodę 1000MB, potem 105/120, potem Favorit/Forman,
    > Felicję. A my mieliśmy Poloneza przez cały ten czas. Cały czas z tylnym
    > napędem i drogą hamowania jak w tuż powojennych samochodach.

    105/120 tez miala tylny naped, a BMW, Mercedes i Lexus maja do
    dzisiaj.

    hamulce byly do poprawienia.

    > Gdyby na
    > początku lat 90 rzadzili patrioci i dobrzy managerowie, to majac ogromną
    > fabrykę, zakład doświadczalny, zagraniczne kontakty, mogliśmy z tego
    > Poloneza zrobić coś sensownego podążającego za postępem technicznym,

    Przeciez robiono - w artykule opisano.

    > trwałego i konkurencyjnego. To taki problem ocynkowac nadwozie? Volvo to
    > od lat 60 chyba robiło.

    Koszt ?
    niby nieduzy, ale jak trzeba konkurowac w najtanszej klasie ...

    A potem wyszedlby problem silnikow - no nie umiemy zrobic czystego ...

    > To taki problem zrobić kombi wcześniej? To

    Wczesniej nie bylo potrzeby :-)

    > problem zmodyfikować zawieszenie, hamulce? W garażach ludzie to robią.
    > Jaki problem był wdrożyć do produkcji opracowany model 4x4?

    Sprawdzony byl ?
    A bylby zbyt, czy tysiac sztuk ?

    Bo koniec koncow - mimo udoskonalen ludzie przestali poldki kupowac.
    I raczej nie dlatego ze brak kombi - bo konkurencja tez nie miala.

    J.

  • 42. Data: 2018-05-21 23:24:13
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 19 May 2018 12:40:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Byl bardzo tani i duzo drozszy cienki

    Tak, oczywiście. W 98 roku kupowałem nowe CC, zastanawiałem się przez
    moment nad Polonezem, ale był sporo droższy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 43. Data: 2018-05-22 07:30:02
    Od: e...@g...com

    Polonez na początku lat 90 tych, szczegolnie z silnikiem Rovera czy dieslowskim
    nieśmiertelnym 1,9 był jakąś konkurencją dla importu używek z Niemiec. Były nawet
    fajne wersje z klimatyzacją.

  • 44. Data: 2018-05-22 07:36:29
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Na zdjeciach widzialem