  • 61. Data: 2019-02-15 23:52:43
    Temat: Re: Polska nauka - grafen
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-02-15 04:00, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > Złodzieje samochodów też całą Polską nie byli a stereotyp istniał i miał
    > swoje podstawy. Myślę sobie, że epatowanie ogólnymi kwantyfikatorami,
    > lub próby omijania tematu robią więcej szkód przy tego typu stereotypach
    > niż sam temat stereotypów.
    >
    > Takie stereotypy zwalcza się pokazując w normalnym zyciu i pracy, że
    > jestesmy pełnowartościowymi członkami społeczności międzynarodowej, a
    > nie udawaniem, że temat nie istnieje, lub emocjonalnym reagowaniem na to
    > co tam ktos sobie palnie. To juz lepiej powiedzieć, że to off-topic.

    No, raczej, off topic,
    ale, w kontekście sztucznej inteligencji, to może nawet i śmieszne, dla
    kogoś?

  • 62. Data: 2019-02-15 23:54:21
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-02-15 14:09, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup

    > I smieja sie z nas, ze sikamy w krzakach na parkingach, a o ich kiblach
    > to temat na dluzsza opowiesc :-)

    > Ale w kraju to nam jakos nie wychodzi :-)
    > Moze kwestia kapitalu, tzn jego braku.
    >
    > Co do samochodow - zdaje sie, ze w UK tez duzo kradna.
    > Przy czym po 2004 u nas ilosc kradziezy spadla, a u nich ... niby czemu
    > miala by spasc ?

    spadła po aferze 'diesel_gate'.

  • 63. Data: 2019-02-16 00:22:10
    Temat: Polska nauka - grafen
    Od: 4...@g...com

    Nie chce mi sie czytac dalej. Produkujecie juz grafen. Prawie 60 wpisow to jakies
    efekty powinny byc.

  • 64. Data: 2019-02-16 01:39:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nawet jak ich bedzie np 4 na 50 nobli z fizyki w latach 1950-2000, to
    > przyznasz ze duzo.

    Ponownie, MZ zalezy trochę dużo od tego co zostawiłęm poniżej. Nobla nie
    dostaje się przecież za roczny epizod z działalności naukowej.

    > Dla prestizu ? Tez o czyms swiadczy.
    > Dla dalszych badan ... podstawowych ?
    >
    > Dla komercjalizacji odkrycia ? To byloby wlasciwe, tylko czy
    > potrafi...

    Częściowo dla prestiżu, bardziej MZ aby stowrzyć kadry/zespół i jego
    rozpoznawalnoś. Ta druga cześć to raczej budżetówka, ale zawsze pomaga w
    przyciąganiu ludzi, projektów, innych instutucji.

    > Jest tez wersja, ze korpo pojdzie do rzadu i powie, ze dotacja
    > potrzebna, bo beda duze straty :-)

    Tej wersji nie można nadużywac, a korpo jest sporo.

    > Albo juz sie nie da uratowac ... i zostana tylko te korporacje, w
    > ktorych wlasciciele lepij dbaja o swoje pieniadze :-)

    Też. A w komunie nie.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2019-02-16 01:49:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I smieja sie z nas, ze sikamy w krzakach na parkingach, a o ich
    > kiblach to temat na dluzsza opowiesc :-)

    Nawet nie znam tematu(?) :)

    > Ale w kraju to nam jakos nie wychodzi :-)
    > Moze kwestia kapitalu, tzn jego braku.

    Wychodzi wychodzi, bo tu akurat mowa o normalnych ludziach a nie
    noblistach. Nie jesteśmy tak zepsuci dobrobytem jak w krajach dlugo
    rozwinietych i np. codzienna impotencja techniczna nie jest u nas
    jeszcze aż tak powszechna. Ale niestety za jakiś czas pewnie doszlusuje
    do zachodniego poziomu.

    > Co do samochodow - zdaje sie, ze w UK tez duzo kradna.
    > Przy czym po 2004 u nas ilosc kradziezy spadla, a u nich ... niby
    > czemu miala by spasc ?

    Trochę by mogła, ale to chyba za daleko (większe ryzyko) na tradycyjne
    drogi szmuglowania skradzinych samochodów? Chyba, że rozbierali na
    miejscu i wieźli w częściach do EE, to wtedy tak.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2019-02-16 02:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=jfasE8l2uCU

    > Trochę by mogła, ale to chyba za daleko (większe ryzyko) na tradycyjne
    > drogi szmuglowania skradzinych samochodów? Chyba, że rozbierali na
    > miejscu i wieźli w częściach do EE, to wtedy tak.

    Tam ponoc bylo popularne ukrasc samochod, przejechac sie i zostawic
    ... czesto rozbity.

    https://www.statista.com/statistics/303551/motor-veh
    icle-theft-in-england-and-wales-uk-y-on-y/

    Popatrz na te liczby - a to bez Szkocji.
    U nas w 2000 skradziono 80 tys samochodow, a w 2017 10 tys.

    Ciekawe ... chyba nie tak latwo zabrac nowoczesny samochod, z
    immobilizerem. Moze stad ten poczatkowy spadek ... a potem jacys
    specjalisci ... czyzby z Polski ?

    J.

  • 67. Data: 2019-02-19 05:29:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=jfasE8l2uCU

    Nawet skoczna piosenka. Na szczęście za moich czasów nie było jeszcze
    takich klimatów.

    > Tam ponoc bylo popularne ukrasc samochod, przejechac sie i zostawic
    > ... czesto rozbity.

    No ale to trochę inaczej niż "zawodowo".

    > https://www.statista.com/statistics/303551/motor-veh
    icle-theft-in-england-and-wales-uk-y-on-y/

    Przesłania mi żądaniem zapłaty :)

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2019-02-19 08:01:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nawet skoczna piosenka. Na szczęście za moich czasów nie było jeszcze
    > takich klimatów.

    To znana piosenka francuska: "La vie en rose"
    Nie znam duńskiego, więc nie wiem czy zmienili słowa.
    Tu wersja polska:
    https://youtu.be/rV5QJklMXRg

    WM

  • 69. Data: 2019-02-25 01:25:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Ciąg dalszy tematu.
    [..] Jak dowiedziała się ,,Rzeczpospolita", Grupa Azoty - kontrolowana
    przez państwo największa krajowa spółka chemiczna - zwróciła się do
    profesjonalnej firmy o ocenę możliwości zastosowania grafenu w
    produktach innych niż chemiczne. - Dostarczona analiza wskazała
    możliwość znalezienia rozwiązań niszowych. Dla jednego z takich
    rozwiązań planujemy zlecić prace badawcze - poinformowało nas biuro
    prasowe Azotów.[..]
    https://cyfrowa.rp.pl/technologie/31909-pieniadze-na
    -grafen-znalazly-sie-w-azotach

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2019-02-25 04:25:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 09:25:21 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:
> [...]
    > możliwość znalezienia rozwiązań niszowych. Dla jednego z takich
    > rozwiązań planujemy zlecić prace badawcze - poinformowało nas biuro

    Podoba mi się koncepcja wytwarzania tlenku grafenu. Zapewne nie wymaga unijnych
    pozwoleń na emisję :-)