  • 11. Data: 2015-09-02 23:29:22
    Temat: Re: Pomóżcie - naprawa nieopłacalna
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 02-09-2015 22:52, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Już tu kiedyś opowiadałem swoją historię. Miałem monitor, który
    > wyłączał się przy temperaturze otoczenia bodajże 27°C. Precyzyjnie,
    > zawsze przy tej samej, obserwowałem to przez trzy letnie sezony.
    > Byłem przekonany, że to tak celowo zaprojektowane. W końcu całkiem
    > się wyłączył. Rozmontowałem i okazało się, że jeden z elementów SMD
    > był marnie przylutowany, wyginał sie pod wpływem temperatury i przy
    > tej właśnie układ przestawał działać.

    A próbowałeś doginania? Jakimś nie przewodzącym materiałem.
    Gumka do wycierania ołówków jest dobrym materiałem.
    Znane mi są przypadki, gdzie gumka włożona między PCB a obudowę
    "naprawiała" uszkodzenie na lata. :)
    K.

  • 12. Data: 2015-09-02 23:44:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

> [...]
    > się wyłączył. Rozmontowałem i okazało się, że jeden z elementów SMD
    > był marnie przylutowany, wyginał sie pod wpływem temperatury i przy

    Miałem podobny przypadek lata temu z telewizorem ale nie aż tak
    dokładny.

    W innym telewizorze - radzieckim turystycznym - przełącznik chrominacji
    SECAM, zrealizowany na układzie scalonym włączał się dopiero po
    podgrzaniu...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-09-02 23:50:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > A próbowałeś doginania? Jakimś nie przewodzącym materiałem.
    > Gumka do wycierania ołówków jest dobrym materiałem.
    > Znane mi są przypadki, gdzie gumka włożona między PCB a obudowę
    > "naprawiała" uszkodzenie na lata. :)

    Po prostu przylutowałem. Chodziło mi nie o sposób diagnozy ani
    o metodykę naprawy, tylko o to, w jak precyzyjny sposób zepsucie
    może dawać znać o sobie. I o powtarzalność zjawiska. Montaż BGP
    mógł mieć podobną własność -- działał tylko powyżej określonej
    temperatury. Tam niestety nie da się poprawić lutownicą jednego
    połączenia. Podłożenie gumki też nie zawsze skutkuje.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2015-09-04 01:16:00
    Od: axxx <a...@g...com>

    > Co jeszcze może odpowiadać za "wystartowanie" telewizora - jeśli nie moduł
    > zasilania? Nigdzie nie widać uszkodzonych elementów.
    Firmware z pamięci flash? Rodzice mieli podobny problem z Samsungiem (nazwa modelu
    bardzo podobna, może bebechy te same?) Przyczyną była uszkodzona pamięć falsh. Łatwo
    to sprawdzić psikając na pamięć zamrażaczem.