  • 1. Data: 2010-01-25 18:15:13
    Temat: Pomóżcie w wyborze- poprosiła
    Od: "Beata" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam,
    kiedyś dawno temu skutecznie pomogliście mi w wyborze aparatu /Fuji FinePix
    6500fd/. Było nam całkiem dobrze razem, ale padł AF, co wymaga wymiany
    całego modułu i jest jakoby nieopłacalne. Stoję więc znowu przed wyborem i
    po przejrzeniu dziesiątek stron wstępnie zdecydowałam się na Panasonica
    Lumixa FZ38. Już prawie odetchnęłam, a tu mi mądry_pan_z_serwisu
    powiedział, że jeśli chodzi o jakość zdjęć to tylko Canon albo Olympus, z
    kolei jeszcze_mądrzejszy_pan_ ze_ sklepu rzekł. że tylko Sony HX1. No i
    znowu jestem na starcie, stąd zawracam Wam głowę.

    Krótki opis wymagań i możliwości:
    - ciekawska fotoamatorka lubiąca robić zdjęcia, niestety głownie w trybie
    automatu i półautomatu z ochotą na dokształcenie w czasie bliżej
    nieokreślonym ze względu na stały deficyt czasowy;
    - zależy mi na jakości zdjęcia, zoomie i na makro, filmów generalnie
    aparatem nie kręcę;
    - robię sporo zdjęć w różnych warunkach - z reguły w podróży;
    - aparat muszę czuc w dłoni, żadne tam maleństwa do kieszeni czy torebki;
    - założyłam, że przeznaczę na aparat max 1500 zł

    Obczytałam się w dpreview, odrabiając lekcję z fachowych terminów, ale nadal
    nie potrafię sama podjąć decyzji, choć jakies pokrewieństwo dusz odczuwam
    nadal z Panasonicem FZ38 :)
    Pomożecie?

    Beata

  • 2. Data: 2010-01-25 18:45:35
    Temat: Re: Pomóżcie w wyborze- poprosiła
    Od: TomekM <t...@g...com>

    W zeszłym roku miałem kilka kompaktów.
    Dwa Panasoniki z górnej półki i jednego Canona.
    Po prawdzie nie super zoomy.
    Moim zdaniem jakość fotek była baaardzo zbliżona.
    Może faktycznie Canon robił ciut lepsze zdjęcia,
    ale to trzeba by się bardzo dokładnie przyglądać.
    Za to po zakupie taniej lustrzanki Olympusa odczułem wyraźną różnicę w
    jakości.
    Po pierwsze lustrzanka robiła zdjęcia nieporównanie szybciej,
    po drugie sama jakość fotek jak dla mnie wyraźnie się różniła.
    Po prostu w lustrzance matryca jest sporo większa, mniej szumi i
    zdjęcia są dużo czystsze.

  • 3. Data: 2010-01-25 19:06:24
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 25 Sty, 19:15, "Beata" <s...@p...gazeta.pl> wrote:
    , choć jakies pokrewieństwo dusz odczuwam
    > nadal z Panasonicem FZ38 :)
    > Pomożecie?
    >
    > Beata
    22 listopada 2009 kupilem wnuczce(14 lat) na jej zadanie FZ38, ja
    sugerowalem G1.
    Wnuczka zadowolona i robi zaskakujaco sliczne zdjecia i to bez flash'a
    na wysokom ISO.
    StaM

  • 4. Data: 2010-01-26 07:49:49
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Beata" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Obczytałam się w dpreview, odrabiając lekcję z fachowych terminów, ale
    > nadal nie potrafię sama podjąć decyzji, choć jakies pokrewieństwo dusz

    A może jednak lustrzanka? Choćby najtańsza, ale robi zdjęcie niemal
    natychmiast po naciśnięciu spustu migawki.

  • 5. Data: 2010-01-26 08:48:00
    Od: "Beata" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "awygo" napisał w wiadomości:

    > A może jednak lustrzanka? Choćby najtańsza, ale robi zdjęcie niemal
    > natychmiast po naciśnięciu spustu migawki.

    Taaa...A obiektywy do tej najtańszej lustrzanki? :) A umiejętności ?
    /rozejrzała się i na razie nie widzi/ :)

    Uśmiechy,
    Beata

  • 6. Data: 2010-01-26 09:04:45
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Taaa...A obiektywy do tej najtańszej lustrzanki? :) A umiejętności ?
    > /rozejrzała się i na razie nie widzi/ :)

    Sie źle rozejrzała ;)

    Jest Panas G1, jak to Jakub powiedział: straci jak go nie kupi (mój kolega o
    podobnych wymaganiach co ty)

    Kup sobie G1, w kicie i masz "lustrzankę bez lustra".
    Macałem toto kilka razy i... nie ma się do czego przyczepić. Teraz, kiedy ma
    wyjść G2 cena będzie jeszcze bardziej atrakcyjna.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 7. Data: 2010-01-26 09:11:08
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 26 Sty, 10:04, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Macałem toto kilka razy i... nie ma się do czego przyczepić. Teraz, kiedy ma
    > wyjść G2 cena będzie jeszcze bardziej atrakcyjna.

    W grę wchodzi budżet 1500zŁ i wymóg "dużego zooma".
    I o ile G-1 plus 14-45 jeszcze się na siłę zmieści, to 45-200mm już go
    mocno przekroczy. A kombinację G1+14-140mm pomińmy milczeniem.

  • 8. Data: 2010-01-26 09:45:32
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > W grę wchodzi budżet 1500zŁ i wymóg "dużego zooma".

    Z własnego doświadczenia wiem, że osoba, która pisze: jakość zdjęć, duży zoom,
    macro i 1500 zł, tak naprawdę nie wie czego chce i imho optymalnym wyborem
    będzie G1 w kicie albo coś na kształt TZ-7.

    > A kombinację G1+14-140mm pomińmy milczeniem.

    Oczywiście, 14-140 to obiektyw pod GH1, "bezużyteczny na G1", ale ty tego nie
    wiedziałeś, prawda...

    /off

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 9. Data: 2010-01-26 10:17:42
    Od: mt <t...@i...pl>

    Beata pisze:

    > Taaa...A obiektywy do tej najtańszej lustrzanki? :) A umiejętności ?
    > /rozejrzała się i na razie nie widzi/ :)

    No cóż, na siłę nie ma co lustra proponować i faktycznie coś z m4/3
    byłoby dobrym rozwiązaniem tyle tylko, że aspekt finansowy nie da rady
    być spełniony przy założonym przez Ciebie budżecie. Ale już taki E-420 w
    double kicie kosztuje około 1550 zł. Tryby półautomatyczne i
    automatyczne też ma więc fotografowanie nim na początku praktycznie
    niczym nie musi się różnić od tego, co posiadałaś wcześniej (pomijając
    oczywiście kwestię przyzwyczajenia się do wizjera optycznego, gdyż z
    niego pewnie częściej byś korzystała niż z live view).

    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-01-26 11:23:33
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 26 Sty, 10:45, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:

    > Oczywiście, 14-140 to obiektyw pod GH1, "bezużyteczny na G1", ale ty tego nie
    > wiedziałeś, prawda...

    Oooo po zapięciu pod G1 czy GF-1 sklejają mu się listki przysłony albo
    blokuje się pierścień zoooma ...