  • 11. Data: 2017-05-13 10:19:37
    Temat: Re: Pompa perystaltyczna, jak dostroić wydajność?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.05.2017 o 09:56, Konrad Anikiel pisze:
    > W tej mojej siedzi silniczek DC, ma naklejkę Mitsumi. Cały moduł był podłączony do
    procesora kabelkiem z pięcioma żyłami.
    Jak dla mnie, to o 3 żyły za dużo.
    Nigdy nie robiłem nic na silniczkach krokowych.
    Pompka o wydajności 0,5 litra na minutę z silnikiem synchronicznym = 450
    zł, a więc cenowo dam radę. Nie jest to może szczyt precyzji (China), bo
    egzemplarze mają do 5% rozrzutu parametrów, ale do opanowania czasem pracy.
    Jacek

  • 12. Data: 2017-05-13 13:21:49
    Od: 4...@g...com

    A moze z innej strony temat zaatakowac. Wezyk dotyka do scianki. W sekcji co
    najwiecej daje wloz pomiedzy wezyk i scianke pasek papieru. Wezyk troche sie scisnie
    i mniej do niego bedzie cieczy wchodzilo.

  • 13. Data: 2017-05-13 13:56:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.05.2017 o 13:21, 4...@g...com pisze:
    > A moze z innej strony temat zaatakowac. Wezyk dotyka do scianki. W sekcji co
    najwiecej daje wloz pomiedzy wezyk
    i scianke pasek papieru. Wezyk troche sie scisnie i mniej do niego
    bedzie cieczy wchodzilo.
    Tak bym zrobił, gdyby urządzenie pracowało powiedzmy w odległości 100 km
    ode mnie. Niestety pojechało na drugi koniec Polski i w razie zmiany
    parametrów czas podregulujemy na telefon, albo osoba obsługująca sama
    sobie poradzi (ma instrukcję). Z podkładkami musiałbym dymać 2x500 km :-(
    Jacek

  • 14. Data: 2017-05-14 05:35:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 maja 2017 17:19:39 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    do procesora kabelkiem z pięcioma żyłami.
    > Jak dla mnie, to o 3 żyły za dużo.

    No właśnie to jest Twój problem: zamiast wiedzieć ile pompka zrobiła obrotów, Ty
    chcesz wiedzieć ile sekund się kręciła. Ja tylko życzę powodzenia.

  • 15. Data: 2017-05-14 13:00:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.05.2017 o 05:35, Konrad Anikiel pisze:

    > No właśnie to jest Twój problem: zamiast wiedzieć ile pompka zrobiła obrotów, Ty
    chcesz wiedzieć ile sekund się kręciła. Ja tylko życzę powodzenia.
    100% racja. Dlatego w kolejnym urządzeniu będą silniczki synchroniczne.
    Jacek

  • 16. Data: 2017-05-15 02:58:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 maja 2017 20:00:24 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

    chcesz wiedzieć ile sekund się kręciła. Ja tylko życzę powodzenia.
    > 100% racja. Dlatego w kolejnym urządzeniu będą silniczki synchroniczne.

    Zazdroszczę bogatego klienta :-)

  • 17. Data: 2017-05-15 08:20:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.05.2017 o 02:58, Konrad Anikiel pisze:
    > Zazdroszczę bogatego klienta :-)
    Pompka w wersji z silniczkiem DC i z synchronicznym kosztuje tyle samo.
    Jacek

  • 18. Data: 2017-05-15 08:20:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 13:00, Jacek pisze:
    > Dlatego w kolejnym urządzeniu będą silniczki synchroniczne.
    A impulsator zliczający obroty nie załatwiłby sprawy?

    Robert

  • 19. Data: 2017-05-15 08:56:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 15:20:10 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > Pompka w wersji z silniczkiem DC i z synchronicznym kosztuje tyle samo.

    A to ci!

    Ale ja tu widzę jeszcze inny problem. Rozrzut wydajności Twoich pompek spowodowany
    jest rozrzutem wielu wymiarów/własności w tych pompkach. Twardość materiału wężyka,
    grubość jego ścianki, grubość drutu sprężyny dociskającej rolkę, stan jej
    zahartowania, wymiary plastików (z różnych gniazd wielogniazdowej formy wtryskowej)
    itd. Każda pompka może mieć części z innej dostawy. Teraz sposób, w jaki one wpływają
    na końcową wydajność wcale nie jest stały. Nie wystarczy sobie skalibrować X
    obrotów=Y ml, albo X sekund= Y ml. Bo przy różnych prędkościach te odchyłki wymiarowe
    będą miały inny wpływ na wydajność. Jednym słowem, jak skalibrujesz na ciągłą pracę,
    a potem będziesz popiardywał po pół kropelki, to pompka będzie głównie pracować na
    mniejszych obrotach niż przy kalibracji i cała kalibracja na nic.

  • 20. Data: 2017-05-15 15:18:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.05.2017 o 08:56, Konrad Anikiel pisze:

    > A to ci!
    >
    > Ale ja tu widzę jeszcze inny problem. Rozrzut wydajności Twoich pompek spowodowany
    jest rozrzutem wielu wymiarów/własności w tych pompkach.
    Wszystko to racja, ale ja mam uproszczone zadanie, bo urządzenie to ma
    pracować tylko przy jednej dawce (według normy, a norma to święta rzecz ;-)
    Dlatego mogę sobie pozwolić na pewne uproszczenia i sterować czasem.
    Na razie udało się na silniczkach DC uzyskać powtarzalność i dokładność
    +/- 0,5% (norma dopuszcza 1). Liczę na to, że silniki synchroniczne
    dadzą lepszą powtarzalność i że nie będę musiał dokształcać się z
    enkoderów i temu podobnych "czarów".
    Jacek