    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Pompa perystaltyczna, jak dostroić wydajność?
    Date: Thu, 27 Apr 2017 19:49:11 +0200

    Mam dozownik płynu zbudowany na 10 pompach perystaltycznych (10 porcji
    równocześnie). Niestety małe chińskie rączki zbudowały pompy tak, że
    mają nieznacznie różne wydajności, na skutek czego poszczególne porcje
    mają +/- 5% różne objętości. Dozownik działa tak, że załącza pompy na
    określony czas (wszystkie naraz) i one podają do pojemników odpowiednie
    porcje płynu.
    Mam tu do Was pytanko: jak można wpłynąć na wydajność pompy
    perystaltycznej, aby uzyskać powtarzalne wartości? Wolałbym mieć
    jednakowy czas pracy wszystkich 10 pomp, ale jak trzeba to dobuduję
    sterownik, który każdej pompie da inny czas pracy.
    Jacek