  • 11. Data: 2016-11-29 19:03:55
    Temat: Re: Pomysł na CR2032
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 29.11.2016 o 14:21, circuitmaker pisze:

    > Zrób w baterii otwór po tej większej stronie, wyciągnij flaki,
    > umyj i dolutuj dwa przewody od wewnątrz. Być może będzie warto
    > zalać epoksydem.

    Albo załatw "obudowę" baterii - w programie telewizyjnym "Sonda 2" było
    coś na temat nowego rodzaju elektrolitów do baterii i zaciskali taką
    bateryjkę na ręcznej prasie.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2016-11-29 19:53:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wydrukuj sobie na drukarce 3D "bateryjkę" z miejscem na włożenie pasków
    > blaszki stykowej na środku (-) i z boku (+) do których przylutujesz
    > kabelki.

    ale to by musiał mieć jakąś kosmiczną drukarkę, bo jak to zrobi na
    normalnej, z jakiegoś PET czy innego ABS to rozleci się toto za 2-gim
    włożeniem :)

    Bateria jest jednak solidna, metalowa, tam sporo siły trzeba użyć, coby
    ją wyjąć zwłaszcza.
    Używam u siebie takich typowych gniazd na CR2032, bo właśnie mam w
    seryjnym urządzeniu te baterie do RTC. I nie sądzę, żeby druk 3D się tu
    nadał...

  • 13. Data: 2016-11-29 20:12:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 19:53, sundayman pisze:

> [...]
    > Używam u siebie takich typowych gniazd na CR2032, bo właśnie mam w
    > seryjnym urządzeniu te baterie do RTC. I nie sądzę, żeby druk 3D się tu

    Jeżeli chce to używać produkcyjnie, co wynika w sumie z treści (testy
    partii kilkudziesięciu sztuk) to niech zamówi wydruki z proszkowej.

    A tak fakt z cienkim jest problem na zwykłej drukarce.
    ale z ciekawości jak znajdę chwilę druknę z Z-Ultrat i Z-PETG do testu.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2016-11-29 20:19:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    > Używam u siebie takich typowych gniazd na CR2032, bo właśnie mam
    > w seryjnym urządzeniu te baterie do RTC. I nie sądzę, żeby druk

    Drukarki 3D, kosmiczne technologie, rocket science... Wziłąem w rękę
    jakąś płytę od peceta, obejrzałem gdziazdo, bateryjkę. Toż to można
    zrobić po staropolsku. Iść do gie-esu, wyszukać podkładkę stalową w
    ocynku fi 20 milimetrów, dokleić ode spodu kawałek laminatu imitujący
    ujemną elektrodę, dolutować druciki -- i już fantom bateryjki CR2032
    gotowy. Nie ma prawa nie działać.

    Jarek

    --
    Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.

  • 15. Data: 2016-11-30 08:35:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Jak się ma ową sondę włączoną w szerg, to można jej użyć tak do pomiaru
    > prądu, jak i do kluczowania zasilania.

    OK, tylko tak: laminat ma 1.55mm grubości, bateria 3.2. Dołożenie
    laminatu do baterii zmienia zasadniczo grubość całości i raczej trudno
    takie coś brać pod uwagę. Mogę sobie wyobrazić użycie w tym celu np
    dwustronnej taśmy FPC, chociaż nie jestem pewien konsekwencji. Z jednej
    strony jakieś złącze do tego na płytce potrzebne, z drugiej mało
    elastyczne to jednak. No nie wiem.

    > Chyba się nie rozumiemy. Ja miałem na myśli kawałek laminatu, który wsuwa
    > się pod sprężystą blaszkę, która przytrzymuje bateryjkę od góry. Teraz
    > dopiero uzmysłowiłem sobie, że widziałem dwa rodzaje gniazd. W jednym ta
    > blaszka jest jednocześnie elektrodą, w drugim jest boczny styk (dodatni).
    > Tylko ten pierwszy rodzaj jest kompatybilny z laminatem.

    Oczywiście że rozumiem o co chodzi. Tylko w czasie wsuwania pod tę
    blaszkę ma ona kontakt z krawędzią płytki, która to krawędź taka fajna
    nie jest i może porysować tę blaszkę. Zamiast wsuwać jeden kawałek
    laminatu i zmieniać zasadniczo grubość widzę tu raczej dwa kawałki, co
    razem da 3.1mm grubości - zasadniczo tyle ile trzeba zamiast baterii, na
    dodatek łatwiej wtedy zmieścić kabelki, ale właśnie chodzi mi o tę
    nieszczęsną krawędź płytki naciskającą z dość dużą siłą na blaszki w
    czasie wsuwania do podstawki. To mnie męczy.

    > I można ją przerobić na fantom ogniwa. To jest ta druga strategia.

    Tak, ale może jest jakiś gotowiec albo przynajmniej coś rozsądniejszego?
    Jakoś nie wydaje mi się, żeby nie było i tylko nie mogę z jakiegoś
    powodu na to trafić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2016-11-30 08:39:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-11-29 o 14:21, circuitmaker pisze:

    > Bo jest taki sobie. :)
    > Zrób w baterii otwór po tej większej stronie, wyciągnij flaki,
    > umyj i dolutuj dwa przewody od wewnątrz. Być może będzie warto
    > zalać epoksydem.

    Też to biorę pod uwagę, chociaż podobna mi się tak średnio. To co siedzi
    w środku takiej baterii nie jest raczej zbyt przyjazne, a i samo
    podejście z kablami średnio może wyjść. Ale dzięki.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2016-11-30 12:03:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-30 o 08:35, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > OK, tylko tak: laminat ma 1.55mm grubości, bateria 3.2. Dołożenie
    > laminatu do baterii zmienia zasadniczo grubość całości i raczej trudno
    > takie coś brać pod uwagę.
    > (...)

    Przecież wiadomo, wg jakiego klucza są oznaczenia baterii.
    Zamiast CR2032 można wziąć choćby CR2025 lub jeszcze cieńszą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2016-11-30 12:15:24
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2016-11-30 o 08:39, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Też to biorę pod uwagę, chociaż podobna mi się tak średnio. To co siedzi
    > w środku takiej baterii nie jest raczej zbyt przyjazne, a i samo
    > podejście z kablami średnio może wyjść. Ale dzięki.

    Idziesz do ślusarza prosisz o wytoczenie walca 20mm średnicy
    o grubości 3,2mm z dziurą 3mm średnicy z mosiądzu oraz podtoczeniem
    w środku 16mm średnicy głębokości 1,7mm. Do tego toczysz
    z laminatu 1,5mm kółko średnicy 15,9mm z wybraniem miedzi
    dookoła na milimetr, który wklejasz w mosiądz po dolutowaniu
    kabelków. Roboty dla ślusarza na pół godziny.
    Za 50zł mogę wykonać i wysłać pod wskazany adres gotowca.
    --
    pzdr, j.r.

  • 19. Data: 2016-11-30 13:56:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 12:14:27 UTC+1 użytkownik Dariusz Dorochowicz
    napisał:
> [...]
    > sprawdzeniu jednostkowym nie ma problemu, ale już przy trochę większej
    > ilości robi się problem czasochłonności wtykania paska izolacyjnego pod
    > baterię itd, poza tym są podstawki z zatrzaskami przy których nie da się
    > izolacji włożyć. Pewnie że można dać punkty testowe, ale też nie o to
    > chodzi, podstawki pod baterię potrafią dać zwarcie między stykami jak
    > baterii nie ma, no i trzeba kabelki trzymać. Pierwsze co do głowy
    > przychodzi to dwa kawałki laminatu, odpowiednio ucięte itd, ale może
    > ktoś ma jakiś fajniejszy pomysł i zechce się nim podzielić? Bo jakoś ten

    Dwustronny laminat, wycinasz kółko o wymiarach jak bateria. Do jednej strony lutujesz
    jeden przewód(+) do drugiej strony drugi(-) i masz atrapę baterii z kablami

  • 20. Data: 2016-11-30 14:15:08
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 listopada 2016 08:35:24 UTC+1 użytkownik Dariusz Dorochowicz
    napisał:

    > Tak, ale może jest jakiś gotowiec albo przynajmniej coś rozsądniejszego?
    > Jakoś nie wydaje mi się, żeby nie było i tylko nie mogę z jakiegoś
    > powodu na to trafić.

    Weź taka bateryjke w rękę. Wpisz w google tokarz i nazwa Twojej miejscowośći.
    wybierz sobie takiego który ci sie podoba i zanieś mu te pastylke.

    Poproś aby wytoczył ci takie krążki o różnych średnicach które potem skleisz plecami.

    Zamkniesz sie w kwocie 50pln lub nawet mniej za 10 sztuk.

    Jak sie uprzesz i masz jakaś piłę i szlifierke to zrobisz takie coś sam w 2-3h.