  • 21. Data: 2016-11-30 14:22:10
    Temat: Re: Pomysł na CR2032
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Weź taka bateryjke w rękę. Wpisz w google tokarz i nazwa Twojej miejscowośći.

    Zrobiłem tak. Wyskoczył mi Zenon Tokarz.

    > wybierz sobie takiego który ci sie podoba i zanieś mu te pastylke.

    Napisali, że lekarz. W dodatku znany. Chyba sam ma dość pastylek,
    po co mu więcej.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-11-30 14:56:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-11-30 o 12:15, jacek pisze:

    > Idziesz do ślusarza prosisz o wytoczenie walca 20mm średnicy
    > o grubości 3,2mm z dziurą 3mm średnicy z mosiądzu oraz podtoczeniem
    > w środku 16mm średnicy głębokości 1,7mm. Do tego toczysz
    > z laminatu 1,5mm kółko średnicy 15,9mm z wybraniem miedzi
    > dookoła na milimetr, który wklejasz w mosiądz po dolutowaniu
    > kabelków. Roboty dla ślusarza na pół godziny.
    > Za 50zł mogę wykonać i wysłać pod wskazany adres gotowca.

    Tak, to mi się chyba zaczyna podobać. Nie wiem tylko jeszcze czy lepiej
    metal (mosiądz?), czy może w jakiegoś PC zrobić (nie wiem czy frezują
    toto również na głębokość i czy zrobią odpowiednie fazowanie, bo bateria
    z jednej strony fazowanie ma i w podstawce też jest wypełnienie. No ale
    to szczegół. Za propozycję dzięki, jeszcze trochę nad tym pomyślę. Że
    roboty dla ślusarza to tyle co nic to wiem, taki detal to sam bym pewnie
    wytoczył gdyby było na czym, ale przez to nie bardzo chcą się za to
    brać, przynajmniej ci w pobliżu. Jak nie ma zamówienia na poziomie
    kilkuset złotych to gadać nie chcą. Fajnie wiedzieć, że są inne miejsca :)
    W razie czego adres jest dobry?

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2016-11-30 15:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    >Weź taka bateryjke w rękę. Wpisz w google tokarz i nazwa Twojej
    >miejscowośći.
    >wybierz sobie takiego który ci sie podoba i zanieś mu te pastylke.
    >Poproś aby wytoczył ci takie krążki o różnych średnicach które potem
    >skleisz plecami.
    >Zamkniesz sie w kwocie 50pln lub nawet mniej za 10 sztuk.

    to wpisz w google "wroclaw" i potwierdz ... coraz trudniej o tokarza.

    J.

  • 24. Data: 2016-11-30 16:40:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 listopada 2016 15:16:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > to wpisz w google "wroclaw" i potwierdz ... coraz trudniej o tokarza.

    Jak nie znajdzie to niech do mnie uderzy, wytne mu na cnc za free.
    Ale nie szybko bo laminatu nie mam i w domu mnie nie ma.

    Zrobienie dummy cr2032 to żaden problem. Nawet w domu, Starczą nawet nożyce do blachy
    i pilnik oraz ciutke kleju montażowego lub od biedy glutoklej.

    Większym wyzwaniem jest skoligacenie tego zestawu pastylek z jakims softem testującym
    ale do zrobienia.

  • 25. Data: 2016-11-30 16:46:59
    Od: s...@g...com

    > to wpisz w google "wroclaw" i potwierdz ... coraz trudniej o tokarza.

    Ale z ciekawosci wpisałem.
    Pierwszy link:
    http://tokarz.manifo.com/kontakt
    I rzeczywiście potem lecą oferty pracy.
    Ale po kliknięciu na sugestię na dole i zmianie na usługi tokarskie mamy:
    http://www.tokarstwo-wroclaw.pl/
    https://www.olx.pl/oferta/swiadcze-uslugi-tokarskie-
    i-slusarskie-CID619-ID2agyH.html

    Duzo tego nie ma ale pewnie choć jeden będzie miał czas i chęci aby za 50pln na
    poczekaniu zrobić takie krążki...

    A jak nie to zawsze można na grupie zapytać jak zrobić takie krążki i ktoś sie zgłosi
    i zrobi...

  • 26. Data: 2016-11-30 18:05:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Drukarki 3D, kosmiczne technologie, rocket science... Wziłąem w rękę
    > jakąś płytę od peceta, obejrzałem gdziazdo, bateryjkę. Toż to można
    > zrobić po staropolsku. Iść do gie-esu, wyszukać podkładkę stalową w
    > ocynku fi 20 milimetrów, dokleić ode spodu kawałek laminatu imitujący
    > ujemną elektrodę, dolutować druciki -- i już fantom bateryjki CR2032
    > gotowy. Nie ma prawa nie działać.

    No, to nawet można delikatnie zeszlifować krawędzie , bo bateryjka ma
    takie obłości akuratne. To chyba najlepszy pomysł, w dodatku najprostszy.

  • 27. Data: 2016-11-30 18:08:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 30.11.2016 o 18:05, sundayman pisze:

> [...]

    Aha, to może inaczej.
    Druk 3D to bym zastosował, gdyby to inaczej robić - nie wtykać do
    gniazdka imitację baterii , tylko zrobić jakąś "sondę", która ma
    odpowiednie styki.

    Bo w ogóle, wkładanie tej imitacji do gniazdka wydaje mi się dość
    upierdliwe. Sam stosuję niestety takie rozwiązanie, gdzie na etapie
    testu wkładam na chwilę baterię i ją wyciągam. I te bateria dość ciężko
    wchodzą i wychodzą - nie jest to wygodne.

    Dlatego na pewno lepsze rozwiązania to jednak jakieś wpięcie się w
    zrobione w tym celu gniazdo, albo jakaś "sonda" dotykająca tylko tych
    złącz baterii. Oczywiście to wymaga jakiegoś tak "stanowiska" pomiarowego.

  • 28. Data: 2016-11-30 19:06:36
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2016-11-30 o 14:56, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > brać, przynajmniej ci w pobliżu. Jak nie ma zamówienia na poziomie
    > kilkuset złotych to gadać nie chcą. Fajnie wiedzieć, że są inne miejsca :)

    Tak adres jest ok

  • 29. Data: 2016-11-30 22:42:37
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Kris wrote:

    > Dwustronny laminat, wycinasz kółko o wymiarach jak bateria. Do jednej strony
    lutujesz jeden przewód(+) do drugiej strony drugi(-) i masz atrapę baterii z kablami

    Nie każde gniazdko ma styki obustronne, są też takie ze stykiem bocznym
    i w laminacie trafi na izolację.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2016-12-01 02:43:17
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 29 Nov 2016 19:53:29 +0100 sundayman <s...@p...onet.pl>
    napisał:

    >ale to by musiał mieć jakąś kosmiczną drukarkę, bo jak to zrobi na
    >normalnej, z jakiegoś PET czy innego ABS to rozleci się toto za 2-gim
    >włożeniem :)

    Drukarka srukarka. ;-) Wytoczyć normalnie - styki mosiężne, izolator z
    jakiegoś tworzywa (np. POM) albo z grubszego tekstolitu. W razie braku
    tokarki, też jakoś z wykonaniem tych (raptem trzech) elementów można
    sobie poradzić. Pilniki jeszcze są na tym świecie.
    Jakbym ja miał coś takiego robić, to dorobił bym do tej pastylki
    jeszcze jakąś rękojeść, żeby wygodnie wkładać i wyciągać toto z
    gniazda.