  • 1. Data: 2016-11-28 09:24:51
    Temat: ads1115 - odpytywanie flagi zajętości psuje wynik przetwarzania
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Mam taki mały modulik

    https://www.aliexpress.com/store/product/J34-Free-Sh
    ipping-16-Bit-I2C-ADS1115-Module-ADC-4-channel-with-
    Pro-Gain-Amplifier-for/721141_32564528015.html

    Uruchamiam przetwarzanie w trybie single shot i czekam na pomiar
    sprawdzając flagę zajętości co 50uS. I niby wynik jest ale potrafi
    skakać o jakieś 100 w każdą stronę. Natomiast jeśli zamiast sprawdzać
    flagę zrobię po prostu delay n 3 ms (trochę więcej niż powinien
    trwać pomiar) i czytam wynik to skacze najwyżej o ostatni bit.
    Próbowałem też sprawdzić co będzie jak zamiast czytania flagi wymuszę
    jakąś komunikację z innym urządzeniem na tej samej szynie (RTC DS3231
    lub ekspander PCF8574). Wydaje mi się, że wpływ na stabilność pomiaru
    jest bez porównania mniejszy.

    Ma ktoś pomysł co może być nie tak ? Robią wszystko zgodnie z
    dokumentacją i tradycyjnie innym działa a mnie nie. Próbowałem
    już przeróżnych sposobów filtrowania w różnych miejscach i nie zauważam
    najmniejszej różnicy. Po prostu komunikacja z tym układem najwyraźniej
    strasznie mu przeszkadza w pomiarze.

  • 2. Data: 2016-11-29 12:20:31
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-28 o 09:24, ww pisze:
> [...]
    > już przeróżnych sposobów filtrowania w różnych miejscach i nie zauważam
    > najmniejszej różnicy. Po prostu komunikacja z tym układem najwyraźniej

    a nie skoki zasilania podczas wybudzania części cyfrowej? nie patrzałem
    w datasheet, ale czy to ma oddzielne zasilania io i analog?

    a.

  • 3. Data: 2016-11-29 13:10:35
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 12:20, Artur Miller pisze:

    > a nie skoki zasilania podczas wybudzania części cyfrowej?

    No ale ta część cyfrowa nie jest wybudzona po tym jak zlecam pomiar ?
    Niby przechodzi w tryb uśpienia pomiędzy pomiarami ale nie wyobrażam
    sobie jakim cudem pytanie o stan przetwarzania może mu przeszkadzać.

    > nie patrzałem
    > w datasheet, ale czy to ma oddzielne zasilania io i analog?

    Nie ma osobnego. VCC, masa, 4 wejścia analogowe. I to niestety
    tyle. Możliwości konfiguracji programowej są też bardzo ubogie.