  • 211. Data: 2017-03-22 14:54:49
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, March 22, 2017, 2:49:06 PM, you wrote:

    > Na pecetach przestawili na Fcostam, i to byl postep :-)

    Na funkcyjnych Borland zrobił zapis (F2) itd. Operacje blokowe były
    nadal z Ctrl-K

    > Dopoki IBM nie zepsul klawiatury ...

    Naprawdę tęsknisz za funkcyjnymi po lewej i albo numeryczna albo
    kursory?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 212. Data: 2017-03-22 15:04:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Hello J.F.,
    >
    > Wednesday, March 22, 2017, 11:18:05 AM, you wrote:
    >
    > [...]

    Ale to z Wordstara.

    > Ctrl-K B, Ctrl-K K, Ctrl-K C, Ctrl-K V - długo nie mogłem się tego
    > oduczyć.

    A po co oduczać? Nie używasz wujka Ziutka? Bo ja jeszcze tak :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 213. Data: 2017-03-22 15:09:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-22 o 14:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    valid...
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >
    > Na pecetach przestawili na Fcostam, i to byl postep :-)
    > Dopoki IBM nie zepsul klawiatury ...

    Ten postęp to taki sobie był. Wprawdzie XTree nie zdobyło dość
    popularności żeby się utrzymać na rynku, ale obsługa klawiatury była
    super. A sam edytor był właśnie obsługiwany poleceniami wordstara i
    jeszcze na dodatek można było makra zdefiniować. Teraz czasem sobie
    obiecuję że spróbuję współczesnej wersji, ale jakoś tak mi zawsze czasu
    brakuje.

    Pozdrawiam

    DD

  • 214. Data: 2017-03-22 15:13:09
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > W takich sytuacjach przypomina mi się pewien znajomy. Jemu nie udało
    > się uciec z Wilna przed AC, NKWD zabrało go do Katynia. Ale nie dotarł
    > tam, bo go wzięli z transportu na Łubiankę, by coś z niego wydobyć.
    > Był w tym Wilnie profesorem. A więc przeżył. I dobrą książkę o tym
    > napisał później.
    >
    > Po wojnie mieszkał w Londynie. Dożył prawie setki, pod koniec życia
    > w domu dla starszych osób. I mówił wtedy tak: nie mam tu z kim
    > rozmawiać, moi rówieśnicy dawno juz poumierali, a ci tutaj, to
    > jakieś stare dziadki, nic nie rozumieją.

    Też to słyszałem :)
    Ale jakoś nie rozumiem związku ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 215. Data: 2017-03-22 15:13:45
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-22 o 11:45, Piotr Gałka pisze:

    > Młodzież nie wie co to Usenet.

    No jak nie wie? A ja to co? Wyjątek?

    Pozdrawiam

    DD

  • 216. Data: 2017-03-22 15:22:05
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > W niektórych krajach mają przepis, że jest obowiązek wożenia żarówek
    > zapasowych. Tylko na co komu zapas, gdy mu w szczerym polu zgasną światła
    > takiej furmanki?

    No właśnie... jakby dało się wymienić, to niech wymienia, ja sam wożę
    zapas. Ale u mnie da się wymienić bez rozkręcania niczego :)

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 217. Data: 2017-03-22 15:24:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jeszcze na dodatek można było makra zdefiniować. Teraz czasem sobie
    >obiecuję że spróbuję współczesnej wersji, ale jakoś tak mi zawsze

    Ja pamietam jakis ... jak to sie nazywalo ... Cyber Edit, Ultra Edit
    chyba Multi Edit
    https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-Edit

    W czasach DOS robil wrazenie - setka mozliwych okien, wlasny jezyk
    makr/programowania, duzo funkcji w tymze jezyku zaprogramowane, wiec
    mozna poprawic.
    Znakomite narzedzie ... ale do edycji programow, to Borland wystarczal
    :-)

    J.

  • 218. Data: 2017-03-22 15:29:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,

    >Na funkcyjnych Borland zrobił zapis (F2) itd. Operacje blokowe były
    >nadal z Ctrl-K

    O ile kojarze, to byly i jakies funkcyjne do tego. F3,4, 5 ?

    >Naprawdę tęsknisz za funkcyjnymi po lewej i albo numeryczna albo
    >kursory?

    Teraz czasy sie zmienily, ale dawniej to byla wygoda.
    prawa reka na kursorach i ESC, lewa na funkcyjnych, wszystkie
    najbardziej potrzebne klawisze pod reka ... pod rekami.

    A ze w banku nie pracowalem, to mi numeryczna byla niepotrzebna.
    Teraz zreszta siedze na laptopie i wcale nie mam numerycznej.
    Co akurat czasem przeszkadza, ale rzadko.

    J.

  • 219. Data: 2017-03-22 15:29:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 11:56:30 +0100, Cezary
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
    > - O kurwa!
    > Sekretarka:
    > - Oj przepraszam, znowu zapomniałam odmontować.

    Klasyka, ale na szczęście zrobiła sync, więc dane będą. I to się
    nazywa świadome korzystanie z komputera.

    --
    Marek

  • 220. Data: 2017-03-22 15:33:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 12:51:06 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > A to naprawdę duży problem? Ona mogła nawet nie wiedzieć, co to
    OpenBSD.

    Absolutnie nie. Mnie tylko zintrygowało czemu akurat OpenBSD u
    basenowej kasjerki w mieście powiatowym. Do dziś intryguje, bo
    odpowiedzi ciągle nie znam, jedynie mętne przypuszczenia.

    --
    Marek