  • 401. Data: 2017-03-31 10:31:46
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > O pożytkach ogółu wypowiadać się nie mogę, natomiast z własnej
    > perspektywy stwierdzam, że elektronicy są drugą po informatykach
    > grupą, z którą współpracuje mi się znakomicie. Duże kompetencje
    > i małe ego.

    W ogóle są mili i sympatyczni. Ale nie o tym było. Rozmowa zaczęła
    się od zdziwienia, że biolodzy coś *sobie* programują. Informatycy są
    w konkurencji sobieprogramowania osobną kategorią. Oni mają programować
    innym. Istnieją też grupy, o których z góry wiadomo, że nigdy nic sobie
    nie zaprogramują. To na przykład urzędnicy. Zwykle starają się przy tym,
    by oprogramowanie zostało wykonane źle i drogo.

    --
    Jarek

  • 402. Data: 2017-03-31 11:50:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >się od zdziwienia, że biolodzy coś *sobie* programują. Informatycy są
    >w konkurencji sobieprogramowania osobną kategorią. Oni mają

    Np biologom :-)

    >Istnieją też grupy, o których z góry wiadomo, że nigdy nic sobie
    >nie zaprogramują. To na przykład urzędnicy. Zwykle starają się przy
    >tym,
    >by oprogramowanie zostało wykonane źle i drogo.

    A to niekoniecznie.
    Ostatnio taka moda - outsourcing i przetargi publiczne ... moze to i
    lepsze i niz jakis informatych urzedowy ma program pisac.

    Ale ... jesli drogo, to dlatego, ze informatycy takie drogie oferty
    zlozyli
    Urzednik wybral najtansza :-)

    J.

  • 403. Data: 2017-03-31 11:58:21
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 31 marca 2017 08:18:09 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > J.F. wrote:
    >

    > tylko, że posługują się, zazwyczaj nieudolnie, technikami sprzed
    > kilkudziesięciu lat i świat się trochę zmienił od czasu, gdy zaczynali.

    A można prosić o przyklady takich sytuacji? Tak, dla pojęcia o jakim rodzaju
    problemów mówimy?

  • 404. Data: 2017-03-31 12:20:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Np biologom :-)

    Na przykład. Choćby wspomniany język R informatych napisali biologom,
    a ci już dalej radzą sobie sami.

    > A to niekoniecznie.
    > Ostatnio taka moda - outsourcing i przetargi publiczne ... moze
    > to i lepsze i niz jakis informatych urzedowy ma program pisac.

    To nie jest ostatnia moda, zawsze tak było, że dla urzędnika komputer
    był czymś tak tajemniczym, że nawet nie próbował tego zrozumieć.
    Więc za programowanie się nie brał. I bardzo dobrze, bo gdzież tam
    urzednikowi do biologa!

    > Ale ... jesli drogo, to dlatego, ze informatycy takie drogie
    > oferty zlozyli
    > Urzednik wybral najtansza :-)

    I za to go ganię. Bo chociaż w wybieraniu mógłby się podszkolić.
    Jakie są skutki takich wyborów widac było w trakcie ostatnich
    -- nomen omen -- wyborów samorządowtch. Wybrał badziewie, nie
    tylko dlatego, że najtańsze, ale *przede wszystkim* nie potrafił
    powiedzieć czego chce, czyli wyspecyfikować warunków zamówienia.

    Ale gdy urząd sam zabiera się za pisanie programów, stosunek do
    najtańszości wygląda inaczej. Na przykład tak:

    http://wyborcza.pl/7,155287,21564036.html

    --
    Jarek

  • 405. Data: 2017-04-01 19:32:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    > Ja sie tylko zastanawiam, kto mialby napisac taki doktorat :-)
    > Psychologowie sie nie znaja na informatyce, wiec odpadaja.

    Taka rzecz mi się przypomniała. Gdy w Warszawie w CIUW uruchomiono
    pierwszy węzeł bitnetu, to grupą najliczniej reprezentowaną,
    najczęściej korzystającą z sieci, najaktywiejszą we wszystkim co
    nowe, byli właśnie ludzie z psychologii. Nie wiem czym to tłumaczyć,
    ale tak to właśnie wyglądało.
    ---
    I siedzieli na IRC'u

  • 406. Data: 2017-04-01 21:08:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Apr 2017 19:32:32 +0200, re napisał(a):
> [...]
    > najczęściej korzystającą z sieci, najaktywiejszą we wszystkim co
    > nowe, byli właśnie ludzie z psychologii. Nie wiem czym to tłumaczyć,

    To by bylo zrozumiale ... ale IRC jeszcze nie bylo.

    A moze i byl, ale z bitnetu niedostepny ... chyba.

    J.