  • 191. Data: 2017-03-22 11:18:05
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 21 Mar 2017 22:27:26 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:

    >A mnie dziwi, że minęło 30 lat i ciągle nie odkryli zbędność CTR-C.
    >Po co "kopiuj", skoro jest już zaznaczone?? Jak zaznaczone to powinno
    >być od razu automatycznie."kopiuj", tak jak jest w unices.

    A to niekoniecznie jest dobre.
    Np zaznaczam, kopiuje, ide w inne miejsce - tam zaznaczam i wklejam na
    miejsce zaznaczonego.

    Ide w kolejne miejsce, zaznaczam, kasuje, wklejam to co pierwsze.

    W sumie, to podobaly mi sie stare Borlandy, a wczesniej chyba bylo
    jeszcze pod CP/M - zaznaczam osobno poczatek bloku, osobno koniec,
    kopiuje.

    J.

  • 192. Data: 2017-03-22 11:45:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 10:28, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ależ tu się dziadków w podeszłym wieku zebrało ;)
    > To młodzieży jakby niewiele poza mną :)
    Młodzież nie wie co to Usenet.
    P.G.

  • 193. Data: 2017-03-22 11:48:35
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 04:42:05 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
    > Bez trasceivera CAN? MCU w DIP?

    Transceiver oczywiście był, smd na przejściowce smd->dip. Mcu w dipie
    (pic18f2580). Soft jest banalny, bo driver przykładowy daje
    microchip, a jedyna jego moja zmiana to fprintfowanie odebranego
    msgid i payloadu na uart w formie tabelarycznej, proste jak
    konstrukcja gwoździa.

    > No chyba ze w samochodzie
    > jest ograniczona szybkosc.

    Z tego co pamiętam w Navarze było 500kBs, ustaliłem to metodą prób i
    błędów testując po koleli możliwe predkosci aż uzyskałem sensowne i
    powtarzalne dane, zresztą chyba ustawiając na sniferze zły bitrate
    jest cisza i nic się nie odbiera, więc dość szybko można ustalić
    prawidłowy.

    --
    Marek

  • 194. Data: 2017-03-22 11:49:53
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 22:27:27 UTC+1 użytkownik Luke napisał:

> [...]
    > Informatyk pyta ją nieco zdziwiony, jak ona to robi. Odpowiedź:
    > zaznaczam fragment tekstu myszą i PRZECIĄGAM NA DYSKIETKĘ (tzn. drag and
    > drop na ikonę stacji A: w otwartym obok oknie Mój Komputer).
    >
    > I tu powinna opuścić się kurtyna, śmiech jak w sitcomie i długie
    > oklaski, napisy końcowe. Ale tak nie będzie. Ten informatyk po
    > skończonej rozmowie spróbował zrobić coś takiego. Na dyskietce zapisał
    > się plik o nazwie mniej więcej "Fragment dokumentu Microsoft Word.doc".
    > Do dziś nie wiadomo, co źle robiła księgowa.
    >
    > Współczesny Office nie ma już tak wydumanych opcji :)

    Bo winda w tamtym czasie potrafiła pare ciekawych rzeczy robic. Min. kopiować takie
    urywki na pulpit albo do "aktówki".

    Ale widac nie chwyciło. a potem pojawił sie vnc/rdp i w sumie mozna bylo miec taki
    schowek sieciowy.

    W tamtychczasach tez były dodatki w postaci multischowków. Mozna było mieć wkopiowane
    wiele rzeczy do schowka naraz i wklejać tylko wybrane. Fajne jak sie potrzebowało
    wiele pól w formularzu wypełnić. Ale i tu sie pojawiła "korespondencja seryjna"...

    Mnie cieszy ze schowek działa wogóle przejrzyście i jak zaznacze tekst formatowany to
    moge go wkleić i do notatnika i do excela i do inkscape jako obiekt tekstowy. I to i
    miedzy java i windowsem i rdp i vnc i co tam jeszcze se człowiek pomysli.

    Schowek rulz. I nawet na linuxie tez to sensownie działa, nie zawsze bezproblemowo
    ale jednak całkiem ok.

    Mała rzecz a cieszy :)

  • 195. Data: 2017-03-22 11:51:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 21:30:53 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Znam taką (taką co umie, żeby nie było wątpliwości).

    To się chwali.

    --
    Marek

  • 196. Data: 2017-03-22 11:51:56
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 22:39:19 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Po co "kopiuj", skoro jest już zaznaczone?? Jak zaznaczone to powinno
    > być od razu automatycznie."kopiuj", tak jak jest w unices.

    putty tak ma.
    Pare terminali linuxowych też.

    I wiesz co?
    widzialem pare wpadek gdzie ktos se "machał myszą" zaznaczając co nieco a potem
    drugim guzikiem tejże myszki wkleił se w terminal to i owo :)

    Katastrofy nie widzialem ale pare sciskających gardło momentów było :)

    Nie zawsze aż tak wygodnie jest polecane :)

  • 197. Data: 2017-03-22 11:56:30
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.03.2017 o 20:10, Marek pisze:

    > "Sprawdzić, czy księgowa nie pracowała w ssh".
    >
    > Po tym jak na pewnym basenie na ekranie komputera sprzedajacej bilety
    > zobaczyłem konsolę z motd OpenBSD, na która się zręcznie zalogowała i
    > uruchomiła jakiś program do sprzedaży owych biletów to już mnie nic nie
    > zdziwi.

    Jak w tym kawale:

    Prezes do sekretarki:
    Pani Zosiu, proszę przegrać naszym partnerom wyniki za kwiecień, oni
    zaraz podejdą.
    - Dzień dobry, czy to Panom mam przegrać wyniki miesięczne?
    - Dzień dobry, tak, gdyby była Pani uprzejma, tu mamy czystą dyskietkę.
    - Ależ oczywiście...
    Wkłada dyskietkę do napędu i...
    # mkfs -t vfat -c /dev/fd0h1440
    # mount -t vfat -o iocharset=iso8859-2,codepage=852 /dev/fd0 /mnt/floppy
    # find / -noleaf -type f -name Wyniki_Kwiecień.[a-zA-Z] -exec cp ,{ }'
    /mnt/floppy \;
    # ls -la /mnt/floppy/Wyniki_Kwiecień.[a-z][A-Z] && sync && sleep 3
    wyciąga dyskietkę i podaje.
    Partnerzy zadziwieni patrzą na monitor, na siebie:
    - O kurwa!
    Sekretarka:
    - Oj przepraszam, znowu zapomniałam odmontować.

  • 198. Data: 2017-03-22 12:01:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 11:18:05 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A to niekoniecznie jest dobre.

    to jest genialne w swojej prostocie.

    > Np zaznaczam, kopiuje, ide w inne miejsce - tam zaznaczam i wklejam
    na
    > miejsce zaznaczonego.

    Dziwactwo, nigdy nie miałem potrzeby robić coś tak absurdalnego. W
    99,99% i tak kopouje się to, co jest zaznaczone.

    --
    Marek

  • 199. Data: 2017-03-22 12:10:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Z tym się zgodzę, ta akcja mogłaby być zaprojektowana w sposób mniej
    > dramatyczny.

    Najlepiej jakby blokował hamulce - bo czemu nie...

    Idiotyzm.

    > Zgodnie z przepisami tak właśnie jest. Jeszcze można wymienić samemu
    > lub wezwać pomoc do wymiany. I tu dochodzimy do kwestii następnej --
    > projektowanie samochodu w ten sposób, by do wymiany żarówki trzeba
    > było kompletnego warsztatu, podnośnika i wyjmownia silnika, to jeszcze
    > głupszy pomysł konstruktora.

    Dokładnie... jakby te żarówki nie były elementem eksploatacyjnym, np. były
    jakimiś ultrajasnymi LED-ami, które żywotność mają planowaną na 10 lat, to
    jeszcze bym zrozumiał, ale żarówkę ma dać się wymienić w szczerym polu,
    bez narzędzi.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 200. Data: 2017-03-22 12:16:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >to jest genialne w swojej prostocie.

    >Dziwactwo, nigdy nie miałem potrzeby robić coś tak absurdalnego. W
    >99,99% i tak kopouje się to, co jest zaznaczone.

    IMO normalna sprawa.
    Zmieniam cos, zaznaczam, a potem w kilku miejscach programu musze
    podobna zmiane wprowadzic.

    J.