  • 11. Data: 2019-03-10 20:49:09
    Temat: Re: Potrzebne oświetlenie ciągłe
    Od: Marek S <p...@s...com>

    >> Halogeny SoLux MR16.
    >
    > No i ColorChecker Passport :-)

    Czyli mam powiedzieć dziewczynom by jeszcze kupiły i nauczyły się
    Photoshopa Mobile? Sądzisz, że po przekazaniu takich sugestii spytają
    się mnie o jakąkolwiek poradę kiedyś jeszcze? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2019-03-10 21:25:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.03.2019 o 20:49, Marek S pisze:

    > Czyli mam powiedzieć dziewczynom by jeszcze kupiły i nauczyły się
    > Photoshopa Mobile? Sądzisz, że po przekazaniu takich sugestii spytają
    > się mnie o jakąkolwiek poradę kiedyś jeszcze? :-D

    Masz powiedzieć dziewczynom aby zatrudniły fachowca. Z opisanej przez
    Ciebie partyzantki klientki nie będą zadowolone. A niezadowolone
    klientki to...

    P.P.

  • 13. Data: 2019-03-11 00:40:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Masz powiedzieć dziewczynom aby zatrudniły fachowca. Z opisanej przez
    > Ciebie partyzantki klientki nie będą zadowolone. A niezadowolone
    > klientki to...

    Ale ... produktem zakładu fryzjerskiego nie są zdjęcia! :-D Klientki
    jeśli wychodzą z salonu zadowolone lub niezadowolone, to zapewniam Cię,
    że jakość zdjęcia nie miała na to żadnego wpływu :-) Mało tego, prawie
    nigdy klientki nie oglądają własnych zdjęć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2019-03-11 09:48:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-03-10 o 20:35, Marek S pisze:

    > Nie ryzykowałbym. Np w moim OnePlus 6T lampa zapala się 2x: raz przy
    > ustawianiu ostrości a po sekundzie - przy robieniu zdjęcia. W dodatku
    > nie mam pewności, że czy dzieje się to dokładnie w chwili wyzwalania
    > migawki, czy ciut wcześniej.

    W mojej Nokii też błyska dwa razy. Przedbłysk nie wyzwala fotoceli,
    prawdopodobnie emitowany jest przez diodę i ma zbyt małe dI/dt (I to
    intensywność światła).

    > No chyba, że mogę dziewczynom powiedzieć: kupcie lampę błyskową bo Paweł
    > gwarantuje, że z ich szajsfonami zadziała. A jak nie zadziała, to Paweł
    > dorzuci do tej porady aparat cyfrowy gratis :-)

    Nawet gdyby dorzucił, to nic z tego nie będzie. To fotograf robi
    zdjęcia, nie aparat ;-)

    P.P.

  • 15. Data: 2019-03-11 21:55:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Nawet gdyby dorzucił, to nic z tego nie będzie. To fotograf robi
    > zdjęcia, nie aparat ;-)

    Małymi kroczkami - może się im spodoba fotografowanie na tyle, że nimi
    zostaną. Tymczasem proponuję nie naciskać na wywisiowaną technologię,
    której nie obsłużą i dać im światło ciągłe. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2019-03-11 22:06:59
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.03.2019 o 21:55, Marek S pisze:

    > Małymi kroczkami - może się im spodoba fotografowanie na tyle, że nimi
    > zostaną. Tymczasem proponuję nie naciskać na wywisiowaną technologię,
    > której nie obsłużą i dać im światło ciągłe. :-)

    OK :-)
    Jak najbardziej popieram metodę małych kroczków.
    Ale to daleka droga. Prawdopodobnie za odniesienie służą zdjęcia
    reklamujące różne kosmetyki. Te zdjęcia, które wiszą w praktycznie
    każdym zakładzie fryzjerskim, jak nieco inne u każdego mechanika
    samochodowego ;-)
    A takich fotek nie da się zrobić smartfonem, i nie da się zrobić z
    jednym źródłem światła.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 17. Data: 2019-03-12 13:55:40
    Od: ks <k...@g...com>

    On 2019.03.09 16:26, Marek S wrote:
> [...]
    > praktycznie zawsze wychodzi im fatalnie. Nic dziwnego gdyż korzystają ze
    > zmiennego oświetlenia dziennego + gadgetu zamiast aparatu.
    >
    > Chcę im doradzić jakąś lampę dającą białe i w miarę rozproszone światło. Potem
    > będę przekonywał do zakupu taniej cyfrówki, gdzie WB da się ustawić.
    >
    > Druga rzecz: może przypadkiem wiecie czy spotkaliście się z jakimś oświetleniem
    > sufitowym do salonów fryzjerskich, które daje prawidłowe odzwierciedlenie barw?
    > Może grupa średnio adekwatna, ale np. elektryka o takie rzeczy nie zapytam.
    > Spece od fotek wiedzą o co chodzi więc nie rozwijam myśli.

    Po moich ostatnich eksperymentach polecił bym Ci obejrzeć zarówki MH. Długo
    zwlekałem zanim kupiłem sobie do domu (MASTERColour CDM-T 70W/942), i to jest
    najprzyjemniejsze światło jakie znam, nadaje się do wszystkiego: od jedzenia
    przez czytanie aż do siedzenia na komputerze. Bardzo relaksujące :) Jedna żarówa
    robi tyle światła, co 3 świetlówki 36W (mam też lampę z 3x tl-d 36w 940). MH z
    tej serii maja nie najgorsze CRI>90, dają dużo światła, relatywnie mało prądu
    pobierają. W pokoju 16m2 jedna 70w wystarcza, żeby było przyjemnie jasno. Mam na
    myśli tak jasno,że włączona żarówka 60w przestaje dawać światło i staje się
    pomarańczową kulką :)
    (Jak szukałem inspiracji, to przeglądałem internet np. forum tu:
    https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8795)
    Na przestrzeń rzędu 40m2 spokojnie by wystarczyły 2x150W nawet dla salonu
    fryzjerskiego. Ale wady też są: ciężko to świało rozporszyć bez jakiejś
    sensownej oprawy, bo to świało jest generowane z obszaru 1x2cm i oślepia.
    Startery i obudowy drogie, więc koszty małe nie będą (ale może by się w firmę
    dało wpuścić). Generalnie najlepiej by było odbić światło od białego sufitu albo
    ściany. Osobiście używam w ten sposób, że lampę stawiam gdzieś za moimi plecami
    i jest ok, ale taka partyzantka w salonie raczej nie przejdzie :)
    I jeszcze dwie sprawy: autobalans bieli w moim canonie sobie z tym świałem nie
    radzi i trochę przekłamuje,co prawda mniej niż przy świetlówkach, ale trzeba
    robić raw-y na wszelki wypadek. I nie da się tymi żarówkami mrugać co chwilę,
    to się zapala na 10h bez przerwy (bo po wyłączeniu studzi się z 10 minut zanim
    odpali następny raz, na ciepło może odpali ze specjalnego startera, ale to ponoc
    niezdrowe dla żarówki)
    pozdrawiam Krzysiek

  • 18. Data: 2019-03-12 14:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >komputerze. Bardzo relaksujące :) Jedna żarówa robi tyle światła, co
    >3 świetlówki 36W (mam też lampę z 3x tl-d 36w 940). MH z

    Sa tez swietlowki "fotograficzne" np
    https://www.fotoamigo.pl/zarowka-fotograficzna-lampa
    -swiatla-stalego-e27-85w-5500k-p-1104.html

    Tez daja wiele swiatla :-)

    Tylko:
    -gdzie to wkrecic, skoro ma inne oswietlenie ? Scianke sobie urzadzic
    z dwoma reflektorami ?

    -we wnetrzu moze sprawiac wrazenie "trupio niebieskiego" swiatla ...

    J.

  • 19. Data: 2019-03-13 09:16:33
    Od: ks <k...@g...com>

    On 2019.03.12 14:03, J.F. wrote:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup

    > Sa tez swietlowki "fotograficzne" np
    > https://www.fotoamigo.pl/zarowka-fotograficzna-lampa
    -swiatla-stalego-e27-85w-5500k-p-1104.html

    Takich akurat nie używałem, choć miałem kiedyś ochotę przetestować jakieś
    świetlóki tego typu, żeby sonie porównac do tl-d. Tylko ta barwa 5500 trochę za
    dużo jak na mój gust.

    > Tez daja wiele swiatla :-)
    > -gdzie to wkrecic, skoro ma inne oswietlenie ? Scianke sobie urzadzic z dwoma
    > reflektorami ?

    inne wykręcić albo zostawić jako backup, ciężko powiedzieć z braku danych... jak
    to jest np salon w mieszkaniu w bloku, to co innego, a jak na alejce w markecie
    bez sufitu to zupełnie co innego...

    > -we wnetrzu moze sprawiac wrazenie "trupio niebieskiego" swiatla ...

    5500 na pewno, ale +-4200 z mh uważam, że jest akurat w sam raz

    W sumie to Marek S musi sobie sam przemyśleć i dobrać coś dla siebie, ale
    napisał, że szuka lampy dającej białe i w miarę rozproszone światło, więc
    akurat mi sie skojarzyło idealnie z mh odbitym od sufitu.

    pozdrawiam Krzysiek

    Ps. z racji tego, że cieszy mnie ta lampka mh jak młodego psa pchły, to jeszcze
    coś popisze, może zarażę kogoś jeszcze entuzjazmem (tak po prostu z okazji 13.3):

    Mam w domu lampę napędzana świetlówkami tl-d. W +-2000r tl-d to były chyba
    jedyne dostępne u nas nieżarowe źródła w miarę dobrej jakości światła (może były
    profesjonalne jakieś, no ale to kasa leci wtedy...).
    Bardzo mi się podoba w niej to, że daje rozproszone światło bez żadnych
    dodatkowych kombinacji. Taka lampa jak moja ma około 140x50cm prawie równo
    świecącego klocka i w sumie może by to było najlepsze dla wątkotwórcy, ale nie
    ma już w sprzedaży takich opraw...
    Generalnie jest jasno, w domu, w środku zimy mogę sobie zrobić na tyle jasno, że
    aprat ma sensowne czasy. Po świtałofilsku bym porównał to do jasnego popołudnia,
    z zachmurzonym niebem, nie jest wieczór ani południe, ale słońce nie świeci
    punktowo, tylko zza chmur, przez co nie rzuca ostrych cieni :)
    Dla porówniania otwarta, goła, bez obudowy lampa mh to jest jak słońce wyjdzie
    zza chmurki i pojawiają się ostre cienie. Sama żarówka jest tak jasna, że ciężko
    na nią spojrzeć. Ale jak się odbije mh od sufitu, to jest takie fajny stan,
    gdzie ja mam wrażenie przebywania na otwartej przestrzeni, bo świeci cały
    (przynajmniej duży kawałek) sufit, w każdym razie nic innego nie dało mi takiego
    fajnego efektu. Niby świetlówki czy inne źródło też mozna odbić, ale zrobi się
    wtedy ciemno... a w mh jest tyle światła, że można stracić połowę i dalej jest
    jasno, a w razie czego moce lamp są praktycznie bez ograniczeń :) ciężko
    pomnożyć świetlówki razy 3, jak już mamy 4, a mh po prostu dodajemy następne, aż
    uzyskamy zamierzony efekt.

  • 20. Data: 2019-03-13 19:58:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > https://notopstryk.pl/pl/p/Lampa-LED-Yongnuo-YN600S-