  • 1. Data: 2011-04-09 11:45:19
    Temat: Prawdziwy samochod na wode
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Dokladniej to na wode i sprezone powietrze.
    Osiaga 343,5 km/h w 2,5 sekundy
    http://www.youtube.com/watch?v=CDDI5h8JQE0

    Rekordowe rakiety z podobnym napedem lecą na wysokosc ponad 600m .
    http://www.uswaterrockets.com/

    Teoretyczna praca na temat wodnych rakiet:
    www.palmbeachschools.org/sc/Science/Documents/2010_W
    ater_Rocket_AJP.pdf

    WM

  • 2. Data: 2011-04-09 13:53:09
    Temat: Re: Prawdziwy samochod na wode
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 09-04-2011 o 11:45:19 WM <c...@g...pl> napisał(a):

    > Dokladniej to na wode i sprezone powietrze.
    > Osiaga 343,5 km/h w 2,5 sekundy
    > http://www.youtube.com/watch?v=CDDI5h8JQE0

    Interesujące, jednak zużycie paliwa powala. Na okazjonalne zloty, wyścigi
    jak najbardziej. Cieszyłaby wiadomość o wprowadzeniu takiego rozwiązania
    dla przeciętnego Kowalskiego w konkurencyjnej cenie do ordynarnych
    silników spalinowych.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2011-04-10 01:39:56
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 9, 7:45 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Osiaga 343,5 km/h  w  2,5 sekundyhttp://www.youtube.com/watch?v=CDDI5h8JQE0
    >
    > Rekordowe rakiety z podobnym napedem lec na wysokosc ponad 600m

    W latach 60-tych za Gomolki byla taka rakieta na wode w sklepie z
    zabawkami. Wlewalo sie wode, pompowala pompka do roweru i rakieta jak
    V2 wznosila sie do nieba. Nawet ksztalt miala podobny do V2 tylko nie
    malowali jej w czarno biala szachownice :-)

    JAM

    JAM

  • 4. Data: 2011-04-10 07:29:27
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    JAM <j...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > V2 wznosila sie do nieba. Nawet ksztalt miala podobny do V2 tylko nie
    > malowali jej w czarno biala szachownice :-)

    Tez mialem taka, troche podobna do tej:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1
    50587551449
    Moja byla produkcji NRD.
    Byla dolaczona pompka, majaca zintegrowana wyrzutnie pociagana za sznurek.
    Na czubie rakiety byl gumowy amortyzator dla uderzen o ziemie,
    ale nie uchronilo to rakiety przed popekaniem po tygodniu uzytkowania.
    W instrukcji podano ile maks. razy ruszyc pompka, ale koledzy mnie
    podpuszczali, zeby zwiekszyc ta ilosc i rakieta dlugo nie pozyla.

    Podobne rakiety byly modne w latach 60-tych.
    http://www.timewarptoys.com/wrocketlot.jpg

    WM

  • 5. Data: 2011-04-10 07:43:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011 11:45:19 +0000 (UTC), WM wrote:
    >Dokladniej to na wode i sprezone powietrze.
    >Osiaga 343,5 km/h w 2,5 sekundy
    >http://www.youtube.com/watch?v=CDDI5h8JQE0

    Hm, naprawde taki szybki ? Nie wyglada.
    Ktos sie pokusi o policzenie jakie musialby miec parametry ?

    I co tam na poczatku tak dymi - nie jest to jakies pirotechniczne ?

    J.

  • 6. Data: 2011-04-10 08:45:46
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Hm, naprawde taki szybki ? Nie wyglada.
    > Ktos sie pokusi o policzenie jakie musialby miec parametry ?
    >
    > I co tam na poczatku tak dymi - nie jest to jakies pirotechniczne ?

    Czyzby tam byla, tworzaca cisnienie, para wodna?

    http://tiny.pl/hdkj2

    WM

  • 7. Data: 2011-04-10 09:57:56
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "WM " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpuszczali, zeby zwiekszyc ta ilosc i rakieta dlugo nie pozyla.
    >
    > Podobne rakiety byly modne w latach 60-tych.

    To wyście mieli fajnie, bo ja musiałem sobie sam
    zrobić z żywicy epoksydowej i nylonowych pończoch.
    ...ale pompka nie wytrzymywała.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2011-04-10 11:37:28
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> napisał(a):

    > To wyście mieli fajnie, bo ja musiałem sobie sam
    > zrobić z żywicy epoksydowej i nylonowych pończoch.
    > ....ale pompka nie wytrzymywała.

    Dzisiaj do prostych prob wystarczy butelka pet,
    korek, stara detka i pompka do opon :)
    http://www.youtube.com/watch?v=KALjBvrEq70

    Mistrzowie stosuja samoregulujace sie dysze wylotowe:
    http://www.youtube.com/watch?v=cugLxF7bJRw

    Pozdrawiam WM