  • From: "Paweł U." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Prawie Fujitsu Siemens Amilo Si1520 nie staruje.
    Date: Mon, 2 Jan 2012 18:49:03 +0100

    Mam problem ze starym laptopem. Nie chce wystartować po modyfikacji.
    Kiedyś ModeCom sprzedawał laptopy 12" pod nazwą Xino. Zauważyłem, że są to
    właściwie przebrandowane stare Fujitsu Siemens Amilo Si1520 / Pro V3205 z
    cienkimi procesorami. Utwierdziło mnie w tym ukryte zabezpieczenie w
    załączanych sterownikach do Bluetooth, które krzyczało że są przeznaczone
    dla Fujitsu Siemens. Zaktualizowałem bios do najnowszego (ver. 1.20)
    przeznaczonego dla Fujitsu. Przełknął bez problemów i pracował przez lata.
    Dzisiaj próbowałem wymienić procesor z Celeron M440 na Core Duo T2300E
    (obydwa na rdzeniach Yonah). Laptop włączył się dopiero za chyba trzecim
    razem, wszedłem do bios, zdążyłem zrobić pamiątkowe zdjęcie informacji o
    procesorze. Nic nie przestawiałem. Po reboocie można powiedzieć, że już nie
    wstał /no tylko raz na chwilę/. Tzn. objawy są takie: słychać że startuje
    HDD, odzywa się DVD i można go otwierać ale nie świeci ekran, wentylator
    kręci się na maksa i laptop nie reaguje na klawisze oprócz wyłącznika.
    Wg dostępnej dokumentacji i opisów kolejnych wersji bios, laptop powinien
    obsługiwać procesory z rodziny Core Duo i Core 2 Duo z FSB do 667. Ten
    T2300E jest nawet wymieniany w Data Sheet tych laptopów.

    Zamontowałem ponownie stary procesor M440. Ma ktoś pomysł co boli tego
    laptopa?

    Pozdrawiam
    Paweł