  • 1. Data: 2012-01-02 17:49:03
    Temat: Prawie Fujitsu Siemens Amilo Si1520 nie staruje.
    Od: "Paweł U." <p...@n...pl>

    Mam problem ze starym laptopem. Nie chce wystartować po modyfikacji.
    Kiedyś ModeCom sprzedawał laptopy 12" pod nazwą Xino. Zauważyłem, że są to
    właściwie przebrandowane stare Fujitsu Siemens Amilo Si1520 / Pro V3205 z
    cienkimi procesorami. Utwierdziło mnie w tym ukryte zabezpieczenie w
    załączanych sterownikach do Bluetooth, które krzyczało że są przeznaczone
    dla Fujitsu Siemens. Zaktualizowałem bios do najnowszego (ver. 1.20)
    przeznaczonego dla Fujitsu. Przełknął bez problemów i pracował przez lata.
    Dzisiaj próbowałem wymienić procesor z Celeron M440 na Core Duo T2300E
    (obydwa na rdzeniach Yonah). Laptop włączył się dopiero za chyba trzecim
    razem, wszedłem do bios, zdążyłem zrobić pamiątkowe zdjęcie informacji o
    procesorze. Nic nie przestawiałem. Po reboocie można powiedzieć, że już nie
    wstał /no tylko raz na chwilę/. Tzn. objawy są takie: słychać że startuje
    HDD, odzywa się DVD i można go otwierać ale nie świeci ekran, wentylator
    kręci się na maksa i laptop nie reaguje na klawisze oprócz wyłącznika.
    Wg dostępnej dokumentacji i opisów kolejnych wersji bios, laptop powinien
    obsługiwać procesory z rodziny Core Duo i Core 2 Duo z FSB do 667. Ten
    T2300E jest nawet wymieniany w Data Sheet tych laptopów.

    Zamontowałem ponownie stary procesor M440. Ma ktoś pomysł co boli tego
    laptopa?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2012-01-02 18:22:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 18:49:03 +0100, Paweł U. napisał(a):

    > Nic nie przestawiałem.

    A może trzeba było załadować domyślne ustawienia?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-01-02 18:30:42
    Od: "Paweł U." <p...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > A może trzeba było załadować domyślne ustawienia?

    Uciekło mi z opisu. Aby przywrócić go do życia zamontowałem powtórnie M440 i
    w akcie desperacji załadowałem domyślny bios. Jednak to nie pomogło - z
    T2300E nie wstawał dalej. Prawdę mówiąc, to domyślny bios jest na codzień bo
    parametrów pracy nie da się przestawić /automat/ a jest tylko włącz/wyłącz
    zamontowany sprzęt.

    Paweł

  • 4. Data: 2012-01-05 14:19:31
    Od: Paweł U. <p...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > A może trzeba było załadować domyślne ustawienia?

    Dla potomności i aby zamknąć temat: Po kilku godzinach walki poległem w
    walce z laptopem.
    Wgrałem starszy bios i ponownie wymieniłem procesor na T2300E. Niezbyt
    chętnie, ale wstał. Procesor mimo prawidłowo odczytywanej nazwy nie ujawnił
    jednak drugiego rdzenia i XP widział go jako Core Solo T1300. System
    pracował ale bardzo niestabilnie.
    Wgrałem możliwie najniższy bios i laptop doznał olśnienia - zobaczył drugi
    rdzeń. Ale normalnie pracował tylko Hiren's Boot CD z Mini XP (jeden rdzeń
    ale dobrze rozpoznany procesor) i XP w trybie awaryjnym. W tym drugim
    przypadku Menadżer zadań pokazywał pracę tych dwóch rdzeni. Pełne XP nie
    chciało się podnieść, a nowa instalacja zaliczała nagłe restarty na poziomie
    instalacji sprzętu.
    Olałem, wróciłem do Celerona - zbyt grymaśny sprzęt na dwa rdzenie.

    Paweł

  • 5. Data: 2012-01-05 18:47:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2012 15:19:31 +0100, Paweł U. napisał(a):

    > Dla potomności i aby zamknąć temat:

    Fujitsu Siemens - to całkiem blisko ECS-a i słynnej K7S5A która najczęściej
    za nic nie chciała działać na 133/133 :)
    --
    Jacek