    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Prepaid przed i po 25 lipca 2016
    Date: Fri, 22 Jul 2016 17:10:10 +0200

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Fri, 22 Jul 2016 14:48:52 +0200, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:
    > Skąd się bierze ta paranoja "niemożności sprzedaży" startera bez
    > rejestracji?? Dlaczego w ogóle która uważa, ze będzie się płacić za
    > kartę sim?
    >Myśleć trochę! Starter w chwili sprzedaży będzie bezużytecznym
    >kawałkiem plastiku. Dlaczego ktoś miałby komuś zabraniać handlowania
    >bezużytecznym kawałkiem plastiku??

    A jednak dopalaczy "kolekcjonerskich" sprzedawac juz nie wolno, mimo,
    ze tez bezuzyteczne :-)

    Sprzedawac bedzie mozna.
    Ale jak bede musial pojsc do placowki operatora, aby zarejestrowac, to
    po cholere mam kupowac gdzie indziej ?
    Kupie sobie u operatora. Albo nie kupie wcale, skoro placowka
    operatora 10 km dalej, a on np czynny do 18-tej.

    A "gdzie indziej" wycofa sie ze sprzedazy, skoro towar nie schodzi.
    Albo i nie wycofa, bo skoro doladowania sie sprzedaja, to tych pare
    starterow mozna miec gdzies w szafie.

    Tak byc nie musi, bo rejestrowac moze i sprzedawca, ale bedzie to
    wymagalo stworzenia odpowiedniej infrastruktury ... w sumie czemu nie,
    skoro "kazdy ma smartfona", to moze i tych pare danych wpisac i wyslac
    z byle kiosku.
    Tylko kolejki im sie wydluza, odpowiedzialnosc wzrosnie ... sie
    wycofaja, albo wieksza prowizje od sprzedazy umowia.

    >Po tej zmianie sprytny operator (który chciałby przy okazji zarobić)
    >powinien karty sim rozdawać za darmo, tak jak to robią w
    >Kirgistanie, płaci się dopiero przy rejestracji.

    Moze, ale zawsze to koszta jakies. A klient moze wcale nie przyjdzie
    zarejestrowac.
    A skoro przyjsc i tak musi, to wtedy mozna mu karte dac, po co ponosic
    koszta.

    Wiec pytanie - wiecej sie zarobi zwabiajac klientow przez wcisniecie
    im SIM i mowiac "teraz musi pan/i tylko zarejestrowac", czy wiecej
    straci na masowym wyrzucaniu tychze.

    Ale przeciez wcale nie trzeba rozdawac SIM, mozna rozdac ulotki.
    Sama ulotka moze nie zacheci, ale jakby tak rozdawac z numerem
    telefonu ?
    I dopiskiem - oferta wazna 2 tygodnie, potem numer przepada ?

    J.