    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Problem z odczytem licznika en. el.
    Date: Sat, 29 Aug 2015 17:58:09 +0200

    Muszę zrobić sobie do pewnych celów odczyt danych pomiarowych z
    licznika używając swoj customowy czytnik. Dla celów testowych znajomy
    elektryk pożyczył mi jakiś używany ale sprawny licznik. Po kilku
    próbach udało się z nim połączyć na 4800 bps i tylko tą prędkość
    licznik proponuje przy inicjalizacji. Skoro norma mówi, że
    inicjalizacja powinna być na 300 bps (po tym można ewentalnie
    zwiększyć prędkość), to dlaczego on jest zafiksowany na 4800 bps?
    Ale mniejsza o to. Przetestowaszy komunikację z testowym licznikiem
    podpiąłem się do tego docelowego i kiszka. Spróbowałem wszystkie bps
    od 300 do 19200 (taką max. prędkość deklaruje producent). Licznik nie
    odpowiada na /?!\r\n. Upewniłem się w tabeli kodów modeli czy mój na
    pewno ma rs485 (są też wersje z rs232), wg kodu ma. W desperacji
    zamieniłem miejscami linie A z B (może jest błąd w opisie zacisków) i
    przeskanowałem jeszcze raz po wszystkich możliwych prędkościach i
    nic.
    Skończyły mi się już pomysły, ale zanim zadzwonię do producenta w
    poniedziałek - może jednak coś przeoczyłem? Licznik to model AS1440
    firmy Elmess.

    --
    Marek