  • 1. Data: 2014-01-23 17:54:16
    Temat: Problem z zapłonem diesla...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
    silnika diesla. Z 10 min nie startował. O dziwo teraz tylko -12 a w
    zeszłym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakręcił z półobrotu.
    Dziwne to tym bardziej, że na teoretycznie lepszym paliwie teraz jest...

    Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
    innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-01-23 18:03:06
    Temat: Re: Problem z zapłonem diesla...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 17:54:16 +0100, anacron wrote:

> [...]
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    Na początek sprawdź, czy wszystkie świece grzeją.

    Tomek

  • 3. Data: 2014-01-23 18:06:42
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
> [...]
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    O ile kojarzę, masz któryś z tych nowoczesnych, pojebanych wynalazków, a
    nie po prostu "silnik samozapłonowy" :) więc ogólne rady są o kant dupy
    poczaś.
    Raczej nic bym nie dolewał.

    Na początek proponowałbym sprawdzić świece żarowe. Stosunkowo mało roboty.
    Potem - jakiś filtr, czy na dole się woda nie zebrała i nie zamarzła na
    przykład.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2014-01-23 18:07:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    A przypomnij, czym teraz jeździsz, bo co chwilę to coś innego.

    W każdym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z
    mechaniczną pompą wtryskową i wtryskiem pośrednim.

    Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewać, zanim się zacznie
    parafina wytrącać w baku czy przewodach.

    Jednak od listopada musi już być na stacjach paliwo zimowe. Czyżbyś znów
    trafił na "złą" stację? ;)

    Tak, że raczej problem gdzie indziej.
    Jeśli silnik po zapaleniu kopci na biało i czuć smród parafiny, to nie
    działają wszystkie świece.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2014-01-23 18:14:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 18:07, Adam pisze:

    > A przypomnij, czym teraz jeździsz, bo co chwilę to coś innego.

    Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM

    > Jednak od listopada musi już być na stacjach paliwo zimowe. Czyżbyś znów
    > trafił na "złą" stację? ;)

    Odpalić odpalił, paliwo ze Statoil to droższe.

    > Tak, że raczej problem gdzie indziej.
    > Jeśli silnik po zapaleniu kopci na biało i czuć smród parafiny, to nie
    > działają wszystkie świece.

    A nie zerknąłem na spaliny ale zapach parafiny czuć było.

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-01-23 18:15:42
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 18:06, sqlwiel pisze:
    > Na początek proponowałbym sprawdzić świece żarowe. Stosunkowo mało roboty.

    W ASO sprawdzą jutro.

    > Potem - jakiś filtr, czy na dole się woda nie zebrała i nie zamarzła na
    > przykład.

    Cały układ paliwowy jest nowy, dopiero z ASO wyjechało auto i 1000 km
    jeszcze nie zrobiłem.

    --
    anacron
    aba/

  • 7. Data: 2014-01-23 18:18:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM

    > Odpalić odpalił, paliwo ze Statoil to droższe.

    Weź nie strasz, ja wczoraj też zatankowałem Golda na Statoil, właśnie w celu
    nie kupowania depresatora....

  • 8. Data: 2014-01-23 18:22:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 18:18, Cavallino pisze:
    > Weź nie strasz, ja wczoraj też zatankowałem Golda na Statoil, właśnie w
    > celu nie kupowania depresatora....

    Nie straszę, 48l zalałem. zobaczę w nocy jak pójdzie.

    --
    anacron
    aba/

  • 9. Data: 2014-01-23 18:37:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO
    wszystko dobrze złożyło po naprawie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-01-23 18:44:32
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-01-23 17:54:16 niejaki anacron napisał:
    > Pytanie, czegoś dolać?

    od początku zimy do jej uroczystego końca do paliwa dolewaj skydd - nie
    będziesz miał problemów z paliwem
    a w to że jest zimowe to bym za bardzo nie wierzył

    --
    P0zdrawiam
    p0li