  • 1. Data: 2014-01-23 11:13:41
    Temat: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: "Zabist" <b...@w...pl>

    Jakieś 2 tygodnie nie uruchamiałem silnika.
    Dzisiejsza próba zakończyła się niczym. Podpiąłem kablami akumulator do
    innego auta i też silnik nie ruszył.
    Czy to definitywny koniec akumulatora czy podpięcie pod prostownik coś da?
    Da się jakoś sprawdzić czy akumulator padł ze starości czy to coś innego?
    Data produkcji?

    ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik
    nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało.

  • 2. Data: 2014-01-23 11:28:03
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Zabist <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik
    > nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało.

    Moze masz za biedne kable, zeby uruchomic po nich silnik a wczesniej (jak
    bylo cieplo) wystarczalo tylko wspomaganie z innego aku.

    Jak aku byl rozladowany to mogl przy tych temperaturach zamarznac i wtedy
    juz tylko nowy, zanies do domu, niech postoju dzien w pokojowej temperaturze
    i podlacz na noc prostownik jak nie ruszy to bym sobie nim glowy juz
    nie zawracal. Data produkcji powinna byc gdzies nabita.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-01-23 11:42:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zabist" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >do innego auta i też silnik nie ruszył.
    >Czy to definitywny koniec akumulatora czy podpięcie pod prostownik

    Definitywny to niekoniecznie i podladowac bym sprobowal.
    Ostatnia taka proba skonczyla definitywnym padem akumulatora dopiero
    pol roku pozniej ... ale tez z zaskoczenia.

    Taka sytuacja moze sie zdarzyc z kilku powodow:
    -akumulator ma duze samorozladowanie i sie w ciagu tygodnia
    rozladowuje sam,
    -samochod bierze duzo pradu na parkingu, moze lampka byla wlaczona czy
    radio,
    a akumulator juz ma polowe pojemnosci i na dwa tygodnie nie
    starcza,
    -ladowania nie ma, lub slabe, i sie w czasie jazd rozladowuje, a ten
    parking go dobil.

    >Da się jakoś sprawdzić czy akumulator padł ze starości czy to coś
    >innego? Data produkcji?

    Druga strona medalu jest taka ze akumulator po paru latach na pewno
    padnie, i jak ma ich wiele, to go mozna bez zalu wyrzucic i pr-stwo ze
    to z jego winy rosnie.
    Przy czym tak 5 lat bym tu stawial jako granice decyzji ...

    Ale poprawnosc ladowania warto sprawdzic.

    >ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też
    >silnik nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko
    >ruszało.

    A to mu na pewno nie pomoglo. Akumulator olowiowy sie zuzywa przy
    glebokim rozladowaniu.

    Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
    warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.

    J.

  • 4. Data: 2014-01-23 13:37:18
    Od: "Zabist" <b...@w...pl>

    Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
    > warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.

    OK, wezme na noc i podładuję.
    A jak sprawdzić napięcie ładowania?

  • 5. Data: 2014-01-23 13:43:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Zabist <b...@w...pl> wrote:
    > Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
    >>
    > OK, wezme na noc i podładuję.
    > A jak sprawdzić napięcie ładowania?

    Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc przy
    wlaczonym wyposazeniu typu dmuchawa, swiatla, radio. Ladowanie to zaczyna
    sie od 13.9V, maks to 14,5V.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-01-23 14:04:52
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 12:43:06 +0000, AZ wrote:

    > Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc
    > przy wlaczonym wyposazeniu typu dmuchawa, swiatla, radio. Ladowanie to
    > zaczyna sie od 13.9V, maks to 14,5V.

    Czyli przy 13,5V nie ładuje?

    Tomek

  • 7. Data: 2014-01-23 14:11:03
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    > Czyli przy 13,5V nie ładuje?

    Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
    jazdy.
    Przy niższej temepraturze raczej nigdy.
    Im napięcie bliższe 14,5 tym dojście do pełnego naładowania szybsze.
    Im niższa temepratura tym napięcie powinno być wyższe.
    Przyjmuje się dla pracy cyklicznej zwykle 14,5 V dla 25 stopni -18
    mV/stopień C (-3 mV na cele).
    Czuli napięcie pracy cyklicznej może wynosić przy temperaturze
    akumulatora -15 nawet 15,2 V.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2014-01-23 14:28:12
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    >
    > Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
    > jazdy.

    Czyli ładuje?

    > Przy niższej temepraturze raczej nigdy.

    Ale nadal by ładował, prawda?

    Tomek

  • 9. Data: 2014-01-23 14:37:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Czyli przy 13,5V nie ładuje?

    Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2014-01-23 14:40:00
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Czyli ładuje?

    Coś tam naładuje ale czy np 40% ładunku przez godzie jazy to jest dobrze?

    > Ale nadal by ładował, prawda?

    Jeśli przepływ jakiegoś prądu do akumulatora nazwać ładowaniem to by
    ładował.
    Choć przy najbardziej siarczystym mrozie już raczej tylko nie rozładowywał.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz