  • 1. Data: 2014-01-22 11:52:18
    Temat: marketingowego ocipienia ciag dalszy
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
    dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
    usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

    "BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
    aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
    wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
    a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
    miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
    funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

    http://di.com.pl/news/49372,0,Producenci_samochodow_
    chca_wypozyczac_ich_funkcje_Nowy_wlasciciel_zaplaci_
    ponownie-Marcin_Maj.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2014-01-22 11:58:03
    Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
> [...]
    > a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
    > miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej

    nie sądzę żeby im się to opłaciło zaraz by się poszerzyła oferta cofaczy
    licznikow... o aktywację grzania foteli itp...

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2014-01-22 12:05:57
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    Jeżeli to wprowadzą w takiej formie jak opisana to przyznają wprost "ten
    dodatek nie jest tak naprawdę wart tyle ile za niego chcemy". Skoro
    wszystkie elementy będą w podstawowym modelu a dopłata będzie tylko za
    włączenie opcji w oprogramowaniu to znaczy, że koszt danego dodatku wynosi
    0 (zero). Na dłuższą metę więc cena włączenia też będzie dążyć do zera
    (skoro fizyczne elementy są na tyle tanie, że opłaca się je montować nawet
    klientom którzy za nie nie zapłacili). Zysk niewielki a ryzyko wkurzenia
    potencjalnych klientów wysokie.

    --
    SW3
    ----

  • 4. Data: 2014-01-22 12:18:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości
> [...]

    >fotele
    >miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej

    Przesada, albo i nie przesada.
    Np kupujesz auto z TCS i ESP. Programisci dwa lata program pisali.
    A sprzetowo to jest uzywany w zasadzie ABS.
    I tu az sie prosi dostarczyc komputer z wlasciwymi funkcjami, ale
    wlaczenie za oplata ..

    Bylo tez to rozwiazanie stosowane w paru branzach.

    Ogrzewane fotele byc moze nie sa takie drogie (np 20zl wiecej za mate
    plus troche za sterownik i okablowanie), co nie znaczy ze trzeba je za
    bezcen sprzedawac.

    Nie wiem jak sa zorganizowane fabryki samochodow, ale podziwiam. Jesli
    oni montuja taka roznorodnosc modeli, to przeciez ktos musi
    przygotowac fotele do montazu we wlasciwej kolejnosci, aby ich nie
    pomylic miedzy kolejnymi sztukami.
    I tu byc moze koszt tego przygotowania zaczyna byc podobny do kosztu
    gadzetu.

    J.

  • 5. Data: 2014-01-22 13:23:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > sztukami.
    > I tu byc moze koszt tego przygotowania zaczyna byc podobny do kosztu

    I dlatego często w aucie jest już odpowiednie okablowanie i oczujnikowanie
    nawet gdy jakiejś opcji nie kupiłeś. Np. model a tempomatem i bez różni się
    tyko manetką i włączeniem odpowiedniej funkcji w komputerze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-01-22 13:28:52
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
    > miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej

    Przecież to nie jest jakaś straszna nowość. Teraz tylko chcą rozszerzyć
    skalę.
    Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn.
    całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
    podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać. Tak jest z tempomatami,
    podgrzewaniem różnego rodzaju, dodatkowymi światłami, BT, itp.

    Np. w BMW E39 530d montowali Webasto, które fabrycznie podgrzewa tylko
    silnik. Nie jest jednak problemem włączenie opcji grzania wnętrza.
    W VW natomiast w module komfortu też można co nieco nagrzebać, np. włączyć
    podnoszenie szyb kluczykiem, opcje DRL, itp.

    Pewnie takich przykładów można mnożyć, od dawna producenci zmierzają w tym
    kierunku.

    Wiwo

  • 7. Data: 2014-01-22 14:30:48
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:

    > Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost,
    > tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
    > podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

    Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
    montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
    elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

    --
    SW3
    ----

  • 8. Data: 2014-01-22 14:49:35
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-22 11:58, X-Man pisze:
    > "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    >
    > nie sądzę żeby im się to opłaciło zaraz by się poszerzyła oferta cofaczy
    > licznikow... o aktywację grzania foteli itp...

    ...co zwiekszyloby sprzedaż samochodów danej marki :)
    Choć byłyby relatywnie droższe.
    Sadzisz, ze sztab ksiegowych w zarękawkach nie dokonał juz stosownych
    obliczeń?

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 9. Data: 2014-01-22 14:58:17
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
    elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

    inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego
    klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od
    reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2014-01-22 14:59:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
    >montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć
    >wszystkie elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

    Miedz jest droga, wiec na jedno wychodzi :-)

    J.