  • 21. Data: 2016-09-22 21:24:57
    Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w
    <news:nrvtde$1n85$1@gioia.aioe.org>:
    > Dzięki Ci, że jesteś tu z nami i dzielisz się swoją wiedzą. Dzięki Tobie
    > życie staje się prostsze, bardziej podobne to Twojej osobowości.

    LEPKU (Łepku), dziękuję za diagnozę, zapewne odpowiesz na pytanie: masz
    odpowiednie kwalifikacje do wypowiadania się o czyjeś osobowości?

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2016-09-22 22:09:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    007 wrote:

    > LEPEK w
    >
    > LEPKU (Łepku), dziękuję za diagnozę, zapewne odpowiesz na pytanie: masz
    > odpowiednie kwalifikacje do wypowiadania się o czyjeś osobowości?

    A Ty? a jednak się próbujesz wypowiadać

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2016-09-23 22:31:08
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 22.09.2016 o 09:36, J.F. pisze:

    > A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-)

    Torsen sie nie włączy, gwarantuję ci.
    1: działa zawsze
    2: jeśli druga strona nie "przyjmuje" min. 30% momentu - to działa jak
    otwarta różnicówka. Wyjedzie dopiero po zahamowaniu :P

  • 24. Data: 2016-10-05 01:21:27
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 21.09.2016 o 18:10, z pisze:
    > Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu
    > 4WD na przeglądzie technicznym.
    > Podobno został zbesztany przez obsługę że nie poinformował o napędzie na
    > 4 koła bo przy sprawdzaniu hamulców można takie auto uszkodzić.
    >
    > Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i
    > pewnie kontrolowane że nie używają jakiegoś złomu. :-)

    Ale to nie jest Twój problem tylko diagnosty!
    Ty możesz go poinformować, że masz auto czteronapędowe; dalej - niech
    się pan diagnosta gimnastykuje. Jak mu nie powiesz - sam musi na to
    wpaść i zbadac Ci hamulce. Period.

    Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami -
    napisze tylko:
    - torseny potrafią wyjechac z rolek _w_trakcie_hamowania_ (odsyłam do
    teorii torsena i maxymalnego/minimalnego przenoszonego momentu) )
    - haldexy mają to w dupie (sterownik wie, że jedna oś się kręci _powoli_
    a druga stoi, więc pewnie "wie" , że to nie warunki drogowe i nie dopina
    - inne wielopłytkowe sprzęgła międzyosiowe na przykładzie koreańczyków:
    jak w Haldexie

  • 25. Data: 2016-10-05 13:09:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >- haldexy mają to w dupie (sterownik wie, że jedna oś się kręci
    >_powoli_ a druga stoi, więc pewnie "wie" , że to nie warunki drogowe

    Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
    to nie da napedu na druga os ?

    Czy wlasnie po braku gazu/hamulcu sie zorientowal ze nie trzeba spinac

    J.

  • 26. Data: 2016-10-05 17:38:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
    > to nie da napedu na druga os ?

    Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi.
    Można spiąć na stałe, jak w trybie 4WD Lock w Dusterze, ale nie w każdym
    modelu.

  • 27. Data: 2016-10-05 18:13:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi.

    No, tak dziala haldex, ale o to "powoli" mi chodzi - na ile szybko
    musi sie slizgac, aby uznal za stosowne dolaczyc ?

    Rolki wolniej kreca ?

    J.

  • 28. Data: 2016-10-06 20:53:20
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze:

    > Rolki wolniej kreca ?

    Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0
    impulsów - to będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :)

  • 29. Data: 2016-10-06 20:58:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup

    >Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0
    >impulsów - to będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :)

    Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.

    J.

  • 30. Data: 2016-10-06 23:35:36
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 06.10.2016 o 20:58, J.F. pisze:
    > Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.

    Raczej "oś w powietrzu - podnośnik albo zabawy na przeglądzie" ;-)

    Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni
    "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące
    sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie
    powinno zapiąć w takich warunkach.

    Nie każ mi góglać teraz gdzie to widziałem..