  • 11. Data: 2019-10-16 09:36:58
    Temat: Re: Procesor i7-8700, a może i7-9700?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-10-16 01:10, Krystek wrote:
    > Bo - na tyle, na ile zdążyłem się zorientować - procesory AMD Ryzen są w
    > pewnych okolicznościach wydajniejsze od Intelowskich, mają więcej rdzeni
    > przy podobnym TDP, to już układy z grafiką są mniej wydajne, a kupowanie
    > procesora bez grafiki, by dołożyć potem jakaś grafę niweluje efekt
    > niskiej prądożerności całego zestawu.

    Ryzeny a zwłaszcza ryzeny 2 mają *znacznie* wydajniejszą wbudowaną
    grafikę od intelowskiego UHD 630 i innych.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 12. Data: 2019-10-16 14:35:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-10-16 09:36, Mirek Ptak pisze:
    > Ryzeny a zwłaszcza ryzeny 2 mają *znacznie* wydajniejszą wbudowaną
    > grafikę od intelowskiego UHD 630 i innych.

    A podasz przykładowe modele warte poznania? W temacie procesorów AMD
    zatrzymałem się na Duronach i Athlonach (mam jeszcze w piwnicy stary
    komputer z Athlonem Thunderbird o taktowaniu 1 GHz), no i na serwerowych
    Opteronach / Hammerach.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 13. Data: 2019-10-16 14:45:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-10-16 14:35, Krystek wrote:

> [...]
    > zatrzymałem się na Duronach i Athlonach (mam jeszcze w piwnicy stary
    > komputer z Athlonem Thunderbird o taktowaniu 1 GHz), no i na serwerowych

    http://www.benchmark.pl/ranking/porownanie/amd-ryzen
    -7-3700x-vs-intel-core-i7-9700k

    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+7
    +3700X&id=3485

    Można troszkę poczytać.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 14. Data: 2019-10-16 17:01:50
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > A podasz przykładowe modele warte poznania?
    posłuchaj... chciałbym doradzić, ale boję się że znowu zostanę źle
    odebrany. celujesz z procesorem wysoko, bardzo wysoko. zapłacisz za to
    fortunę. nie wiem ile chcesz wydać. no i jak chcesz wydać dużo, to nie
    mam nic mądrego do dodania. jednak radziłbym sprawdzić, które z
    dostępnych procesorów, mają najlepszy, a przynajmniej dobry stosunek
    jakości do ceny. biorąc pod uwagę że Twój obecny procesor "otrzymał"
    1400 punktór w passmarku, zastanów się czy warto wydać 3 tyś zł na taki
    który ma 15 tyś, czy może wystarczy wydać połowę kwoty, na taki który ma
    10 tyś punktów.
    jeśli Cię zaintersowałem, sprwdź na allegro poleasingowe komputery z
    przedziału 1-2tyś złotych, (20 losowych modeli) w jakie są procki
    wyposażone i ile punktów w passmarku otrzymały.

    ToMasz

    PS a z grafiką się nie przejmuj, bo ta wbudowana w ryzeny jest
    porównywalna z kartą graficzną za 100zł

  • 15. Data: 2019-10-18 11:32:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-10-16 17:01, ToMasz wrote:

    > PS a z grafiką się nie przejmuj, bo ta wbudowana w ryzeny jest
    > porównywalna z kartą graficzną za 100zł

    No i zostałeś źle odebrany - najtańszy GT 710 dostępny za ok 180 PLN
    jest co najmniej 2 razy wolniejszy od Vegi z Ryzenów z Zen 2.
    Porównywalna jest kosztująca pona 300 PLN GT 1030
    Z uzywek prównywalną, ale też słabszą (jak GT 1030) kartą jest GTX 750
    ti - też kosztują ponad 100 PLN

    Pozdrawiam - Mirek

  • 16. Data: 2020-08-17 09:36:31
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał:

    > Intel rządzi...

    Intel rządził do momentu powstania AMD. W czasach, kiedy procesor 40 MHz
    kosztował kilka tys zł. Od momentu, kiedy AMD zaoferował swoje procesory
    ceny poleciały na łeb, a Intel jest ciągle w tyle. Szczególnie jaskrawe było
    to w czasach Athlon/Duron 1GHz i PIII Intela. TO była przepaść na niekorzyść
    Intela. Nieco się to wyrównało po opracowaniu PIV, ale dopiero tego z HT.

    > AMD wybrało "niszę ekologiczną" procesorów tańszych,
    > dla mniej wymagających odbiorców.

    Dla mniej wymagających? A dokładnie?

    Pzdr

  • 17. Data: 2020-08-17 13:50:34
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 17.08.2020 o 09:36, Kamil pisze:

    > Szczególnie jaskrawe
    > było to w czasach Athlon/Duron 1GHz i PIII Intela. TO była przepaść na
    > niekorzyść Intela.

    W tamtych czasach zamieniłem PIII 800 na Athlona 2000+ i się srogo
    rozczarowałem porównywalną wydajnością w grach. Od PIII pochodziły
    świetne procesory C2D.

    > Nieco się to wyrównało po opracowaniu PIV, ale
    > dopiero tego z HT.

    PIV Northwood i Prescott okazały się porażką ze względu na długi potok
    wykonawczy.

  • 18. Data: 2020-08-17 14:26:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    1. Brawa dla archeologa. wykopałeś wątek z zeszłego roku
    (...)

    > PIV Northwood i Prescott okazały się porażką ze względu na długi potok
    > wykonawczy.

    2. słowo klucz: okazały się. czas przeszły plus sprawdzenie przez
    użytkowników. wystarczy poczekać, nie rzucać się na nowości, można
    wybrać lepiej, zapłacić mniej.

    ToMasz

  • 19. Data: 2020-08-17 16:25:14
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 17.08.2020 o 14:26, ToMasz pisze:

    > 1. Brawa dla archeologa. wykopałeś wątek z zeszłego roku

    Serio wykopałem wątek z zeszłego roku?

    Date: Mon, 17 Aug 2020 09:36:31 +0200