  • 11. Data: 2010-02-01 15:22:46
    Temat: Re: Produkcja prostych ukladow, olow a eksport...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote in
    message news:hk6o3l$atn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > ale co ci to da? tak czy siak nie masz CERTYFIKATU ze twoj
    > produkt nie zawiera olowiu. czyli nie przeszedl stosownych testow.
    > tak czy siak wiec jest zly dla srodowiska i basta.

    Czy jeśli produkt jest wykonany z podzespołów z których każdy
    ma certyfikat ROHS to czy produkt końcowy musi mieć jakieś
    testy aby taki certyfikat sobie napisać?

  • 12. Data: 2010-02-01 18:01:59
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Czy jeśli produkt jest wykonany z podzespołów z których każdy
    > ma certyfikat ROHS to czy produkt końcowy musi mieć jakieś
    > testy aby taki certyfikat sobie napisać?

    A kto każe mieć certyfikat? Jaka instytucja niby ma uprawnienia
    do wydawania takowego? W przepisach ROHS i polskiej stosownej
    ustawie o certyfikatach nic nie widziałem. Produkt ma być bez
    ołowiu i tyle. "Certyfikat" to po prostu oświadczenie sprzedawcy.
    A jak ktoś wykryje w tym ołów, to się sprzedawco martw :|
    Pozostaje regres na dostawcę, czego nikomu nie życzę...

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 13. Data: 2010-02-01 19:15:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MKi" <e...@t...op.pl> wrote in message

> [...]
    > A jak ktoś wykryje w tym ołów, to się sprzedawco martw :|
    > Pozostaje regres na dostawcę, czego nikomu nie życzę...

    No tak właśnie myślałem...
    Produkujemy w firmie płytki wysyłane na Europę i martwimy
    się jedynie o to, aby każdy podzespół użyty do jej budowy był
    ROHS i potem w materiałach reklamowych produktu jest ROHS.
    Żadnych certyfikatów ROHS nie widziałem - być może dzieje się
    to poza działem Engineering w którym sam pracuję... ale wątpię.

  • 14. Data: 2010-02-01 20:56:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 13:15:31 -0600, Pszemol wrote:

> [...]
    >Żadnych certyfikatów ROHS nie widziałem - być może dzieje się
    >to poza działem Engineering w którym sam pracuję... ale wątpię.

    Ktos jednak musi ten certyfikat wystawic. Dzial marketingu ?

    J.

  • 15. Data: 2010-02-01 22:19:12
    Od: PH <s...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Ktos jednak musi ten certyfikat wystawic. Dzial marketingu ?
    >
    > J.

    Cytując http://www.pl.sgs.com/pl/rohs_pl/rohs_certification_
    rohs_pl.htm
    (nie pracuję w tej firmie).

    "CERTYFIKACJA ROHS
    Od producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego coraz częściej
    wymagane są zamiast deklaracji certyfikaty stwierdzające zgodność z RoHS
    wystawione przez niezależne firmy posiadające akredytowane laboratoria."

    Akurat ta firma zajmuje się certyfikacją. Natomiast jak oglądam:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/Quality_Reliab
    ilityDocs/CofC%20with%20EU%20Dir%202002_95_EC%20(RoH
    S%20Dir)%20for%20Pb-free%20Devices.pdf
    http://www.irf.com/ehs/rohscert.pdf
    http://www.clare.com/LeadFreePlans/RoHSCertificate.h
    tm

    To te dokumenty choć formalnie nazwane są certyfikatami, to są raczej
    deklaracjami.

    --
    PH

  • 16. Data: 2010-02-02 00:17:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 01 Feb 2010 23:19:12 +0100, PH wrote:

    >Akurat ta firma zajmuje się certyfikacją. Natomiast jak oglądam:
    >http://www.irf.com/ehs/rohscert.pdf
    >
    >To te dokumenty choć formalnie nazwane są certyfikatami, to są raczej
    >deklaracjami.

    Tak mi sie wlasnie wydawalo, ale deklaracje tez musi ktos wystawic.

    A podpisani sa:

    Name: Greg Takagi
    Position: Director, Global Environmental Health and Safety
    Name: Danny Narabal
    Position: Director, Package Engineering

    J.

  • 17. Data: 2010-02-02 00:30:36
    Od: PH <s...@w...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A podpisani sa:
    >
    > Name: Greg Takagi
    > Position: Director, Global Environmental Health and Safety

    Tylko, że oni są chyba pracownikami tych firm, które się tymi
    _certyfikatami_ chwalą. Czyli wystawili sobie papier ,że są zgodni z
    ROHS i nazwali certyfikatem.

    Ja bym to nazwał deklaracją a nie certyfikatem. I teraz popatrz jak się
    robi elektroszczotki: http://www.zelmer.pl/deklaracje_zgodnosci_rohs/
    Identycznie podpisuje się tutaj jakiś pracownik wytwórcy maszyn - ale
    tutaj mamy deklarację.

    --
    PH

  • 18. Data: 2010-02-02 01:37:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Feb 2010 01:30:36 +0100, PH wrote:

    >Tylko, że oni są chyba pracownikami tych firm, które się tymi
    >_certyfikatami_ chwalą. Czyli wystawili sobie papier ,że są zgodni z
    >ROHS i nazwali certyfikatem.
    >Ja bym to nazwał deklaracją a nie certyfikatem.

    I tu sie zgadzamy. Bo polski przepis wymaga deklaracji, w angielskim
    brzmieniu .. hm, IR powyzej uzywa "statement".

    Tak czy inaczej - u Pszemola tez ktos sie musial pod podobna
    deklaracja podpisac. Np upowazniony importer.

    J.

  • 19. Data: 2010-02-02 12:45:18
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > I tu sie zgadzamy. Bo polski przepis wymaga deklaracji, w angielskim
    > brzmieniu .. hm, IR powyzej uzywa "statement".

    Który przepis ?
    Interesowałem się ROHS jak wchodziło i wg mojej pamięci urządzenie
    podlegające miało być po prostu ROHS, ale nic nie pamiętam o wymogu pisemnej
    deklaracji.
    Pytam, bo wygląda na to, że coś przegapiłem, albo coś się zmieniło.
    P.G.

  • 20. Data: 2010-02-02 16:01:49
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > pisemnej deklaracji.
    > Pytam, bo wygląda na to, że coś przegapiłem, albo coś się zmieniło.

    MSZ żaden polski przepis tego nie wymaga, natomiast wymagają odbiorcy,
    żeby mieć dupochrona jak ich ktoś na nieprzestrzeganiu ROHS dorwie.

    Pozdrowienia,
    MKi