  • 1. Data: 2009-05-08 09:38:45
    Temat: Jak napisac wzorzec powtorzenia
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    Mam pytanie. Jak napisac wzorzec ktory dopasuje sie do dwóch takich
    samych liter obok siebie?

  • 2. Data: 2009-05-08 09:42:13
    Temat: Re: Jak napisac wzorzec powtorzenia
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Jeremiasz Kafelski wrote:
    > Mam pytanie. Jak napisac wzorzec ktory dopasuje sie do dwóch takich
    > samych liter obok siebie?

    Przy użyciu takich "klasycznych" wyrażeń regularnych nie da się,
    natomiast grep -E łyknie coś takiego:

    ([[:alpha:]])\1

    JD

  • 3. Data: 2009-05-08 09:47:11
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:

    > Przy użyciu takich "klasycznych" wyrażeń regularnych nie da się,
    > natomiast grep -E łyknie coś takiego:
    >
    > ([[:alpha:]])\1

    grep "([[:alpha:]])\1" a
    grep: Invalid back reference

    coś nie tak?

  • 4. Data: 2009-05-08 09:47:55
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 08.05.2009, Jeremiasz Kafelski wrote:

    > grep "([[:alpha:]])\1" a
    > grep: Invalid back reference
    >
    > coś nie tak?

    Nie bądź taki pewny składni regexpów grepowych. man grep.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 5. Data: 2009-05-08 11:52:27
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Jeremiasz Kafelski wrote:

    > grep "([[:alpha:]])\1" a
    > grep: Invalid back reference
    >
    > coś nie tak?

    Tak, napisałem, że "grep -E" łyknie coś takiego. Chodzi o rozszerzone
    wyrażenia.

    JD

  • 6. Data: 2009-05-08 12:13:06
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:

    > Tak, napisałem, że "grep -E" łyknie coś takiego. Chodzi o rozszerzone
    > wyrażenia.

    A, jeszcze jedno.

    Normalny grep powinien łykać to:

    \([[:alpha:]]\)\1

    JD

  • 7. Data: 2009-05-08 12:14:47
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:

    > Tak, napisałem, że "grep -E" łyknie coś takiego. Chodzi o rozszerzone
    > wyrażenia.

    Grep bez '-E' akceptuje BRE, znaczy - basic regular expressions, w tym
    przypadku działa to:

    \([[:alpha:]]\)\1

    JD

  • 8. Data: 2009-05-08 12:43:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 08 May 2009 11:38:45 +0200, Jeremiasz Kafelski
    <j...@j...pl> wrote:

    >Mam pytanie. Jak napisac wzorzec ktory dopasuje sie do dwóch takich
    >samych liter obok siebie?

    A co to znaczy?

    A.L.

  • 9. Data: 2009-05-08 13:16:31
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:gu0un6$rro$1@news.onet.pl...

    > Przy użyciu takich "klasycznych" wyrażeń regularnych nie da się, natomiast
    > grep -E łyknie coś takiego:
    >
    > ([[:alpha:]])\1
    >
    > JD

    Co się nie da ;)
    (aa|bb|cc|dd...

  • 10. Data: 2009-05-08 14:13:24
    Od: Pacha Camaq <p...@g...com>

    On 8 Maj, 14:43, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > A co to znaczy?

    Słuszna uwaga panie A.L. Jak nigdy zresztą :)

    Pacha Camaq