eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgramowanie gier na 8-bit... › Programowanie gier na 8-bit...
  • Data: 2016-12-17 22:49:47
    Temat: Programowanie gier na 8-bit...
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dear All,

    Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
    natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
    napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:

    > Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i niezliczoną ilością
    gotowych procedur. Gry pisane są w języku strukturalnym i dopiero potem kompilowane i
    przekodowywane na Spectrum czy inny mikrokomputer.

    Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
    sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.

    W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
    pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
    mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
    programowania przenośnego przecież nie było...

    I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
    PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
    komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
    ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...

    Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
    o tym wiedzieć?

    Dziękuję i pozdrawiam

    L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: