eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgramowanie gier na 8-bit... › Programowanie gier na 8-bit...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl:119
    From: Luke <l...@l...net>
    Subject: Programowanie gier na 8-bit...
    Date: Sat, 17 Dec 2016 22:49:47 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 161217-0, 2016-12-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 28
    Message-ID: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.243.188
    X-Trace: 1482011387 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5156 83.24.243.188:61704
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2712881905
    X-Received-Bytes: 2218
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210100
    [ ukryj nagłówki ]

    Dear All,

    Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
    natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
    napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:

    > Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i niezliczoną ilością
    gotowych procedur. Gry pisane są w języku strukturalnym i dopiero potem kompilowane i
    przekodowywane na Spectrum czy inny mikrokomputer.

    Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
    sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.

    W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
    pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
    mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
    programowania przenośnego przecież nie było...

    I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
    PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
    komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
    ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...

    Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
    o tym wiedzieć?

    Dziękuję i pozdrawiam

    L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: