  • 71. Data: 2014-11-08 19:32:50
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 19:10, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Psychiatryczne ? :-)

    > Oczywiście więcej bo nie większa prędkość robi te większe odstępy tylko
    > większa przepustowość, która to przepustowość akurat wynika z większej
    > prędkości.

    Zapraszam zatem do przeprowadzenia symulacji, choćby na papierze.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2014-11-08 19:35:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Merytorycznie poproszę, a nie ad personam.

    To było merytoryczne

    > Dyskusja jest o czymś. Konkretnie o tym, że nie warto wprowadzać "30",
    > bo... no właśnie - bo cofająca śmieciarka kogoś zabiła.

    ...bo nie jest to do niczego potrzebne.

    A ta strefa to zamiast 50 czy jak ? Bo możemy zrobić strefy 5-10-15 ...

  • 73. Data: 2014-11-08 19:40:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 19:35, John Kołalsky pisze:

    > A ta strefa to zamiast 50 czy jak ? Bo możemy zrobić strefy 5-10-15 ...

    Oprócz. 50 w większości mogą zostać.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2014-11-08 19:49:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale nie uprawnia do wyciągania wniosków "zatem jeździjmy 50, nie 30".

    Przecież obecne ograniczenie do 50 nie oznacza powyższego.

    > Zbiorowa odpowiedzialność jest dlatego, że na drugim końcu tego równania
    > są zbiorowe szkody.

    Jakie ?

    > Już tłumaczę: kierowca jadący szybko nie jest w stanie naprawić błędów
    > innych uczestników. Na przykład - na jezdnię wybiega dziecko, jadący 30
    > hamuje, jadący 70 - zabija. Oczywiście winne dziecko, kierowca moralnie
    > usprawiedliwiony "bo jechał dobrze, więc mógł zabić".

    Dobra, kiedy ostatnio widziałeś dziecko na drodze ?

    Byłem dzieckiem jak było 60 w mieście. Jak większość dzieci, nie miałem
    opiekunki i do szkoły chodziłem sam. Nikomu nic się nie stało. Czemu teraz
    potrzeba ograniczenia do 30 ? Moim zdaniem to jest wzięte z d...y. Jakieś
    obiboki to wymyślają i na tym będą żerować, ot co.

  • 75. Data: 2014-11-08 20:07:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie możesz wyciągać tych samych wniosków na podstawie różnych prędkości.
    > Poza tym nie chodzi tylko o ginięcie, tylko przede wszystkim o to, że
    > "50" uniemożliwia kierowcy ustępowanie wymaganych pierwszeństw - i potem
    > są flejmy na grupie zdziwionych ludzi "jak ja mam przepuścić pieszego
    > podchodzącego do przejścia, przecież się w miejscu nie zatrzymam" - i o
    > to chodzi, abyś jechał na tyle wolno, abyś mógł się zatrzymać.

    No i postulat jest taki, by zgodnie z prawami fizyki zatrzymywał się pieszy.

    > Dbać mógłbyś - nie jeżdżąc. Jeżdżąc - narażasz innych na
    > niebezpieczeństwo i możesz co najwyżej to ryzyko minimalizować. Tak samo
    > jak bokserzy na ringu, używając rękawic i ochraniaczy na zęby, nie
    > dlatego, że "dbają o bezpieczeństwo" tylko próbują zminimalizować efekty
    > swoich negatywnych oddziaływań.

    Nie "tak jak". Bokserzy naprawdę ryzykują bo na tym polega taki sport.

    > Strefa 30 ma właśnie za zadanie pomóc ci w tym, abyś miał mniej takich
    > dylematów "oleję ustąpienie pierwszeństwa, bo mi się nie chce hamować".

    Przecież nie ma tutaj obowiązku ustępowania.

    > Nie ma chyba lepszego przykładu aby obalić twój mit o byciu dobrym
    > kierowcą.

    Mit ? O czym Ty mówisz ?

  • 76. Data: 2014-11-08 20:09:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 19:49, John Kołalsky pisze:

> [...]
    > teraz potrzeba ograniczenia do 30 ? Moim zdaniem to jest wzięte z d...y.
    > Jakieś obiboki to wymyślają i na tym będą żerować, ot co.

    Fajnie, że przyznajesz, że mentalnie żyjesz w tamtych czasach.
    Zauważ, że od tamtych czasów zmieniła się infrastruktura i sposób życia
    w mieście. Samochód nie jest już świętą krową. Na przejściu pieszy nie
    ma obowiązku czekać na łaskawego kierowcę. Bardzo popularne są przejazdy
    rowerowe, dodaj do tego jeszcze pasy rowerowe w jezdni, po których mają
    obowiązek poruszać się już 10-letnie dzieci. W miejscach o szczególnym
    natężeniu takich przejść i przejazdów nie ma sensu, aby kierowca jechał
    50, bo siłą rzeczy będzie niebezpieczny dla otoczenia i nie będzie mógł
    spełnić wymaganych na nim ustąpień pierwszeństwa (głosy obecnych i tutaj
    "ale ja jeżdżę szybko i rozsądnie" tym bardziej świadczą o tym, że
    niebezpiecznym jest zostawianie decyzji o bezpiecznej prędkości samym
    kierowcom, bo bezpieczeństwo będą oceniać wg siebie, a nie wg innych
    uczestników ruchu).

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2014-11-08 20:13:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 20:07, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No i postulat jest taki, by zgodnie z prawami fizyki zatrzymywał się
    > pieszy.

    Oczywiście jak tylko zostanie wprowadzony, sam będę postulował za
    zniesieniem stref 30 jako bezsensownych.

    > Nie "tak jak". Bokserzy naprawdę ryzykują bo na tym polega taki sport.

    Nie załapałeś analogii.

    > Przecież nie ma tutaj obowiązku ustępowania.

    Skąd wiesz? Jak wystawi nogę, to już bez problemu z 50 wyhamujesz, czy
    na chama wymusisz pierwszeństwo?

    > Mit ? O czym Ty mówisz ?

    Przecież nie do ciebie to pisałem, tylko do:

    " To do kierowcy nalezy wlasciwa ocena tych warunkow i
    obowiazek dostosowania sie do nich."

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2014-11-08 20:42:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > I zgoda, ale tylko pod warunkiem że będzie to rozwiązanie systemowe, tzn
    > samochody wychodzą z fabryki z wmontowanym chipem a czujniki miejskie
    > systemowo ograniczają maksymalna prędkość. Bo zdaje się projekt tego
    > ograniczenia to przede wszystkim dojenie kierowców z kasy a inne względy
    > to tylko mały dodatek.

    Aaa samochody bez kierowców :-) To jest jakaś koncepcja

  • 79. Data: 2014-11-08 20:54:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Fajnie, że przyznajesz, że mentalnie żyjesz w tamtych czasach.

    Mentalnie to Ty pierdolisz, ale ok

    > Zauważ, że od tamtych czasów zmieniła się infrastruktura i sposób życia
    > w mieście.

    No właśnie MZ nic się nie zmieniło

    > Samochód nie jest już świętą krową. Na przejściu pieszy nie
    > ma obowiązku czekać na łaskawego kierowcę.

    Może ustalmy jakie dokładnie zmiany są w prawie bo nie kojarzę dokładnie ani
    co było ani co jest, czyli tak jak większość kierowców, czyli mentalnie
    jestem niemal zwykłym kierowcą.

    > Bardzo popularne są przejazdy
    > rowerowe, dodaj do tego jeszcze pasy rowerowe w jezdni, po których mają
    > obowiązek poruszać się już 10-letnie dzieci.

    10 lat ... to ja chyba rowerem jeździłem po drogach. Karty rowerowe w
    szkołach się robiło. Teraz powinno się robić prawo jazdy.

> [...]
    > niebezpiecznym jest zostawianie decyzji o bezpiecznej prędkości samym
    > kierowcom, bo bezpieczeństwo będą oceniać wg siebie, a nie wg innych

    Podaj identyfikator wiadomości z taką wypowiedzią.

  • 80. Data: 2014-11-08 20:57:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie załapałeś analogii.

    Bo jej nie ma.

    > Skąd wiesz? Jak wystawi nogę, to już bez problemu z 50 wyhamujesz, czy
    > na chama wymusisz pierwszeństwo?

    Z 30-tu też nie wyhamuję, ale coś było, że to wtargnięcie pieszego to nie
    wiem o czym mówisz.

    > Przecież nie do ciebie to pisałem, tylko do:
    >
    > " To do kierowcy nalezy wlasciwa ocena tych warunkow i
    > obowiazek dostosowania sie do nich."

    I gdzie tu mit o byciu dobrym kierowcy ? Normalna ocena