  • 81. Data: 2014-11-08 21:11:45
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 20:57, John Kołalsky pisze:
    > I gdzie tu mit o byciu dobrym kierowcy ? Normalna ocena

    Nie normalna, tylko subiektywna. No i z tobą już eot, skoro używasz
    argumentów typu pierdzielisz jak potłuczony, to dalsza dyskusja nie ma
    sensu.
    cu.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2014-11-08 21:12:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zapraszam zatem do przeprowadzenia symulacji, choćby na papierze.

    To ja Ci zaproponuję symulację "choćby w realu". Masz korek w mieście
    poruszający się z prędkością np 10km/h i piątkowy korek wyjazdowy z
    wielkiego miasta poruszający się z prędkością 100km/h. Czemu oni nie jadą
    30km/h ?

  • 83. Data: 2014-11-08 21:14:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Oprócz. 50 w większości mogą zostać.

    Czyli dobrze zrozumiałem, że zmierzamy do stref 5-10-15 ... 30 .. 50 .. 140

  • 84. Data: 2014-11-08 21:20:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 21:14, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli dobrze zrozumiałem, że zmierzamy do stref 5-10-15 ... 30 .. 50 .. 140

    Nie wiem, nie znam waszego zespołu ;)

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2014-11-08 21:26:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 21:12, John Kołalsky pisze:

> [...]
    > poruszający się z prędkością np 10km/h i piątkowy korek wyjazdowy z
    > wielkiego miasta poruszający się z prędkością 100km/h. Czemu oni nie

    Korek jadący 100? Weź używaj normalnych pojęć, bo trudno takie głupstwa
    czytać.

    No i nie wiem co chcesz wykazać - że jak na wylotówce jadą 100, to na
    osiedlówce też mają tyle jechać?\

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2014-11-08 21:49:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:

    > Jak widzisz z wyjasnien powyzej, Twoje obawy co do popelniania przeze mnie
    > bledu sa calkowicie nieuzasadnione.

    Ale to dowodzi jedynie, że z pełną premedytacją opisujesz durny przykład.
    Rzekłbym, "rasowy polityk" :>

    > każdy punkt przejeżdża ich w jednostce czasu WIĘCEJ". Poprawnie powinno byc
    > :...._moze_ ich przejechac wiecej" - ale nie musi. A nie musi, bo wcale nie
    > ma pewnosci, ze odstepy miedzy samochodami beda zmienialy sie w relacji do
    > predkosci w zalozony sposob. Innymi slowy: model matematyczny prawdopodobnie
    > bedzie w rzeczywistym ruchu wygladal inaczej i nie tak rozowo.

    O ile mogę się z tym zgodzić, to w praktyce mniej różwo będzie przy
    WIĘKSZYCH prędkościach. Czyli relacja do mniejszej prędkości się
    pogorszy.

    > Jak napisalem wczesniej - z maksymalizacji uproszczen, majacych na celu
    > znalezienie wspolnej bazy.

    Ale te uproszczenia są bzdurne i zupełnie niepoważny byłby ktoś,
    kto przystałby na taką "wspólną bazę"!

    > Moze nie az 100 m, ale zwroc uwage, ze spora czesc kierowcow utrzymuje przed
    > soba odleglosc "nienaturalnie" wieksza, niz wynikaloby to z fizyki ruchu.

    "nienaturalnie większą" powiadasz? Czyli ile przy 60km/h, standardowo
    stosowane "50+10" w miastach? 1 sekunda jazdy to ~17m a po wciśnięciu
    hamulców odległość ciągle dalej maleje.
    "Niemieckie" 30m (dla 60km/h) wcale nie jest takie oderwane od
    rzeczywistości.

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2014-11-08 21:52:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Mentalnie to Ty pierdolisz, ale ok

    Widze, ze przydałoby sie zgłosić do rodziców z reklamacja. Bo wychowanie
    chyba sie nie udało...

    > No właśnie MZ nic się nie zmieniło

    Rozumiem, sobota, wódeczka etc.
    Ale po co po pijaku siadac na newsy...? :)

  • 88. Data: 2014-11-08 21:52:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Byłem dzieckiem jak było 60 w mieście. Jak większość dzieci, nie
    > miałem opiekunki i do szkoły chodziłem sam. Nikomu nic się nie stało.
    > Czemu teraz potrzeba ograniczenia do 30 ? Moim zdaniem to jest wzięte
    > z d...y.

    Nie zrozum mnie źle - nie opowiadam się za czy przeciew 30.
    Ale: lata 60?
    To te czasy, w których ojciec opowiadał mi ze ul Głogowskiej w Poznaniu
    grali w piłkę a dziś jest to wylot z Poznania na Wrocław gdzie przejezdza
    kilkadziesiat samochodów na minute...
    Ciekawe porównanie...

  • 89. Data: 2014-11-08 22:06:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Alez da sie: po pierwsze kursanci maja jazdy z instruktorami,
    > ktorzy widza i czuja na sobie, czy taki delikwent nadaje sie,
    > czy nie, na kierowce;

    Ale on POTEM ma własne zdanie jak jeździć.
    Póki jest pod presją jedzie jak każą.

    > drugie: wladza wprowadza lub wprowadzila te probne prawa jazdy

    No to w okresie próby spora część będzie bardziej uważała
    na policję :>

    > Tu musialbys podac wiecej danych.
    > Gdzie tak jest

    W Polsce.
    Rowerzyści vs kierujący pojazdami silnikowymi,
    statystyka wypadków polegających na nieustąpieniu
    pierwszeństwa.

    > i jak to wyglada w praktyce?

    Coś 48% winnych rowerzystów, ponad połowa winnych
    kierujących "silnikowych".

    > Nie - ale jest to utrudnienie naturalne

    A gdzie tam :>
    (sprawdzić nagrania "jechał na czerwonym")

    > ... no wlasnie wolalbym, abys nie abstrahowal....

    Ale ja NIE CHCĘ zajmować zdania co do (nie)słuszności
    konkretnej regulacji :>, lecz co do zupełnie od czapy
    tłumaczenia.

    > ...tylko z tego powodu, ze latwo jest obejsc "warunek brzegowy"

    5km/h też.

    > do naszego przypadku: nie majac odniesienia trudno utrzymac predkosc ponizej
    > 5km/h,

    Ktoś tu pisał, żeby nie dawać prawa jazdy byle komu ;)

    > mozna ewentualnie w ogole nie wjezdzac i umrzec z glodu bez zakupow

    Zapewniam Cię, że parę milionów ludzi w Polsce NIE umiera z powodu
    braku samochodu. Zawsze musisz znaleźć argument od czapy? :]

    > Masz na mysli wyrok P. Waldocha z Koscierzyny.

    Nazwiska nie kojarzę, możliwe.
    Tam chodziło o 30km/h z pustą drogą?

    > Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych.

    Hm... mogli tabliczkę T-20 dostawić, obowiązywałby na jezdni ;)

    > I co w ich przypadku?

    Zakaz biegania! Iść po prawdzie 8km/h się da, ale to dość
    rzadki i męczący przypadek :)

    > - pytam oczywiscie teoretycznie, ale wszak rozwazamy rzecz
    > w warunkach "abstrahowania".

    Zgadza się.
    Dlatego o ile sam zakaz 5km/h uważam za bzdurny, to z tłumaczeniem
    że "licznik nie pokazuje" zgodzić się nie mogę.

    > W ktorym miejscu?

    No w tym, w którym "licznik nie pokazuje" ma być powodem czegokolwiek :)

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2014-11-08 22:30:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Powiedz, ze kpisz kpiac, bo nie uwierze :)

    Nijak. Widocznie nigdy nie próbowałeś hamować.

    > Nie przesadzaj, to nie konkurs "konfabulacja roku" ;)

    > Tak czytam to sobie i zastanawiam sie, o co Ci chodzi. Jakie progi?

    Takie fizyczne, na drodze.

    > Jakie skutki?

    Przestrzeganie ograniczenia.
    Ba, wyjątkowa nadgorliwość w przestrzeganiu.

    Zauważ: napisałem *WYMUSZENIE*.

    Możesz sprawdzić, ile razy akcentowałem że przepis oznacza
    "powinien" (i że w przeciwnym razie nie byłby potrzebny, bo
    jak ktoś coś MUSI, to nie ma możliwości popełnienia przestępstwa,
    z definicji przestępstwa).
    Jak chodzi o *wymuszenie*, to o wymuszenie - wyrażone w ten
    deseń, że jego obejście (zawsze jest możliwe, włącznie
    z betonową ścianą) implikuje koszty większe niż zysk
    z nieobchodzenia wymuszenia.
    Działania nieopłacalne nie cieszą się estymą ;)

    I rzeczony "brak immunitetów" (politycy i inni macherzy takoż
    "proszą" o środki przy których mandaty nie mają sensu, bo
    po prostu nie ma chętnych).

    > Czy naprawde sadzisz, ze maszynka do okradania kierowcow odnosi
    > pozytywny skutek?

    NIE.
    I pisząc "wymuszenie" nijak nie mogłem mieć na myśli maszynki
    do losowania ;)

    > Gotfrydzie, obudz sie!

    No właśnie widzę - jest próg "30", tzw. "wszyscy" jadą "10"
    :P
    ("wszyscy": matematycznie "prawie wszyscy ze zbioru
    o nieograniczonej liczności" ;>)

    > Ale skoro wywolales temat skutkow, to Ci odpowiem zapewne w nieoczekiwany
    > przez Ciebie sposob: w moim przypadku skutek jest taki, ze stalem sie
    > o wiele agresywniejszy prawniczo.

    I progi się tego boją? ;)

    > Ogol kierowcow nie jest zapewne az tak radykalny, ale przeciez powszechne sa
    > rozne yanosiki, zakrywanie tablic i nalepek, cb, czy inne techniki
    > "stealth". Czy naprawde taki mial byc cel?

    Dlatego wyżej napisałem co napisałem.

    > Statystyki i raporty NIK w tym przypadku nie klamia - do wystawienia mandatu
    > dochodzi w przypadku znacznie mniej, niz polowy zdjec z fotoradarow, a samo
    > wyezgekwowanie wystawionych mandatow (tym razem wszystkich, tez "zwyklych")
    > udaje sie zaledwie w okolo polowie przypadkow.

    No i dobrz.
    A najbardziej chory jest układ, w którym policja NIE POZWALA na
    prowadzenie kontroli prędkości (takim organom jak straż miejska)
    w niektórych miejscach, tym samym przyznając publicznie, że
    uznaje obowiązujące tam ograniczenie za durne, ale jednocześnie
    NIKT nic nie robi aby je znieść.
    Przecież to jest wzorcowa "choroba państwa".

    > Gdyby ktos mi powiedzial kilkanascie lat temu, ze ja - nie majacy zadnego
    > wyksztalcenia prawniczego - bede "na okraglo" w przepisach prawa, to bym
    > sie chyba tylko popukal w glowe. Ale coz - zyjemy w chorym kraju,

    ...co jest powodem, że jakoś przełknąłem te 100m z kapelusza :>
    (idzie mi o Twoją "wspólną platformę" czy jak tam to było,
    usiłującą iść w zawody z przepisami).

    > Ok, tego nie neguje, lecz nie zgadzam sie z roznicowanie skutkow w zakresie
    > predkosci 30-50.

    ...bo tak samo śmiało wjedziesz przed jadącego 30 i 50.
    Przyjąłem.

    > A bedzie srednio jeszcze wolniej, jesli ograniczy sie predkosc maksymalna.

    Najtrudniej wytłumaczyć, że niekoniecznie.
    Potrzebny jest eksperyment :>

    > Nie egzaminu - lecz szkolenia, kursu.

    Ale tego się NIE DA.
    Osobowości nie zmienisz.

    > Pozostali - czyli?

    Trzeźwi.
    A kto ma być jeszcze w "pozostałych"?

    > Jeszcze raz powiem: nie chodzi o egzamin, ale szkolenie!

    Ale jedynym czynnikiem motywującym jest zdanie egzaminu!
    Kursant grzecznie pokiwa na KAŻDE żądanie tudzież wzorcowo pojedzie
    póki jest pod kontrolą. A potem... potem zależy, czy WIE że ryzyko
    dostania punktów za zajechanie drogi jest śladowo nikłe :>

    > No to zapodaj :)

    Przed chwilą w poście obok - wymuszenia pierwszeństwa (zakończone
    kolizją) rowerzysta - kierujący pojazdem silnikowym.
    Moja prywatna statystyka wskazuje na ZNACZNĄ "ciemną liczbę"
    kolizji spowodowanych przez kierowców :>

    > Jestem za!

    No tośmy sobie pogadali :)
    Owszem, uważam "bezwzględność" wymogów mimo braku śladów oddziaływania
    innego niż "gołe" złamanie przepisu za szkodliwe.
    Najbardziej zaś szkodliwe jest *zrównanie* kary, do czego cennik mandatów
    doskonale się przykłada.

    pzdr, Gotfryd