  • 11. Data: 2013-09-08 20:44:43
    Temat: Re: Projektowanie zawiasów
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    On Sunday, September 8, 2013 7:11:49 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Masz niepotrzebnie zgieta dolna dzwignie. Wystarczy prosty pret.
    > Nie wiem co to ma byc, ale chyba trzeba dobrej blokady w pozycji
    > poziomej. No i jakiegos zamka dla pozycji pionowej.

    Srodek ciezkosci blatu powinien opadac przy otwieraniu, wtedy otwarcie jest stabilne.
    Czasem wystarczy zwyczajnie obrocic mechanizm 'do gory nogami' :)

    Przyklad syntezy czworoboku przegubowego:
    http://www.youtube.com/watch?v=gGbo2xj-k5c

    WM

  • 12. Data: 2013-09-08 21:30:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Masz niepotrzebnie zgieta dolna dzwignie. Wystarczy prosty pret.

    Wiem, że prosty może być. Wygięty nie zabiera miejsca wewnątrz szafki.

    To będzie mebel. Podnosisz front i jest blat.
    > Nie wiem co to ma byc, ale chyba trzeba dobrej blokady w pozycji
    > poziomej. No i jakiegos zamka dla pozycji pionowej.

    To oczywiste. Będzie noga.

    > A co ten zawias robi, ze tyle osi potrzeba ?

    Komuś może się wydawać, że zwykły zawias wszędzie będzie pasował.
    Ale bywają niestandardowe projekty mebli i tam się stosuje. Np. drzwi i
    korpus mebla zacięte na uios. Na palcach jednej ręki można policzyć firmy,
    które mają w ofercie takie zawiasy.
    http://d1.blum.com/BEC003/clp0012-ep-177_ep_dok_bau_
    $spl-pl_$aof_$v3.pdf

    Robert

  • 13. Data: 2013-09-08 21:34:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Robert Tomasik"
    > szczególnie skomplikowane. Trzeba napisać kilka równań. W zależności od
    > poszczególnych wymiarów otrzymamy opis drogi drugiego końca.

    Opis drogi to umiem sobie wyorazić, że można policzyć.
    Np. tan filmik co zamieściłem. Sketchup jakoś to policzył.
    Ale mi chodzi o policzenie punktów obrotu mając tylko opis drogi.

    Robert

  • 14. Data: 2013-09-08 22:01:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Robert Tomasik"
    >
    > Opis drogi to umiem sobie wyorazić, że można policzyć.
    > Np. tan filmik co zamieściłem. Sketchup jakoś to policzył.> Ale mi chodzi
    > o policzenie punktów obrotu mając tylko opis drogi.

    Zrobisz sobie opis drogi z zawartymi parametrami zwiazanymi z wymiarami
    elementów. Potem musisz dopasować tę funkcje do porządanej tak, by
    odchylenie było najmniejsze.

  • 15. Data: 2013-09-18 12:14:14
    Od: sasza7 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 21:34:00 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > Np. tan filmik co zamieściłem. Sketchup jakoś to policzył.
    >
    > Ale mi chodzi o policzenie punktów obrotu mając tylko opis drogi.

    Zle sie do tego zabierasz ;) Takich mechanizmow nie projektuje sie na podstawie
    rownan drogi, tylko potrzebnych polozen i miejsc zamocowania. Dla dwoch polozen jest
    duza dowolnosc zamocowania, dla trzech i prostego mechanizmu sprawa sie komplikuje.
    Taki mechanizm nazywa sie ogolnie po angielsku "linkage mechanism" wyszukiwarka
    wypluje sporo informacji. Niestety zeby "przeskoczyc" poziom wyzej trzeba siegnac do
    ksiazki z teorii mechanizmow i maszyn i poczytac o syntezie takich ukladow.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2013-09-18 23:43:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    >"sasza7"
    >Niestety zeby "przeskoczyc" poziom wyzej trzeba siegnac do ksiazki z teorii
    Poziom wyżej to faktycznie wysokie progi. Jak dla mnie.
    Ale faktycznie można obliczyć wybiarając kilka punktów na ścieżce.
    http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.elem
    ent.baztech-article-BPB2-0037-0003/c/httpwww_actawm_
    pb_edu_plvol4no1buskiewicz.pdf
    http://tinyurl.com/kqhvqr5

    Robert