  • 21. Data: 2018-03-26 19:33:26
    Temat: Re: Promieniowanie telefonii komórkowej powoduje raka a tu taka cisza?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zbyt wczesna twoja radość, zed.
    > https://betweenrockandhardplace.wordpress.com/2018/0
    3/25/leszczynski-ramazzini-study-shows-that-cell-tow
    er-radiation-does-not-increase-risk-for-schwannoma-a
    nd-glioma/amp/?__twitter_impression=true

    Nawet gdyby okazały się wiarygodne - chodzi o rzadko występujący u ludzi
    rodzaj nowotworu łagodnego. Bo wielu, jak widzi wyraz "nowotwór", od
    razu myśli o złośliwym.

  • 22. Data: 2018-03-26 21:28:51
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 26 Mar 2018 17:30:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ab91202$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
> [...]
    >>

    >Ja się wcale z tego nie cieszę.
    >
    >Streść w skrócie bo tu jest polska grupa a tłumacz google może prowadzić

    A to cymu? Bardzo ładnie tłumaczy:

    "There is a very low plausibility that Ramazzini study data are result of base
    station
    radiation exposure levels. Appearance of the cases of Schwannoma and glioma It is
    rather a
    "glitch" caused by the random occurrence of spontaneous cases of Schwannoma or glioma
    in
    experimental groups."

    "Istnieje bardzo niska wiarygodność, że dane z badań Ramazzini wynikają z poziomu
    ekspozycji na promieniowanie stacji bazowej. Wygląd przypadków Schwannoma i glejaka
    raczej "usterka" spowodowana przypadkowym występowaniem spontanicznych przypadków
    Schwannoma lub glejaka w grupach eksperymentalnych."

    Instytut Ramazzini zaliczył już wpadki z glifosatem i aspartamem, ciekawe jak będzie
    w tym
    wypadku.

  • 23. Data: 2018-03-26 22:02:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Dodatkowo, żyjemy w polu e-m od zarania tyle że statycznym oraz zmiennym
    > od czasu kiedy postawiono pierwsze nadajniki wielkiej mocy długofalowe
    > (czyli od 100 lat) i nic się nie dzieje. A długie fale wnikają znacznie
    > głębiej.

    W polu elektromagnetycznym żyjemy od zawsze, słońce jest jego silnym
    źródłem.
    Mówiąc o falach długich nie uwzględniasz jednak efektu rezonansowego
    głowy, który występuje dla mikrofal i wielokrotnie wzmacnia
    oddziaływanie. :)
    Otóż częstotliwość 1GHz odpowiada długości fali w próżni 30cm a w tkance
    mózgu trochę mniej, co koresponduje ze średnicą głowy.
    Dla LTE odłożą się natomiast 2 fale lub jedna w przypadku półgłówka.
    Oczywiście, jak uczy fizyka, szkodliwe w tym przypadku efekty zależą
    wprost proporcjonalnie od dobroci rezonatora, która dla typowego
    użytkownika telefonii komórkowej nie jest na szczęście zbyt wielka. :)

  • 24. Data: 2018-03-26 23:09:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2018 22:02:30 +0200, t-1 napisał(a):

> [...]

    > wprost proporcjonalnie od dobroci rezonatora, która dla typowego
    > użytkownika telefonii komórkowej nie jest na szczęście zbyt wielka. :)

    Trochę sobie zaprzeczasz ale ratuje cię ta przyzerowa dobroć rezonatora
    jaki tworzy makówka typowego użytkownika :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2018-03-27 11:52:46
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 26 Mar 2018 22:02:30 +0200
    doszła do mnie wiadomość <p9bjk3$kq9$1@pippin.nask.net.pl>
    od t-1 <t...@t...pl> :

> [...]
    >wprost proporcjonalnie od dobroci rezonatora, która dla typowego
    >użytkownika telefonii komórkowej nie jest na szczęście zbyt wielka. :)

    Tu musimy dodać jeszcze jedno, orbitalny moment pędu fali EM z telefonu usiłuje wyżąć
    mózg
    jak stare gacie po praniu, to nie jest obojętne dla zdrowia psychicznego.
    Można temu przeciwdziałać częstym przekładaniem telefonu z lewego do prawego ucha w
    te i
    nazad, albo na zad(wyżymanie odbędzie się wtedy w przeciwnych kierunkach, co
    zredukuje
    efekt).

  • 26. Data: 2018-03-27 11:53:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    >Dodatkowo, żyjemy w polu e-m od zarania tyle że statycznym oraz
    >zmiennym

    No wlasnie, w radiowym byla cisza.

    >od czasu kiedy postawiono pierwsze nadajniki wielkiej mocy
    >długofalowe
    >(czyli od 100 lat) i nic się nie dzieje.

    Jakies tam raki sa. Wczesniej tez byly.

    >A długie fale wnikają znacznie głębiej.

    Czestotliwosc jednak rozna, to i skutki moga byc rozne.

    J.

  • 27. Data: 2018-03-27 21:27:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-26 o 19:06, j...@i...pl pisze:

    > Wskażniki czego?

    Tego, na co umrzesz dobry człowieku.

  • 28. Data: 2018-03-28 11:17:40
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Ludzie mówia że od komórki (30 minut paplania) boli ich głowa.
    > Jestem skłonny z tym zgodzić się.
    Moze dlatego ze telefon sie wtedy nagrzewa, i zaczyna grzac ucho.

    Stosowanie Blekitnego Kla nic nie daje - bo to kolejne radio.

    Stosowac telefony z mniejszym SAR - znaczy takie, ktore czesciej beda
    bezuzyteczne, bo nie zlapia sieci. Dobry pomysl. Mam inny: wylaczyc
    telefon.

    Poziom zachorowan na raka troche sie zwieksza przy 50 V/m, u szczura. Przy
    25 V/m nie zauwazono nic. Ile V/m ma telefon? Udalo mi sie znalezc
    wartosci: telefon DECT 3 V/m, komorka 4 V/m, a WiFi 2 V/m.

    LTE to 2.1 GHz, magnetron to 2.45 GHz. A co ma LTE do telefonow
    komorkowych? Przeciez LTE to transfer danych, a telefon to inne
    czestotliwosci.

  • 29. Data: 2018-03-28 22:41:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-26 o 19:29, Uncle Pete pisze:
> [...]
    owanie-masztow-telefonii-komorkowej-powoduje-raka,Ne
    ws,87053.html

    > Czyli u szczurów wykryto statystycznie istotny wpływ największej dawki
    > promieniowania elektromagnetycznego na powstawanie tylko jednego rodzaju
    > nowotworu, przy czym łagodnego (czyli całkowicie uleczalnego i nie
    > zagrażającego życiu).

    Czyli takiego, jakiego chcesz, żeby miały twoje dzieci :-)

  • 30. Data: 2018-03-28 22:47:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Dodatkowo, żyjemy w polu e-m od zarania tyle że statycznym oraz zmiennym
    > od czasu kiedy postawiono pierwsze nadajniki wielkiej mocy długofalowe
    > (czyli od 100 lat) i nic się nie dzieje.

    Nic się nie dzieje?
    Nikt w twojej rodzinie nie umarł na raka?