  • 11. Data: 2009-01-01 17:46:03
    Temat: Re: Prosta ma?pka.
    Od: tommy <b...@e...com>

    q...@g...com <q...@g...com> wrote:

    > W czym jest problem by ustawic blyskawicznie ostrosc przy malej DOF?

    W tym ze ten blyskawiczny AF + shutter lag nawet niezlej lustrzanki
    bedzie bardziej czasochlonny niz shutter lag dobrego kompaktu w trybie
    MF.

    > Zreszta glebie moge ustwic zawsze zwiekszajac przyslone.

    O ile sa warunki swietlne do tego.

    > Na czas
    > reakcji nie wplywa tylko ustawienie ostrosci , ale i inne czynniki!!!

    Na przyklad jakie?

    t.

  • 12. Data: 2009-01-01 17:59:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 1 Jan 2009 17:14:24 +0000 (UTC), tommy <b...@e...com> wrote:

    >Wszystko zalezy od definicji 'szybko'. Najnowsze malpy z wyzszej

    Proszę bardzo: szybko to znaczy że poruszając aparatem podczas
    naciskania takiego elektronicznego spustu poruszenie nie zostanie
    zarejestrowane.
    Efekt ten nie występuje przy mechanicznym spuście - jak przycisk
    dochodzi do końca to zdjęcie jest już zrobione i poruszenia niet.

    Moja mama niestety zażyczyła sobie cyfrę a ja sobie obiecałem że tą
    analogową małpkę Olyego z AF to po zakupie czegoś cyfrowego osobiście
    zanihiluję - a to wszystko przez AF i brak mechanicznego spustu.
    Prymitywne małpki kodaka na film robiły zdjęcia OK a tym szitem nie
    udało jej się zrobić ostrego zdjęcia na trzech lub czterech filmach.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2009-01-01 18:00:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Proszę bardzo: szybko to znaczy że poruszając aparatem podczas
    > naciskania takiego elektronicznego spustu poruszenie nie zostanie
    > zarejestrowane.

    To mylisz szybkość autofokusa z czasem ekspozycji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 14. Data: 2009-01-01 18:07:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 18:00:50 +0000, "Paweł W."

    >To mylisz szybkość autofokusa z czasem ekspozycji.
    Nie mylę - efekt dla osoby ,,zielonej'' jest ten sam a źródło
    nierozpoznawalne.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2009-01-01 18:09:17
    Od: tommy <b...@e...com>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > On Thu, 01 Jan 2009 18:00:50 +0000, "Pawe? W."

    > Nie myl? - efekt dla osoby ,,zielonej'' jest ten sam a ?r?d?o
    > nierozpoznawalne.

    To przetumacz osobie zielonej, ze sie myli i jak zaradzic
    problemowi.

    t.

  • 16. Data: 2009-01-01 18:11:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > On Thu, 01 Jan 2009 18:00:50 +0000, "Paweł W."

    > Nie mylę - efekt dla osoby ,,zielonej'' jest ten sam a źródło
    > nierozpoznawalne.

    Mylisz się. Efekt nieostrego zdjęcia jest inny niż poruszonego, chyba że
    te poruszenie jest minimalne, to może wydawać się, że jest podobnie.
    Jak w tym jest problem, to ustaw na aparacie tryb SPORT. Aparat powinien
    wtedy wpuszczać jak najwięcej światła i podbijać czułość, aby uzyskać
    jak najkrótsze czasy ekspozycji.
    Te problemy, o których mówisz najprawdopodobniej wynikają z używania
    aparatu w słabym oświetleniu - wtedy i AF potrzebuje więcej czasu, i
    czasy ekspozycji się wydłużają. Zarówno jedno i drugie prowadzi do
    błędów skutkujących nieostrością zdjęcia, ale bez większych problemów
    rozpoznam zdjęcie poruszone od nieostrego.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 17. Data: 2009-01-01 18:12:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 1 Jan 2009 18:09:17 +0000 (UTC), tommy <b...@e...com> wrote:

    >To przetumacz osobie zielonej, ze sie myli i jak zaradzic
    >problemowi.
    Szybciej wybiję jej cyfrówkę i kupię kilogram małpek analogowych na
    allegro któe starczą jej do końca życia, dostarczając dużo frajdy.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 18. Data: 2009-01-01 18:14:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Szybciej wybiję jej cyfrówkę i kupię kilogram małpek analogowych na
    > allegro któe starczą jej do końca życia, dostarczając dużo frajdy.

    Tam też będziesz miał nieostre zdjęcia z powodu poruszenia. Weź pod
    uwagę, że taka małpka ma światło f/11. Przy zdjęciach w pomieszczeniach
    i filmie 400ASA daje to baardzo długie czasy naświetlania. Oczywiście w
    takiej sytuacji małpka błyśnie lampą i wszystko do 3-4 metrów będzie
    ostre, a tylko tło nieostre (o ile będzie wystarczająco jasne, aby dało
    się zarejestrować). Zresztą małpka pewnie nie ma trybu synchronizacji z
    długimi czasami i wali na 1/60s, co skutkuje dobrze oświetlonym
    pierwszym planem i ciemnicą w tle.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 19. Data: 2009-01-01 18:16:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 18:11:50 +0000, "Paweł W."

> [...]
    >błędów skutkujących nieostrością zdjęcia, ale bez większych problemów
    >rozpoznam zdjęcie poruszone od nieostrego.
    Nie mylę się - musiałem mamie mówić kiedy aparat skończył robić
    zdjęcia, dla niej proces kończy się jak poczuje że nacisęła spust do
    końca, a on dopiero zaczyna myśleć nad ostrością.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2009-01-01 18:18:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 18:14:42 +0000, "Paweł W."

> [...]
    >się zarejestrować). Zresztą małpka pewnie nie ma trybu synchronizacji z
    >długimi czasami i wali na 1/60s, co skutkuje dobrze oświetlonym
    Święta prawda. Tylko, wiesz, to jej nie przeszkadza ;) a poruszone
    zdjęcia tak.
    --
    Grzegorz Krukowski