    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
    Subject: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Date: Wed, 10 Mar 2010 23:04:56 +0100

    Bardzo by mi się przydał prostownik rozruchowy. Kupienie takiego
    urzadzenia - najprostsze i najdroższe.
    Pomyślałem sobie że możnaby wykozystać spawarkę transformatorową.
    Mam taką małą tfansformatorówkę do 130 A, na wyjściu ma 48-50 VAC.
    Czy ktos dysponuje może i mógłby udostępnic schemat takiej przystawki do
    spawarki która prostowałaby prąd zmienny i redukowała napięcie do 12 czy 14
    VDC jak w instalacji samochodu.
    Z normalnym zasilaczem bym sobie poradził, ale o elementach o dużej mocy nie
    mam większego pojęcia - pewnie jakieś tyrystory i inne cuda. Jestem w stanie
    sam zmontować, uruchomić ale raczej nie zaprojektuję.

    Prostownik byłby głównie potrzebny do wspomagania rozruchu mojego "lublina"
    także żadnej wrażliwej elektroniki tam nie ma. Tym autem trzeba po prostu
    solidnie zakręcić a akumulator po tej zimie jakiś słabowaty się stał. Szkoda
    mi kupowac nowego, póki co w wysokich temperaturach żyje dłużej ale mrozy
    skutecznie go osłabiają

    Czy możecie ocenić opłacalność takiej zabawki i ewentualnie wspomóc
    schematem ?
    Z góry dziękuję
    --
    Jackare