  • Data: 2010-03-12 08:18:49
    Temat: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:hnbji0$8ep$1@news.onet.pl...

    > Urządzenie proste, montaż samodzielnie w 45minut a koszt prądu z nawiązka
    > zrekompensowany zmniejszeniem spalania.

    Leży u mnie taka grzałka do silników stosowana w pojazdach specjalnych, ale
    ona ma 4,5 kW mocy więc rachunki za prąd byłyby raczej znaczące jeżeli chceć
    utrzymywać na stałe i o każdej porze temperaturę pracy silnika. Po drugie to
    ordynarny toporny diesel gdzie temperatura silnika nie ma istotnego wpływu
    na przepały jak to ma miejsce w silnikach benzynowych. Jak zakręci to
    chodzi, chodzi o to tylko by nim solidnie pokręcić. Nie liczyłem tego ale
    podejrzewam że przy 4,5 kW grzałce taniej wyszłoby mnie kupowanie nowego
    akumulatora za 400 zł raz na 2 miesiące. Kwiestie ochrony środowiska mam
    gdzieś, więc je w aspekcie akumulatorów i ogólne zużycia energii pomijam.
    --
    Jackare