  • 11. Data: 2014-04-11 15:21:32
    Temat: Re: Prowadzenie ścieżki zasilania
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-11 15:11, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > podstawowego narzędzia.
    > Dziwne.
    > Impulsy prądowe jak najbardziej da się zasymulować.
    > Na kondensatorze przy źródle impulsu będzie większy skok napięcia niż na
    > tym drugim. Zawartość wyższych harmonicznych na tym drugim będzie też
    > coraz niższa ze wzrostem f.
    > Jakby te kondensatory połączyć równolegle to skok wyjdzie mniejszy niż
    > na tym pierwszym ale znacznie większy niż na tym drugim, a istotne jest
    > ile z tego skoku przedostało się na ten drugi (bo to jest reszta układu).
    >
    > Ależ ja jestem cierpliwy i tolerancyjny :).

    ddddddddzzzzzzzzzzzzzzzziiiiiiiiięęęęęęęęęęęęekkkkkk
    kkkkuuuuuuuuuuujjjjjjjjjjjjjjjęęęęęęęe!!!!!!!!!!!!

    a jak zamodelować taki impuls (napięciowy)? jako prostokąt czy jako
    trójkąt? bo chyba tylko takie możliwości ma spice...

  • 12. Data: 2014-04-11 15:41:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:li8q99$sr0$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    >
    > a jak zamodelować taki impuls (napięciowy)? jako prostokąt czy jako
    > trójkąt? bo chyba tylko takie możliwości ma spice...

    Czasem (właściwie prawie zawsze) ma wrażenie, że sam niczego nie umiesz
    zrobić, spróbować, sprawdzić. Boisz się komputera ?
    W różnych wersjach SPICE jest pewnie różnie.
    Ja używam PSPICE jeszcze z ubiegłego wieku.
    Mogę tam wmalować impulsowe źródło napięcia (VPULSE) lub prądu (IPULSE) dla
    którego określam dwie wartości napięcia/prądu i czasy
    narastania/opadania/trwania i okresu impulsów (oczywiście chodzi o przejście
    od jednej z podanych wartości do drugiej i z powrotem).
    Jak przyjmiesz narastanie w 1ns, czas 10ns, opadanie 1ns, okres 1s to w
    rozsądnym zakresie oglądania masz tylko jeden impuls.
    Mogę też wstawić źródło "pobudzane" przebiegiem z pliku na dysku. Stosowałem
    to do obejrzenia widma sygnału z mojego oscyloskopu, który nie ma FFT, a
    który ma RS232 i mogłem zczytać przebiegi z ekranu.
    P.G.

  • 13. Data: 2014-04-11 19:47:17
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-04-11 14:10, tusk, donald tusk pisze:

    > nie to jest pytaniem, pytaniem jest jak działa ten dławik?

    Wnosi w obwód impedancje i ułatwia przejście badań, większość ma ją
    (Z)podaną dla 100MHz.
    To teoria.

    Owiń przewód myszy na szlifierkę kątową i zobacz.
    To będzie praktyka.

  • 14. Data: 2014-04-11 20:04:37
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    a właśnie, jaka powinna być indukcyjność tych dławików?

    czy pomiar indukcyjności multimetrem to dobry pomysł? czy tego się w ten
    sposób nie robi?

  • 15. Data: 2014-04-11 20:12:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-11 20:04, tusk, donald tusk pisze:
    > a właśnie, jaka powinna być indukcyjność tych dławików?

    Raczej operuje się impedancją w 100 MHz. Np 1000 Ohm
    http://www.tme.eu/pl/details/blm18ag102sn1d/ferryty-
    koraliki/murata/#

    > czy pomiar indukcyjności multimetrem to dobry pomysł? czy tego się w ten
    > sposób nie robi?

    To jest około 1.6uH. Raczej ciężko zmierzyć zwykłym multimetrem z
    pomiarem indukcyjności

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2014-04-12 04:54:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ależ ja jestem cierpliwy i tolerancyjny :).
    > P.G.

    Fakt. Mnie już by nie starczyło :)