  • 51. Data: 2018-06-10 22:00:16
    Temat: Re: Przechodzenie. Za blędy trzeba płacić.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 18:06, mk4 pisze:

    > Ale w takim razie czemu tyle osób tutaj chce się godzić, że chętnie
    > "zapłacą" niewspolmiernie do skali swojego zaniedbania/bledu tylko
    > dlatego, że ktoś (ustawodawca) zdjął z pieszego wszelkie obowiązki i
    > zezwolił (lub zamierza zezwolić jak się zmienią przepisy) mu na
    > tworzenie w majestacie prawa sytuacji, które skutkują rażącym
    > zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu?
    >
    > Skąd się ci ludzie biorą? Uważają się za nieomylnych bogów czy co? Że
    > niby nigdy im się nic nie przydarzy? To jest dopiero szczyt bufonady.

    Bo widzisz w odróżnieniu od Ciebie my mamy prawa jazdy oraz doświadczenie.

    Teraz odpowiem za siebie. Nie jestem święty i mnie też się przydarzyło
    kilka może kilkanaście razy dać d.... na drodze z czego przynajmniej
    kilka mogło się skończyć czyjąś śmiercią.

    Miałem np. przypadek, że gość wyszedł mi zza autobusu na przejście i o
    mało go nie uderzyłem, ale w odróżnieniu od innych uważam, że to była
    moja wina i wyciągnąłem z tego zdarzenia wnioski na całe życie. Jak
    widzę autobus na przystanku to zwalniam i przejeżdżam na tyle wolno, aby
    móc zareagować, gdyby ktoś wyszedł zza tego autobusu.

    Innym razem wpadłem w poślizg, bo nie przewidziałem sytuacji, że na na
    moście (a w zasadzie na nasypie mostu) może być ślisko, pomimo, że
    nigdzie indziej nie było. Na tym nasypie znajdował się przystanek
    tramwajowy i przejście dla pieszych. Nie zauważyłem wcześniej pieszego,
    którego zasłaniały mi samochody, jadące z przeciwka, które zaczęły się
    ślizgać i jechały bardzo wolno. On wszedł na przejście korzystając z
    większej luki między "sznurkiem jadących" samochodów. Oczywiście zanim
    przeszedł na moją część jezdni to już hamowałem, ale nie byłem w stanie
    się zatrzymać przed nim, a on szedł albo w ogóle nie zwracając na mnie
    uwagi, albo zakładając, że ma pierwszeństwo i muszę się zatrzymać.
    Odruchowo wcisnąłem klakson i dzięki temu zatrzymał się na linii
    dzielącej pasy tak, że przejechałem, a raczej (prześlizgnąłem się, bo
    cały czas w poślizgu) tuż przed nim. Wielu krzyczałoby, że ten pieszy do
    debil, bo lazł pod samochód. Nie nie był debil, to ja zachowałem się jak
    ostatnia sierota, bo nie przewidziałem tej sytuacji na przejściu dla
    pieszych.

    Także i ten przypadek, że nie mogłem wyhamować przed przejściem był moim
    pierwszym i ostatnim w życiu, bo już nigdy nie dopuszczałem do takich
    sytuacji. Od tamtego czasu jak tylko dojeżdżam do przejścia to zwalniam,
    a zimą bardzo często testuję przyczepność samochodu. No i wiem, że na
    mostach oraz odcinkach dróg nieosłoniętych budynkami czy drzewami jak
    jest mokro to może się utrzymywać gołoledź, nawet jak temperatura
    powietrza jest powyżej zera stopni Celsjusza.

  • 52. Data: 2018-06-10 22:02:53
    Temat: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 17:26, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiego zapisu.
    > Mowa jest o postawieniu stopy na przejściu przy krawężniku,
    > pieszy ma wtedy pierwszeństwo, bo jest na przejściu.

    Nie do końca, bo przecież samochód może, a nawet powinien się poruszać
    tuż przy krawężniku:

    Art.16

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

  • 53. Data: 2018-06-10 22:10:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 21:14, kk pisze:

    > Zapomniałeś napisać, że sam jesteś głęboko przekonany o swojej racji :-)

    A Ty o swojej nie?

  • 54. Data: 2018-06-11 12:18:25
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Nie do końca, bo przecież samochód może, a nawet powinien się poruszać tuż
    > przy krawężniku:

    Mało kto jedzie bliżej niż 50 cm od krawężnika.

  • 55. Data: 2018-06-12 19:52:58
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 22:00, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > jest mokro to może się utrzymywać gołoledź, nawet jak temperatura
    > powietrza jest powyżej zera stopni Celsjusza.

    Na twoim miejscu oddałbym prawo jazdy :-)

  • 56. Data: 2018-06-12 23:37:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Calkiem dobrze ich wkrecasz. Szacun.

  • 57. Data: 2018-06-14 22:56:45
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-10 21:30, Uzytkownik wrote:

    > Dopóki nie dorośniesz do poziomu, który pozwoli Ci zrozumieć, że prawo
    > nie zezwala na popełnianie błędów, zwłaszcza błędów, które kończą się
    > śmiertelnie to dalsza dyskusja nie ma sensu. Prawo nie pozwala na takie
    > pomyłki tak samo jak nie pozwala na obicie komuś gęby, dokonanie gwałtu,
    > podpalenia domu czy kradzieży.
    >
    > Uwierz mi, że za pobicie, gwałt, podpalenia czy kradzież ludzie dostają

    Chrzanisz skoro nie widzisz różnicy pomiędzy działaniem umyślnym (jak
    pobicie czy gwałt) a błędem czy pomyłką.

    No chyba, ze ty tak masz, że gwałcisz przez pomyłkę. Albo choćby
    dopuszczasz taką możliwość...

    --
    mk4

  • 58. Data: 2018-06-14 23:05:47
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-10 22:00, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > jest mokro to może się utrzymywać gołoledź, nawet jak temperatura
    > powietrza jest powyżej zera stopni Celsjusza.

    Sek w tym, ze jak sam widzisz nie mogłeś. I zawsze i ciągle będzie sie
    tak zdarzać. Bo raz jesteś zdenerwowany, raz zamyślony a raz się stanie
    coś czego choćby nie wiem co się nie da uniknąć. Oczywiście nie da sie,
    zakładając, że nie będziesz pchał swojego pojazdu.

    No i w tym rzecz. Że ludzie są omylni i mają różne doświadczenie. Może
    jak będziesz dobiegał 70-tki uznasz, że już jesteś doświadczony i teraz
    już wiesz. Nawet jeśli teoretycznie tak będzie to by znaczyło, że przez
    wcześniejsze 50 lat w ogóle nie powinieneś prowadzić bo zagrożeniem
    byłeś potwornym. Ale wtedy znów... itd.

    Stad durne życzeniowe i wbrew fizyce przepisy o pierwszeństwie na
    przejściu (czy to pieszych czy rowerów) w takiej formie jak to proponują
    niektórzy - że odpowiedzialność i jakikolwiek rozsadek ma spoczywać
    tylko na jednej stronie to bzdura. Po prostu.

    Fizyka i ludzkie zdolności (bądź ułomności) nie znają prawa. Są jakie są
    i tworząc prawo należy to uwzględniać a nie życzyć sobie żeby to czy tamto.

    --
    mk4

  • 59. Data: 2018-06-14 23:19:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 22:56, mk4 pisze:

    > Chrzanisz skoro nie widzisz różnicy pomiędzy działaniem umyślnym (jak
    > pobicie czy gwałt) a błędem czy pomyłką.
    >
    > No chyba, ze ty tak masz, że gwałcisz przez pomyłkę. Albo choćby
    > dopuszczasz taką możliwość...

    To co ja myślę to akurat ma g.... do znaczenia. Z resztą tak samo jak to
    co Ty o tym myślisz.

    Ważne co mówi prawo, a prawo nie dopuszcza pomyłek na drodze, które
    kończą się wypadkiem, zwłaszcza śmiertelnym i przewiduje za takie czyny
    określone sankcje karne.

    Usprawiedliwianie czynu nieumyślnego w tym przypadku świadczy tylko o
    Twojej niedojrzałości lub kompletnym braku wiedzy z zakresu PoRD.

  • 60. Data: 2018-06-14 23:26:08
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-10 11:59, Uzytkownik wrote:

    > Powinien on brzmieć:
    >
    > Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    > jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i zatrzymać pojazd przed
    > przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    > przejściu oraz oczekującemu przed przejściem z wyraźnym zamiarem
    > skorzystania z przejścia.

    To chyba po tym jak zlikwidujemy 3/4 przejeść dla pieszych. Bo w obecnej
    sytuacji jest ich paranoicznie dużo i nie sposób dochować należytej
    staranności jeśli permanentnie jest jakieś przejście dla pieszych.

    No i warunki jeszcze - często są przy skrzyżowaniach, gdzie kierowca
    obserwuje głównie inne pojazdy a niekoniecznie to co się dzieje koło
    przejść. No sory, ale znów fizjologia się kłania. Uwaga nie jest
    podzielna w nieskończoność. I jak pieszy czy rowerzysta może włazić jak
    chce to prędzej czy później musi się to źle skończyć.

    W ogóle jak widzę takie pomysły to się zastanawiam czy ktoś za
    kierownica siedział. Ale nie na pustyni w pełnym słońcu. Ale w nocy, jak
    pada deszcz, oślepiają światła pojazdów a do tego oświetlenia ulicy nie
    (lub słabe), po bokach jakieś drzewka czy krzaczki.

    Do tego dołożyć, że wracasz o 22 czy później, zmachany jak koń po
    wyścigu i nie myślisz o niczym innym jak o tym, żeby położyć się spać.
    Dodaj, że wieziesz dziecko, które marudzi lub płacze.

    To taki dość typowy miejski scenariusz.

    No i wychodzi na szaro lub czarno ubrany pieszy wprost na jezdnie na tym
    przejściu.

    No i panie dupa blada.

    > Mamy wtedy bezwzględny obowiązek udzielenia pierwszeństwa pieszemu
    > znajdującemu się na przejściu oraz przed przejściem, z którego pieszy
    > może skorzystać dopiero wtedy, kiedy to pierwszeństwo zostanie mu
    > udzielone przez kierowcę, czyli kierowca się zatrzyma. Chodzi o to, żeby
    > wyeliminować też takie sytuacje, że jest ślisko na jezdni przed
    > przejściem i kierowca wpada w poślizg, albo ostre hamowanie może narazić
    > innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo.

    To takie życzeniowe podejście i właśnie pozwalające pieszemu zrobić
    cokolwiek. No bo jak wlazł to przecież musiał mieć zamiar a zatem trzeba
    mu było udzielić pierwszeństwa. I masło maślane. Cokolwiek pieszy nie
    zrobi to zasadniczo mógł.

    > Taki też zapis zakończyłby ciągłe powoływanie się kierowców (mających w
    > dupie pierwszeństwo pieszego na przejściu) na zapis zabraniający
    > pieszemu wchodzenie przed jadący pojazd.

    No z pożytkiem dla wszystkich. Pieszy połamany albo martwy a kierowca
    idzie siedzieć. No doprawdy - genialne rozwiązanie.

    --
    mk4