  • 1. Data: 2009-11-21 15:55:49
    Temat: Przechowywanie aparatu i obiektywów
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam,

    Pytanie jest dość banalne, ale od jakiegoś czasu nie daje mi to
    spokoju. Kiedy miałem aparat z jednym obiektywem to nie było tego
    problemu -- obiektyw cały czas był wkręcony w korpus, a całość (D60 +
    N18-55) mieściła się w poręcznej torebce. Dodatkowo mam plecak, bo
    często jeżdżę rowerem i aparat wtedy mam w plecaku.

    Kilka dni temu kupiłem N70-300 i zaczął się problem: wiadomo, że
    obiektyw jest "słusznych" wymiarów i do torebki nie mieści mi się
    (18-55 z aparatem wchodził na "styk"). Mogę oczywiście za każdym razem
    wykręcać 70-300, wkręcać 18-55 i wszystko pakować do torebki, ale nie
    chce mi się, poza tym za którymś razem mogę "coś" zepsuć.

    Zatem pytam Was, Czcigodni: jak to ogarnąć? Póki co mam wkręcony
    N70-300 i całość leży w plecaku, a 18-55 w pokrowcu po jego większym
    bracie. Czy plecak to dobre rozwiązanie? Wilgoć nie będzie groźna?

    Aa mieszkam w bloku, a blok znajduje się przy drodze, z której się
    kurzy dlatego muszę jakoś uniknąć osiadania kurzu.

    Dziękuję za pomoc w tym banalnym problemie :)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 2. Data: 2009-11-21 17:50:27
    Temat: Re: Przechowywanie aparatu i obiektywów
    Od: "Vivenda" <i...@w...pl>

    >Pytanie jest dość banalne.....
    Mam dużą torbę fotograficzną mieszczącą 4 obiektywy, lampę, puszkę, filtry i
    inne duperele.
    Jak wychodzę z aparatem - to zabieram to co będę potrzebował, a reszta
    wędruje na półkę do pudełka plastikowego wyłożonego gąbką.

  • 3. Data: 2009-11-21 17:55:22
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 21 Lis, 18:50, "Vivenda" <i...@w...pl> wrote:

    > Jak wychodzę z aparatem - to zabieram to co będę potrzebował, a reszta
    > wędruje na półkę do pudełka plastikowego wyłożonego gąbką.

    O! Z tym pudełkiem to doskonały pomysł! Dlaczego ja na to nie wpadłem.

    Serdeczne dzięki, za to plastikowe pudełko ;-)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 4. Data: 2009-11-21 17:58:33
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 21 Lis, 16:55, Gusioo <f...@g...com> wrote:
> [...]

    > kurzy dlatego muszę jakoś uniknąć osiadania kurzu.
    >
    > Dziękuję za pomoc w tym banalnym problemie :)

    No to kup sobie Lowepro flipside 300, i bedziesz mial wszystko
    zabezpieczone.
    Ja mam, jednak aparat z osprzetem znajdúje rankiem zawsz gdzies
    indziej, a nie w plecaku.
    StaM

  • 5. Data: 2009-11-21 18:59:48
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a nie prościej kupić plecak foto??
    Ja trzymam wszystko w plecaku, niepotrzebne rzeczy sprzedałem niedawno
    na alledrogo.
    Jak mam jechać fotografować, to biorę w jedną rękę plecak, a w drugą
    statyw. I na pewno wiem, że mam ze sobą wszystko!
    Po co kombinować!

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2009-11-21 20:49:42
    Od: robertar <r...@w...pl>

    Vivenda napisał:
    >Jak wychodzę z aparatem - to zabieram to co będę potrzebował, a reszta
    >wędruje na półkę do pudełka plastikowego wyłożonego gąbką.

    Z czasem gąbka może zacząć parcieć i pylić. Uważam, że pudełko
    wyłożone gąbką to nie jest najlepszy pomysł na trzymanie obiektywów.
    Osobiście polecam futerały na obiektywy firmy Lowepro. Przechowuję (i
    transportuję) w nich wszystkie swoje nikonowskie obiektywy.
    Tutaj:
    http://www.lowepro.com.pl/matrix/Lowepro_POKROWCE_na
    _OBIEKTYWY_Dopasowanie_cze-09.pdf
    znajdują się tabele dopasowania pokrowców do obiektywów.
    pozdrawiam
    Robert

  • 7. Data: 2009-11-21 20:54:11
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Trzymam w szafce zamykanej, w plecaku foto albo po prostu na stole.
    Co jakiś czas (raz na pół roku czyszczę). Prędzej ci się zepsuje
    przez to że są kiepskie materiały zastosowane niż od stania byle gdzie.
    Bardzie zadbać trzeba w transporcie. Groźne są udary mechaniczne, ale też
    bez przesady.
    Chyba nie zakładasz by sprzęt był bardziej trwały niż ty sam i cię przeżył?

    Zwykły plecak fotograficzny to chyba najlepsze miejsce by trzymać sprzęt.
    Nie zawadza, chroni i jest zawsze gotowy wraz zawartością wyruszyć do boju
    :)

  • 8. Data: 2009-11-21 21:33:38
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    m0w pisze:
> [...]
    >
    > Zwykły plecak fotograficzny to chyba najlepsze miejsce by trzymać sprzęt.
    > Nie zawadza, chroni i jest zawsze gotowy wraz zawartością wyruszyć do

    Nie należy trzymać w pomieszczeniach gdzie mogą być narażone na kontakt
    z parującymi chemikaliami. Nie dotyczyło to wprawdzie obiektywów, ale
    krzywików i linijek (profi, bo w geodezji), nie takich po kilka złotych
    w papierniczym. Wisiały sobie w szafie, szafa została polakierowana,
    wszystkie krzywiki się rozsypały w proszek. Biorąc pod uwagę, że obecnie
    część obiektywu zwykle jest plastikowa, można spodziewać się
    niespodzianek. Także powłoki mogą zostać uszkodzone.

    wer

  • 9. Data: 2009-11-21 21:42:57
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Gusioo <f...@g...com> napisał(a):

    > Serdeczne dzi=EAki, za to plastikowe pude=B3ko ;-)
    >
    > Pozdrawiam,

    Jak już pudełko, to lepsze tekturowe zmieniane co rok. Wychwytuje wilgoć i kurz.
    Zamykanie szczelne w plastykowym przy możliwej wigotności doprowadzi do
    rozwoju pleśni na szkłach. Grzybki pozywią się drobinkami nagromadzonego kurzu.

  • 10. Data: 2009-11-21 22:37:31

    On 21 Lis, 22:42, "Gil" <g...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > rozwoju pleśni na szkłach. Grzybki pozywią się drobinkami nagromadzonego kurzu.

    Zgadzam się w 100%. Dla szkieł grzyb jest znacznie groźniejszy niż
    kurz!
    Pozdrawiam Marcin