  • 11. Data: 2009-11-22 08:16:44
    Temat: Re: Przechowywanie aparatu i obiektywów
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 21 Lis, 19:59, Les <s...@p...fm> wrote:
    > Witam,
    > a nie prościej kupić plecak foto??

    Właśnie mam plecak, o taki: http://www.fotoexpert.pl/apollo-dual-kamery-cyfrowe-
    produkt-1735.html
    I aktualnie w nim siedzi aparat z założonym obiektywem. W dolnej
    komorze. Tylko zastanawiałem się nad jakimś innym sposobem, ale chyba
    zostanie w plecaku.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 12. Data: 2009-11-22 08:18:50
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 21 Lis, 22:42, "Gil" <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jak już pudełko, to lepsze tekturowe zmieniane co rok. Wychwytuje wilgoć i kurz.
    > Zamykanie szczelne w plastykowym przy możliwej wigotności doprowadzi do
    > rozwoju pleśni na szkłach. Grzybki pozywią się drobinkami nagromadzonego kurzu.

    No właśnie o tym też czytałem -- nawet w instrukcji do aparatu jest
    napisane, żeby od czasu do czasu przewietrzyć futerał, albo wrzucić
    pochłaniacz wilgoci.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 13. Data: 2009-11-22 10:16:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Pytanie jest dość banalne, ale od jakiegoś czasu nie daje mi to
    > spokoju. Kiedy miałem aparat z jednym obiektywem to nie było tego
    > problemu -- obiektyw cały czas był wkręcony w korpus, a całość (D60 +
    > N18-55) mieściła się w poręcznej torebce. Dodatkowo mam plecak, bo
    > często jeżdżę rowerem i aparat wtedy mam w plecaku.

    rzesz niemal zapomniaa i disisj zadko stosowana- foteral na obiektyw.

    kiedys kazdy obiektyw spzedawano z takim futeralem.

    dzisiaj niestety nie a ubolewam nad tym.
    jest to dobre zaezpiezenie obiektywu przed wszystkim.

    XXX

  • 14. Data: 2009-11-22 10:57:25
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 22 Lis, 11:16, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > kiedys kazdy obiektyw spzedawano z takim futeralem.
    >
    > dzisiaj niestety nie a ubolewam nad tym.
    > jest to dobre zaezpiezenie obiektywu przed wszystkim.

    Akurat to mam, dostałem do N70-300 taki irchowy, zamykany "na
    sznureczek".

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 15. Data: 2009-11-22 10:58:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 11:57, Gusioo <f...@g...com> wrote:

    > Akurat to mam, dostałem do N70-300 taki irchowy, zamykany "na
    > sznureczek".
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jacek.
    >
    > --http://gusioo.blogspot.com/

    w sztywnej oprawie ma sens .
    ischowe sa d.d.

  • 16. Data: 2009-11-22 12:46:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zamykanie szczelne w plastykowym przy możliwej wigotności doprowadzi do
    > rozwoju pleśni na szkłach. Grzybki pozywią się drobinkami nagromadzonego

    Ja trzymam cały sprzęt na kilku półkach w szafce (zamykanej), na jej dnie
    maleńki pojemniczek z kilkoma grudkami żwirku dla kota, silnie
    higroskopijnego "odwadniacza" - robię tak od kilkunastu lat, żaden grzyb nie
    przydarzył mi się, obiektywy jak nowe w zasadzie (poza przetarciami od
    używania). Mam plecak tamrona, pakuję do niego dwa body i ze szesc szkieł +
    inne bibeloty i statyw, a na małe wyprawy mam torbę z biedronki do której
    wchodzi body z obiektywem, tele, lampa lub trzeci obiektyw i parę bambetli
    do kieszonek a monopod do łapki i czasem lornetka na szyję . Z reguły nie
    trzymam sprzętu w torbach i plecaku, chyba, że planuję kilka dni pod rząd w
    plenerze. Mam też pokrowce mieszczące pojedynczy aparat, bez maneli - w
    zasadzie sporadycznie wykorzystuję. Planuję zakup pokrowca-kabury, który
    pomieści lustrzankę z podpiętym tele, coś w rodzaju:
    http://allegro.pl/item822549977_case_logic_dcb56_pok
    rowiec_czarny.html#gallery
    Tylko głębszego i żeby wlazła kadyszka z gripem(czyli szersze w górnej
    cześci).
    Ważne, żeby jednym ruchem można było odpiąć i szybko wyjąć aparat.

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2009-11-22 15:21:48
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 22 Lis, 13:46, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> wrote:
> [...]
    > cześci).
    > Ważne, żeby jednym ruchem można było odpiąć i szybko wyjąć aparat.

    Mam tego Case Logic -- bardzo fajny, mieści się D60 + 18-55. Gdybym
    znalazł coś takiego samego tylko "głębszego" to kupowałbym od razu.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 18. Data: 2009-11-23 09:19:21
    Temat: Re: Re: Przechowywanie aparatu i obiektywów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Nov 2009, Gusioo wrote:

    > Akurat to mam, dostałem do N70-300 taki irchowy, zamykany "na
    > sznureczek".

    Kiedyś dawali sztywne lub przynajmniej półsztywne ("utwardzona"
    skóra albo co, w ostateczności gruba tektura) futerały, nie woreczki :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-11-23 16:48:53
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 23 Lis, 10:19, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Kiedyś dawali sztywne lub przynajmniej półsztywne ("utwardzona"
    > skóra albo co, w ostateczności gruba tektura) futerały, nie woreczki :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Teraz jedynie dno jest sztywne ;-)

    Pozdrawiam,
    Jacek.