  • 1. Data: 2018-01-22 20:50:53
    Temat: Przekaźnik 230V, sterowany nisko-napięciowo
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cześć,

    Szukam urządzenia, którym mógłbym sterować napięciem 5V na zasadzie (NO
    albo NC) podawanym z centralki alarmowej i sterować napięciem 230V na
    wyjściu dla przekaźnika ciśnieniowego pompy wody.

    Nie znam się więc pytam, czy znajdę coś fajnie "ubranego" czy samoróbkę
    trzeba do tego zrobić?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-01-22 20:57:31
    Temat: Re: Przekaźnik 230V, sterowany nisko-napięciowo
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > wyjściu dla przekaźnika ciśnieniowego pompy wody.
    >
    > Nie znam się więc pytam, czy znajdę coś fajnie "ubranego" czy samoróbkę

    Przekaźnik z cewką na 5VDC plus podstawka żeby mieć coś ubranego.
    Ale, centrala alarmowa powiadasz, więc tam masz 12VDC

    https://www.schrack.pl/sklep/sterowanie/przekazniki-
    wtykowe-do-druku-czasowe-pomiarowe-i-do-monitorowani
    a/przekazniki-wtykowe/przekaznik-snr-w-komplecie-z-p
    odstawka/zestaw-przekaznikowy-snr-12vdc-6a-1p-podl-b
    ezsrubowe-st3p3lb2.html

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-01-22 20:58:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz szuka urządzenia, którym mógłby sterować napięciem 5V:

> [...]
    > napięciem 230V na wyjściu dla przekaźnika ciśnieniowego pompy wody.
    >
    > Nie znam się więc pytam, czy znajdę coś fajnie "ubranego" czy samoróbkę

    Słowa klucze: przekaźnik, arduino. Znany portal aukcyjny (or compatible).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-01-23 09:36:23
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjściu dla przekaźnika ciśnieniowego pompy wody.
    >
    > Nie znam się więc pytam, czy znajdę coś fajnie "ubranego" czy samoróbkę

    Sterowanie np z każdego arduino, jak nie wiesz co to, to obejrzyj na yt
    filmik kolegi Elektoprzewodnika na ten temat. Programowanie jest banalne.
    Przekaznik sterowany z 5V najlepiej z optotriakiem, na wyjsciu 230v do 10A,
    na aliexpress max 5zł.
    Mozna tez kupic jakies gotowce do sterowania domowymi urzadzeniami, ale
    wbrew pozorom rozkminienie ich specyfikacji jest bardziej skomplikowane niz
    zrobienie sobie takiego sterownika od zera na arduino :)

    Pzdr

  • 5. Data: 2018-01-23 10:15:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2018 20:50:53 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Szukam urządzenia, którym mógłbym sterować napięciem 5V na zasadzie (NO
    > albo NC) podawanym z centralki alarmowej i sterować napięciem 230V na
    > wyjściu dla przekaźnika ciśnieniowego pompy wody.

    1. Pierwsze słyszę o centralce alarmowej która podaje na wyjście 5 V.
    Wszystkie jakie znałem operują napięciem 12 V.
    2. Do powyższego celu ci wystarczy najzwyklejszy przekaźnik z cewką na
    odpowiednie napięcie i stykiem do pracy przy 220 V.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-01-23 17:33:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > 1. Pierwsze słyszę o centralce alarmowej która podaje na wyjście 5 V.
    > Wszystkie jakie znałem operują napięciem 12 V.

    Może samoróbka z Arduino albo czegoś podobnego?

    > 2. Do powyższego celu ci wystarczy najzwyklejszy przekaźnik z cewką na
    > odpowiednie napięcie i stykiem do pracy przy 220 V.

    ALe widać jest mały problemik, więc pomagamy:
    Tu na przykład moduł 2 przekaźniki niskonapięciowe i 2 wysokonapięciowe:
    https://www.satel.pl/pl/product/340/MP-1,Modul-przek
    aznikow

    Jak pojedynczy to coś takiego:
    http://www.e-alarmy.pl/735p-awz514---modul-przekaxni
    kowy-duzej-mocy.html

    Jak się kupi kilkanaście centymetrów szyny DIN to takie przekaźniki jak
    podałem będą najlepsze:
[...]

    albo jak podwójne styki:
    https://www.tme.eu/pl/details/fs2co/przekazniki-elek
    tromagn-akcesoria/weidmuller/7760056106/

    i sobie przeszukać TME na ten przykład (albo ELFA, albo Farnell, albo
    cokolwiek) , dobrać podstawkę i do tego wtykany przekaźnik.

    --
    Irokez

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 7. Data: 2018-01-25 11:04:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Szukam urządzenia, którym mógłbym sterować napięciem 5V na zasadzie (NO
    > albo NC) podawanym z centralki alarmowej i sterować napięciem 230V na
    > wyjściu dla przekaźnika ciśnieniowego pompy wody.

    Na pewno masz tam 5V a nie 12V?

    > Nie znam się więc pytam, czy znajdę coś fajnie "ubranego" czy samoróbkę
    > trzeba do tego zrobić?

    Ubrane:

    http://allegro.pl/modul-1-kanalowy-przekaznik-5v-10a
    -do-arduino-i7141929151.html

    Nieubrane:

    http://allegro.pl/przekaznik-5v-jqx3ff-005-1hs-hongf
    a-fv-140-i5339699512.html

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-01-25 20:17:09
    Temat: Re: rzekaźnik 230V, sterowany nisko-napięciowo
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.01.2018 o 11:04, Adam Wysocki pisze:
    > Na pewno masz tam 5V a nie 12V?

    Oczywiście że się pomyliłem, centralki mają na wyjściu 12V. Czy taki
    woltaż też obsłuży Arduino? Bo możliwość zaprogramowania tam jakieś
    prostej logiki do tego i zrobienia sobie fizycznego bypasu gdyby się coś
    sypnęło jest kusząca :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-01-25 20:25:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > woltaż też obsłuży Arduino? Bo możliwość zaprogramowania tam jakieś
    > prostej logiki do tego i zrobienia sobie fizycznego bypasu gdyby się coś

    Jeżeli centralka ma dodatkowe wyjścia typu OC które możesz oprogramować
    to czemu nie. Polaryzujesz wtedy napięciem 5V z Arduino.
    A jak nie, to konwerter, np:
    https://www.ebay.com/itm/2x-Level-Shifter-Logic-Leve
    l-Converter-12-Channel-5V-to-12V-or-12V-to-5V-/25160
    6065490

    --
    Irokez

    ---