  • 1. Data: 2018-01-22 20:44:59
    Temat: Sprawnośc zasilacza do PC w kiepskich warunkach
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam komputer na Atomie. Dysk SSD i mechaniczny. Mechaniczny 95% czasu
    wyłączony.

    Całość zjada pi x drzwi 15W podczas nicnierobienia po stronie DC.

    No i teraz pytanie, w jaki zasilacz powinienem celować aby uzyskac
    sensowną sprawność i nie zjadać 50W na wejściu:

    a) tani o malej mocy
    b) drogi z dużą ilością 3-liteorwych skrótów o małej mocy
    c) drogi o dużej mocy
    d) drogi z dużą ilością 3-liteorwych skrótów o dużej mocy

    Ponieważ maszyna działa 24h/d to może miec to już jako takie znaczenie.

    Zakładam że nikt nie projektuje zasilacza 500W do pracy ciąglej na 15W
    więc pytanie gdzie będzie mi zjadało mniej mocy. Ale może się myle, może
    lepsze zasilacze mają lepsza sprawność w kiepskich warunkach niż tanie w
    lepszych?

  • 2. Data: 2018-01-22 22:12:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.01.2018 o 20:44, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > No i teraz pytanie, w jaki zasilacz powinienem celować aby uzyskac
    > sensowną sprawność i nie zjadać 50W na wejściu:

    tani od firmy holandpoland z allegro, o mocy równej maksymalnej tego
    zestawu.
    kategoria V (pięc) gwarantuje najmniejsze straty podczas nic nie
    robienia. ale podczas działania na 50% mocy - nie wiem
> [...]
    > więc pytanie gdzie będzie mi zjadało mniej mocy. Ale może się myle, może
    > lepsze zasilacze mają lepsza sprawność w kiepskich warunkach niż tanie w
    zadzwoń do wróżki z polsatu :) dobry zasilacz PC ma sprawność 85%, ale
    nie wiem na jakim obciążeniu. stawiam że w pobliżu 100% mocy. Czyli tak
    pi razy oko musiałbyś szukać jak najsłabszego zasilacza i dać mu jakiś
    superkondensator w roli bufora. tyle że jak coś będziesz robił co wymaga
    większej mocy, tak czy siak Ci kondensatora braknie....

    zaraz ktoś przyjdzie żeby mnie kopnąć, ale zaryzykuje. Ostatnio dużo
    pisałem o moich wątpliwościach, co do sprawności dostarczania energii do
    silników elektrycznych w samochodach. Tam panie to jest odlot.
    akumulatory 90% sprawności a ładowarki co najmniej 100. Tylko jakoś
    dziwnie nikt kto ma auto kosztujące worek złota, niema watomierza.

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-01-22 22:41:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > d) drogi z dużą ilością 3-liteorwych skrótów o dużej mocy
    >
    > Ponieważ maszyna działa 24h/d to może miec to już jako takie znaczenie.
    Wg mnie B powinien być najlepszy, mała moc małe straty do tego lepiej
    zrobiony od A.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-01-23 09:56:08
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]

    > więc pytanie gdzie będzie mi zjadało mniej mocy. Ale może się myle, może
    > lepsze zasilacze mają lepsza sprawność w kiepskich warunkach niż tanie w

    Ja mam zasilacz NZXT Hale 90 650W, dużo się naczytałem na jego temat i
    przy obciążeniu 20% ma efektywność 87%, przy obciążeniu 80% to nawet
    92%, musisz poszukać takiego, który ma wydajność 120% mocy maksymalnie
    potrzebnej (bo przy 100% obciążeniu efektywność, przynajmniej mojego
    zasilacza, spada gdzieś do 85%) z certyfikatem 80+ gold/platinium/titanium.

  • 5. Data: 2018-01-23 12:19:06
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]
    > więc pytanie gdzie będzie mi zjadało mniej mocy. Ale może się myle, może
    > lepsze zasilacze mają lepsza sprawność w kiepskich warunkach niż tanie w

    Wejdź na tą stronę:
    https://www.techpowerup.com/reviews/NZXT/HALE90_V2_1
    000W/6.html

    Może mają tam podobne wykresy dla innych zasilaczy - poszukaj.

  • 6. Data: 2018-01-23 17:53:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/23/2018 9:56 AM, BQB wrote:
    > 92%, musisz poszukać takiego, który ma wydajność 120% mocy maksymalnie
    > potrzebnej

    Ale takich nikt nie produkuje :D

  • 7. Data: 2018-01-23 17:54:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/23/2018 12:19 PM, BQB wrote:
    > https://www.techpowerup.com/reviews/NZXT/HALE90_V2_1
    000W/6.html
    > Może mają tam podobne wykresy dla innych zasilaczy - poszukaj.

    Oglądałem kilka takich wykresów. Ale tylko dla droższych modeli. Tańsze
    nie miewają za często takich wykresów lub nie sa zbyt wiarygodne, więc
    dopytuje jaka jest smutna prawda.

  • 8. Data: 2018-01-25 10:50:54
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    > a) tani o malej mocy
    > b) drogi z dużą ilością 3-liteorwych skrótów o małej mocy

    Jak najniższa moc ze znaczkiem 80 PLUS. Zasilacze są projektowane tak
    żeby najwyższa sprawność miały przy obciążeniu w okolicach 50 % mocy
    znamionowej.

    Sprawność będzie zależeć od "koloru" znaczka i punktu pracy

    Obciążenie 20% 50% 100%
    80 PLUS Bronze - 81% 85% / PFC .90 81%
    80 PLUS Silver - 85% 89% / PFC .90 85%
    80 PLUS Gold - 88% 92% / PFC .90 88%

    Jest jeszcze Platinium i Titanium, ale w małych mocach rzadko występuje.

    Wykresiki możesz sobie pooglądać na stronie:

    https://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplie
    s.aspx

    np:

    https://plugloadsolutions.com/psu_reports/FSP%20TECH
    NOLOGY%20INC._FSP200-30AHSCO_200W_EU-259_Report.pdf

    --
    Gregorius

  • 9. Data: 2018-01-30 10:48:02
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    > Ale takich nikt nie produkuje :D

    Znalazłem coś takiego
    Jak nie masz ustawionej czcionki nieproporcjonalnej, to tekst się rozjedzie

    Lenovo PA-1151-1 Custom 150
    TDK-Lambda TES300 1U 150
    Lenovo HK280-22PP PS3 180
    Lite-On Technology Corporation PS-3181-03 PS3 180
    HP, Inc. PCE018 ATX12V 180
    Lenovo HK280-23PP Custom 180
    Lenovo PCE027 PS3 180
    Dell L180EPS-00 SFF 180
    Dell L180ES-00 SFF 180
    Lite-On Technology Corporation PA-2181-1 PS3 180
    HP, Inc. D14-180P1A ATX12V 180
    Lenovo PA-1181-2 Custom 180
    Lenovo PA-2181-1 PS3 180
    Dell L180ES-01 SFF 180