  • 1. Data: 2010-10-09 19:27:28
    Temat: Przekaźnik kierunkowskazów Carisma
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Witam,

    od kilku dni mam problemy z kierunkowskazami - czasem po prostu
    przestają działać (wtedy nie działa ani prawy, ani lewy, ani awaryjne -
    nie słychać charakterystycznego tykania, nie miga dioda kierunkowskazów
    na desce), aby po chwili zacząć działać ponownie.
    Dziś przestały działać zupełnie (martwe :-) )

    Zgaduję, że padł przekaźnik kierunkowskazów, ale... nie mogę go znaleźć
    :-) Pod pokrywą silnika znalazłem skrzynkę z bezpiecznikami i
    przekaźnikami, ale przekaźnika kierunkowskazów nie widzę.

    Gdzie jest ten przekaźnik? Dobrze typuję awarię? No i - jaki to przekaźnik?
    Carisma 1,6 - benzyna z 2003 roku

    Sierp

  • 2. Data: 2010-10-09 19:37:07
    Temat: Re: Przekaźnik kierunkowskazów Carisma
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-10-09 19:27, Sierp pisze:
> [...]
    > przekaźnikami, ale przekaźnika kierunkowskazów nie widzę.
    >
    > Gdzie jest ten przekaźnik? Dobrze typuję awarię? No i - jaki to przekaźnik?

    Ten przekaźnik znajdziesz w skrzynce pod kierownicą, po lewej stronie,
    blisko lewego boku auta. Trzeba tam trochę zanurkować. :) Nie powiem Ci
    jaki to dokładnie przekaźnik, ale mój się dał zreperować. Były jakieś
    mikropęknięcia na lutach i po przelutowaniu działa.

    Poczytaj tutaj:
    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 3. Data: 2010-10-09 20:11:11
    Od: Sierp <s...@n...net>

    W dniu 2010-10-09 19:37, Mumin pisze:
> [...]
    > jaki to dokładnie przekaźnik, ale mój się dał zreperować. Były jakieś
    > mikropęknięcia na lutach i po przelutowaniu działa.

    wlasnie tak myslalem, ze tam jest, zaczalem nawet rozbierac deske, ale
    jeszcze nie dotarlem, musialem przerwac :-)

    > Poczytaj tutaj:
    > http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424

    bylem na tej stronie juz wczesniej, niestety (jak ktos pozniej zwracal
    uwage) zdjecia/schematy juz dawno zniknely z serwerow, wiec nie moge
    tego znalezc...

    znalazlem tez troche info na tej stronie
    http://www.akbi.pl/mp_c.htm#CARISMA
    ale jak ogladam schematy dla 1,6 to nie widze tam tego...

    generalnie nie mam pewnosci, na ktory patrzec, ale patrze na to
    http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_16sohc_bezpiecznik
    i04.pdf
    i nie widze nic czego potrzebuje... chyba, ze to po prostu ów przerywacz
    "Relay A1"

    Czy przerywacz i przekaznik to to samo?

    Sierp

  • 4. Data: 2010-10-09 23:41:13
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Sierp" napisał w wiadomości:
    > generalnie nie mam pewnosci, na ktory patrzec, ale patrze na to
    > http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_16sohc_bezpiecznik
    i04.pdf
    > i nie widze nic czego potrzebuje...

    Przecież widać że bezpiecznik 11 odpowiada za kierunkowskazy...no chyba że
    już go sprawdziłeś i jest ok...więc może teraz trzeba sprawdzić "ciągłość"
    kabelków...

    > Sierp

    Pozdr.
    Bugatti

  • 5. Data: 2010-10-09 23:57:30
    Od: Sierp <s...@n...net>

    W dniu 2010-10-09 23:41, Bugatti pisze:
    i04.pdf

    > Przecież widać że bezpiecznik 11 odpowiada za kierunkowskazy...no chyba
    > że już go sprawdziłeś i jest ok...więc może teraz trzeba sprawdzić
    > "ciągłość" kabelków...

    jakby to byl ten bezpiecznik, to po pierwsze raczej nie bylby to problem
    pojawiajacy sie i znikajacy, a po drugie padloby troszke wiecej rzeczy
    (zgodnie z tym linkiem)

    Sierp

  • 6. Data: 2010-10-10 00:03:20
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 09.10.2010 23:57, Sierp pisze:
    > jakby to byl ten bezpiecznik, to po pierwsze raczej nie bylby to problem
    > pojawiajacy sie i znikajacy, a po drugie padloby troszke wiecej rzeczy

    A to nie problem z wyłącznikiem awaryjnych?

    S.

  • 7. Data: 2010-10-10 00:11:20
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

> [...]
    >
    > jakby to byl ten bezpiecznik, to po pierwsze raczej nie bylby to problem
    > pojawiajacy sie i znikajacy, a po drugie padloby troszke wiecej rzeczy

    Poszukaj schematu połączeń modułów<->bezpieczników. Bo owszem inż. nie
    podłączyłby szeregowo modułów. Poł. równoległe też spowodowałoby nie
    działanie tych elementów za które odpowiada 11....więc właśnie wskazuje na
    połączenie obwodu do modułu...np. wtyczka przy (w) kloszu lub przetarte
    zaśniedziałe styki etc. etc.

    > Sierp

    Pozdr.
    Bugatti

  • 8. Data: 2010-10-10 00:14:23
    Od: Sierp <s...@n...net>

    W dniu 2010-10-10 00:03, Stefan Szczygielski pisze:

    > A to nie problem z wyłącznikiem awaryjnych?

    nie wiem, nie sadze... bywalo tak, ze stojac na swiatlach kierunek
    dzialal, potem przestawal i zaczynal ponownie
    Raczej stawiam na ów przekaźnik, tylko, że znaleźć nie mogę :)

    Mam nadzieję, że albo jutro znajdę, albo mnie Mumin nakieruje

    Sierp

  • 9. Data: 2010-10-10 16:54:10
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekaźnikami, ale przekaźnika kierunkowskazów nie widzę.
    >
    > Gdzie jest ten przekaźnik? Dobrze typuję awarię? No i - jaki to

    Kup to
    http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-mitsubishi-c
    arisma-2001r-i1244583340.html i
    wymień część lewą, odpowioedzialną za światła i kierunkowskazy. Jest to
    typowa usterka Mitsu. W jednych pada to po 7 latach w innych po 12.. :)))
    Ale w końcu każdy Mitsumaniak przerabiał ten problem u siebie (z częścią
    albo od wycieraczek/spryskiwaczy albo od kierunków/świateł). Operacja
    wymiany jest bardzo prosta. Wystarczy odkręcić osłonkę kierownicy, następnie
    wymienić modłu wraz z pałąkiem (są zintegrowane). A jak nie to jedź to
    pierwszego lepszego elektryka, mnie taki poprosił o 20 zł za 10 minutową
    wymianę.
    Jeżeli ktoś będzie Ci chciał wyzbrajać ASR, odpinać kierownicę wraz z
    poduszką - podziękuj. Elektryk nigdy nie widział Mitsubishi....

    Podobnie jak ludzie, którzy Ci tutaj radzą, co najwyżej siedzieli w Miśku,
    ale raczej nigdy takiego autka nie mieli na własność...

    Podpisuje się pod tym
    Mitsumaniak z WA... :)

  • 10. Data: 2010-10-10 21:11:44
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-10-10 16:54, syntax error pisze:
    zką - podziękuj. Elektryk nigdy nie widział Mitsubishi....

    > Podobnie jak ludzie, którzy Ci tutaj radzą, co najwyżej siedzieli w
    > Miśku, ale raczej nigdy takiego autka nie mieli na własność...

    No tak się dziwnym trafem składa, że od 3 lat jeżdżę Carismą i
    przerobiłem usterkę o której pisał Sierp, a rozwiązanie było całkiem
    inne niż Twoje. Widzę, że uważasz się za wyrocznię i nic co jest
    niezgodne z Twoimi poglądami nie może być prawdziwe...
    Za taki przekaźnik Sierp zapłaci ułamek tego co za ten przełącznik.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin